PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Vill gärna se bilder...Nyfiken :bump:

Jag vet inte riktigt hur vi gör den 25:e, ska verkligen kolla upp det snarast. Ska jag ta med mig sadeln isf..?

Marks: Det behövs inte för min del, jag har faktiskt beställt en Fluidity :D Så nu har jag en Westwood Reiner (tror jag det är) i damstrl till salu passar bred kortryggad häst :angel: :angel: :angel:
MEN klart att du ska komma! Om du inte vill köra fram och tillbaka har vi gästrum!!!

CS: Tycker det är jättesvårt att verkligen stå upp för sin åsikt inför veterinärer, många har verkligen tråkig attityd och ingen alls respekt för att man känner sin häst. Bra att din vet ville lyssna och ändå var ödmjuk nog att erkänna att hon kunde se att du lyckades. SKönt att Chopper mår bättre! Det går ganska bra med Lillen, men det är så SVÅRT att lära om :) Han är så annorlunda mot Hobbe helt annan personlighet så jag har fullt upp....:smirk:

;) och som en vis man sa "det är aldrig bekvämt att utvecklas som människa"

Re: Sv: PNH- Någon?

jag har faktiskt beställt en Fluidity :D

dååååå, va avis jag är!!!!:mad:

Jag håller på att säljer två sadlar så vi kan kålla på en Fusion (eller natural performer nu för tiden) i Augusti.

när du får det, du måste skriver hur det känns eller om hur du märker en skillnaden i hästens rörelse. De faktis ser mer bekväm ut en en vanlig. oooo vad nyfiken jag är.:eek: (det ska var mer en hysteriskt ansikt. he he he)

We'll be waiting.....:d

Idag kommer den :banana: är så spänd på hur det ska bli! Jag har tokigt hö´ga förhoppningar om denna sadel nu håller jag tummarna för att den är så bra som jag vill att den ska vara!

Hur är det med alla? Vad har ni för er i sommarvärmen :)

Håller redan på mycket med NH men nu när jag har läst eran tråd så tyckte jag att det lät väldigt intressant med de där nivåerna eller vad ni kallade det. Vad var det för paket ni skickade efter? Får man alltså en nivå på posten? Ja, ni får gärna förklara om ni vill! :D

Hej Helenea

Alltså det finns fler "levels" men det är bara 3 st du kan göra hemmifrån. Du kan beställa de hemma så får du i paketet (att börjar med Level 1) jag tror det är 8 DVD's och booklets (how-to, intructions and guidelines) du följer. Det är mycket psykologi i dem inte bara lyft hit och sväng dit. De förklara hur man göra och även har trouble shooting som täckar nästan alla typer hästar. Det är steg för steg hjälp hur man nå ditt mål. Första level är mer för säkerhet att du har kontrol över hästen. Level 2 är för harmoney, att du rider tills sammans inte bara på hästen (men mest favorit level med nya hästar, när de börjar flyttar på och slutar bråka imot. Den 3:e är för "putsning". Level 4 kan du bara gör vid deras skolan och mer för seriös tävling och för proffisional ryttare.

Jag också hade hållat på med mycket NH innan PNH och jag lova dig det finns ingen tränare eller böcker som kommer i närheten av vad du lära i den tid det tar att titta på de levels DVD för samma pengar. Det är skapat för att man kan får rätt utbildning och göra det hemifrån. De som har gjört dessas levels förstår vad jag menar. Självklart att man kan tar stöd av en tränare när det behövs men med dessa paketer så kan du lära mer och i takten du vill/behöver. Går in på Parelli.com och läser mer där de förklara jätte bra vad det har i varje level och vad de innehåller. Jag har alldrig träffat nån som har sagt att de fick inget av dessa levels eller att de var bara skit.

Sen har de stöd hjälp på hemsidan så du kan ser grattis "PodCast" och ser kort video av tips de har osv. Och det finns det "savvy Club" du kan vara med, var en gång i månad så får du en ca 2 timmars DVD eller en magazine som har många artiklar om balans, ridning, conncepter och myths, att saddlar rätt, hur hästen är byggt och fungera, Insparation mm.

Jag vet att många klaga att detta med PNH är bara en marknad för fösäjlning men hittills har tyckt att allt var värt pengarna. Mycket hjälp med saker som man skulle aldrig tänkar på annars och massvis med Ahh-Haa stunder.

OK YEASTERDAY WAS YESTERDAY!!!!!!!
a040.gif

WELL????????????????

How is it?

Du tog den "engelskt" typen, eller hur? Jag är så nyfiken jag ska sprika!:bump:

Jag dräglar över den nya westen Typen, men vi ser om jag får sålt min showsaddle innan vi åker till Birmingham.

Nu måste du förklara ALLT! Hur känns det? Känner du någon skillnad med hästen? Har hästen vissat en skillnad? osv. ALLT!!!!!!!:D

Förresten min sommarvärme har bara gitt (?gave) mig en hemskt förkylning som vill inte gå bort.....annars fixar vi på vår anläggning så att det kan äntligen vara klart innan vi åker till england. Har du sett hur mångar kommer blir där för middag? Jag tror det är ca 24 pers!

Senast ändrad av en moderator:

Tack så jättemycket för svaret! Det låter väldigt bra och redan nu innan jag har testat kan jag förstå att det är bättre än att läsa böcker. Tyvärr får jag nog vänta lite med att köpa level 1 eftersom att vi precis anmält oss till en kurs i NH som jag tror att vi kommer få mycket nytta av :bump:

Vi har haft för oss ganska lite i sommarvärmen :angel:

Har varit på level 1 kurs :love: (min första) Blev tvungen att ta med unghästen också så han inte skulle bli ensam, och de stod som små ljus och lastade sig så fint!
(jag tror jag har världens mest begåvade hästar)

Vi hade superkul på kursen, lärde mig massor, det roligaste var nog att skicka Skuggi upp på ett stort traktordäck :love: han såg så cool ut när han stod där uppe och kikade ner på oss!

Grannen har fixat en superfin ridbana åt mig här hemma nu, så bara staketet kommer upp så ska vi börja rida med bara grimma. (vill inte testa i frihet förrän vi känner oss helt trygga på ridbanan.

Unghästen ska vi också ta tag i nu, gjorde lite friendlygame med en voljock igår och det gick hur bra som helst!
Vi har också lyckats med lite circling game med honom, så jag är väldigt nöjd. Vi har trots allt jobbat väääldigt lite med honom på sistone.

Jag får också hem en ny sadel om någon vecka, en bomlös islandssadel :d ska bli sååå spännande att prova!

CS: planerar ni någon träff hos dig i sommar? Vore så kul att komma ner och träffa er! :bump:

Skuggi vilka snälla grannar ni har!!!:D

Själv klart tänkt jag vi ska ha en träff. Har tittat på kalender...helgen i veckan 33? skulle det passa? Innan dess försöker vi gör klart lokalen för det finns en clinic här 2dag efter vi kommer hem från england **we're going to parelli, we're going to parelli**...sorry hade en liten "moment". och sen har jag lite tid att vara med valpen som jag hämtar dagen innan clinicen. Och även på hoppningsvis är det varmt fortfarande (jag säger fortarande för jag bestämde mig att det ska vara fint snart igen. Men dessa regn är bra för åkarna att växa).

Kolla i eras kalender och hör av er om det passar eller inte. Det finns plats med eller utan häst. Kul om andra vill med häst, jag skulle tror att Alysa skulla komma med häst. :angel:

Sv: Re: PNH- Någon?

:p OK...OK :) Men det har ju varit midsommar...

Hur som helst SJUKT BRA SADEL :D fantastiskt skön att rida i, hästen trivs jag älskar den och så är den j*vlgt snygg:love:

Jag har den engelska Fluidity ja. Hobbe rör sig jättebra i den, men jag har ju ridit barbacka mest senaste tiden och innan dess hade han en western som låg bra och när han växte ur den slapp han den så vi har inte haft så mkt problem med rörelsemönster på det senaste året.

Denna har han ju att växa i ett tag så jag hoppas den stannar länge hos oss!!!!

Jag själv är inte en "engelskt" sadel type av tjen, men fan om det inte ser helt underbart när jag ser Linda i sin. Det är bara då jag vill gärna rider i en. :D

Glad att höra att du trivs i den allafall. :banana:

Min lugn söndag morgon...
Vilken riv start till morgonen idag. Låg och njuter i min sömn när jag hörde en "cow bell". Tänkt ja vi tog hem några igår, sen jag hörde det igen och tänkt vart de är (ska vara) så skulle jag inte kunna höra de. :eek: Jag flög från sängen och tittade ut så stog de och tittade på mina nya planterade blommer. Då skulle du ser hur fort jag var klädd (för det mesta) och ut dörren. Fick de i hagen igen kom in satt vatten till cappiccino på och telefon ringer...hästarna är lös vid deras sommar hagen. 4 ute 2 i hagen. Vi kom fram och de andra 4 hade draget iväg men med lite "whistling", så när vi kom till korsningen igen så kom de från ett annat håll, hur lugnt som helst mot bilen. Satt på flaklemen med en hink foder i famn och allihopa travade bakom bilen till hagen igen som hunder. Tur att vi bor mitt i ingen stans. ingen panik som när jag bodde i Närke attt hämta in de. Plus jag ställa mycket till PNH att när de har taget sig ut, de alltid hitta oss när de hör oss i områden med en whistle (vet inte hur man stavas det i svenska...hjälp:crazy:). Jag tror för första gången i mitt liv efter många olikar hästar (med undantag till min första ponny, hon och jag hade en konnection som jag har inte hitta igen med någon annan häst...än) att denna flocken jag har nu verkligen trivs med oss. Det känns annorlunda. :love:

Föressten de som är i savvy klubben, Vad tyckte ni om Smart Seven's första ridtur? Han gjorde lite mer än jag brukar göra...:angel::rofl:

Ja, visst är de snälla :love: som tack matar jag deras tokiga grisar :angel:

Helgen vecka 33 skulle passa mig iaf :bump:
Vet inte om jag tar med hästarna... vart var det du bodde?

*weeeee* vad kul :banana:

Vi har lita grisar här med om du vill mata de:angel:...

Vi bor väst om Lima.

Kul för dig Filosofen att du har fått din sadel :banana:!
Hoppas du får mycket glädje av den!!!

Savvy Club dvd:n med Smart 7 var lite kul att se tycker jag, han gjorde mer än vad jag trodde också... efter att jag läst artikeln i Magasine.
Men jag tyckte det med Linda och Two Socks var "skit" bra, väldigt kul att se när hon gjorde det på en annan häst än Remmer, även om det är kul att se Remmer med, men han gör det ju sååå bra för det mesta redan.

Hehe, nej tack, det är nog farligt att mata de här grisarna... :crazy: Jag tar gärna ledigt från dem :p

Lima..hmm.. ska kolla kartan! :idea:

Jo visst Two sox var skit intressant. Jobbade med en Klb trav förgår och försökt att hjälpa ägaren att får lite mjukare "transsitions" (är det övergång i svenska?) och i till galopp, Och tog väldigt mycket från two soxs. Änligt mig jag tycker de skulla har mer såna på DVD. More Horseanalitys.

Hej alla, nu har jag haft en sorts oförväntat "PNH Moment" igår.

Vet inte om nån av er har läst under "andra djur" formet våra kämp att rädda en liten älg. Om hela historien kan ni läsa där.

Nu till PNH...Jag har använt det (PNH) på mina kor också och har fått jätte bra resultat så när jag hade den liten i min närvaror tänkte jag undra om jag tog allt min kunskap genom "foal imprinting" till den. Yepp, worked like a charm!:banana: Och hon fick signaler på en gång. NO STRESS och hon var föjlsamt. Så mycket så att hon bundet sig till mig inom ett par timmar. Gick inte från sidan och ropade när jag gick bort, sprang efter när jag gick runt hörnet. :love:
En lite udda "föl" men principen fungerade samma. Det var en helt otrolig uplevelse. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
452
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar