PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Hur stor skillnad är det på level 1 paketen egentligen förutom rent tekniskt med vhs/dvd etc? Är det dumt att köpa den gamla versionene för att den är billigare på t ex ebay?

Jag har inte sett "gamla" men har förstått att det är väääldigt stor skillnad, ingen ide att ta den tror jag.
Jag vet en tjej som ska köpa level 1 som kanske skulle vilja dela med dig eller så. Blir ju lite billigare :idea: PM:a om du är intresserad så kan jag sammanföra er!

hej Allehopa!!

Läser tråden med en sann glädje och önskar att jag ochså kunde å hade råd att följa med ner till SC men jag kan inte :( Skuggi du bir ju i sundsvall jag i Söderhamn OM du ska neråt oh vill dela soppa med någon på vägen så kan du väl Pma mig? Vore så kul att få insperation att få komam igång med allt nu. Jag har ju träffat SC och hon ska ju komma till oss här i häst är de meninge :bump::banana: vilket vi ser framemot. Jag står just nu upep i häst köpa ochså :bump: hoppas d eblir osm jag vill då komemr de hem ett sto 7årigt inte så mycket hanterat ett kallblod. S Gissa om jag vill komma igång nu. Pma mig gärna ifall ni ska förbi och jag kan åka med!

Klart du kan åka med! Vi är tre som tänkt åka, ska bara kolla att vi kan använda någon av deras bilar då jag måste lämna min hemma till maken :angel:
PMar dig så snart jag vet att det blir av!

CS har rätt, det är otroligt mycket material och helt klart värt det :love:

Dock ÄR det mycket pengar, och jag har gjort så att jag har fått låna Level 1 skivor av en vän, eftersom man egentligen tar sig igenom Level 1 ganska fort, och sedan köpte jag Level 2 eftersom man kommer hålla på med den ett tag.

Att köpa ihop tycker jag är smart, man kan ha en liten studiecirkel om man bor nära varann, annars kan man göra ett schema när vem har vilken skiva.

Ja! Det är ju en mycket god idé! Studiecirkel! Själv håller jag på att spara alla mina extraslantar till en egen häst, men jag har ju massa andra att träna på tills vidare.

Men det kanske rent av finns någon som inte använder sitt level 1 som man kan få hyra? Har själv inte jobbat med Parellimetoden utan utformat någon egen typ av löslongeringsmetod som är inspirerad av Hempfling och Monty. Det skulle ju vara häftigt att utvecklas lite mer och se vad det kan leda till? Man känner att man helt själv stannar till i utvecklingen annars. Försöker hitta på nya övningar och så.

Hur långt går Parelli? Jobbar man mot samling eller mest lydnad? Visst är det lite western/cirkus? (hoppas inte någon tar illa upp nu :crazy::o) Jobbar man med både ridning och från mark? Skulle vilja jobba mot att rida med minsta möjliga inverkan och mot samling med hängande tygel...

Clinics skulle ju vara något!! Jag såg några på en Parelliuppvisning på en mässa. Det såg himla kul ut! :)
Hempflings clinics har man ju råd med om typ 10 år... så ett Levelpaket kanske skulle kunna vara något att börja med. Kanske köpa kittet efter att hästen har kommit. Fast det skulle ju vara kul att smygbörja lite ändå. Se vad det är för något.

Bor i Umeåtrakten, skulle vara kul att hitta några som är intresserade av en studiecirkel här omkring. Så man kan diskutera, ev köpa/hyra ett Level 1-paket ihop. PM-a gärna!

Man jobbar mot naturlig lydnad och samling såklart, annars kommer hästen ju inte att hålla :idea:
Nu håller jag bara på med Level 1, så jag är inte sååå insatt, men man jobbar mycket med ridning också, och då mest på repgrimma i början. Tanken är ju att man ska kunna rida med full kontroll utan varesig grimma eller sadel tillslut. Eller ja, lång tid ska det nog inte ta, beror på hur mycket man jobbar antar jag.

Tycker inte att det är western eller cirkus alls, fast cirkus tycker grannen :p (han skrattar högt när jag har hästarna att kliva på däck osv) men cirkus gör man ju för att roa andra, när jag lär min häst att kliva upp på konstiga saker lär jag honom att lita på mig i alla lägen. JJag visar honom att det är ok att göra det jag vill alltid, eftersom det aldrig händer något farligt.
Det kanske ser cirkus ut, men det är otroligt stimulerande och givande både för häst och människa.

Roligt med en PNH-tråd. Trodde Buke bara höll på med att hacka på varandra!
Läste lite på tråden igår kväll lite som var väldigt låång. Vet att jag såg något om en kurs med Honza men hittar inte det idag???

Vi är iaf 3-5 st frälsta i vår familj här från norr som hållit på ett tag... Kämpar för att sprida PNH och få fler intresserade. Vi har träningar och level-kurser här med Erika typ 1-3 ggr / år.

Kom hem från Fäviken igår där Lina (dottern) grejade på lite med Kikki (den lille problemponnyn som visade vägen).

På fredag åker vi till Birmingham såg att det är några av er som ska dit. KUL!

Någon som vet om Honza kommer till Sverige eller var det i Europa han höll kurs?

Välkommen Tubbe!

Nej, på vissa ställen på buke är vi trevliga :angel:

Tack för senast, det var såååå kul!
:bow:

(Tubbe är Skuggis och Baldurs tuggleksak, vi ääälskar Tubbe :) )

Hmm.. nu har vi kollat på kartan och beräknat restid... det blir nog tyvärr lite för långt att åka till dig CS :( det är ju så kort över bara en helg... vi får nog ta det nån annan gång när man kan vara borta lite längre... :cry:

Vi är iaf 3-5 st frälsta i vår familj här från norr som hållit på ett tag... Kämpar för att sprida PNH och få fler intresserade. Vi har träningar och level-kurser här med Erika typ 1-3 ggr / år.

Kom hem från Fäviken igår där Lina (dottern) grejade på lite med Kikki (den lille problemponnyn som visade vägen).

Vad roligt att det finns folk som håller på på lite närmare håll, jag bor utanför Östersund och här verkar det inte finnas någon kvar som håller på med PNH. Har ni träningar? Får man vara med? Studiecirklar kan också?

På Fäviken brukar jag vara med och ha western uppvisning och kofösning , vad hade ni för uppvisning där?

Vet inte om du såg men oss som åker till Bermingham ska äter vid Holiday inn Bermingham Airport Lördag kväll. just nu är vi över 50 styckna från hela Sverige, Danmark, Norge, UK, Östrike m.m.
Skulle kunna var rolig om du också kunna vara med. :banana:

Det är alltså Lördag kl 20:00 vid Holiday inn Bermingham Airport. :bump:

hoppas att vi ses då!

ingen problem! Vi gör det kanske nästa sommar så kan vi ordna en instruktör för några dag och vi tar en hela vecka eller så...:D

*kl*

Hej alla!
Roligt att hitta hit.
Jag är väl ganska ny inom PNH, har hållit på i ca 1 år men det är
numera en livsstil istället för en träningsform ;).
Jag kom in på detta då jag för ett år sedan insåg att min häst inte
tyckte att det var speciellt trevligt att bli lastad eller åka transport.
Har haft honom i ca 9 år och vi har väl lärt oss tillsamman kan man säga så när vi blev så pass duktiga att det var dags att börja tävla
lite insåg jag att det aldrig skulle gå för vi kunde ju inte komma från
gården *S*. Han är en äldre herre som aldrig tidigare i sitt liv åkt transport så varför börja nu, undrade han.

Jag tränade mycket lastning själv och gnetade på men hittade inte
något sett som riktigt fugerade. Så jag tog kontakt med en dam här
som håller på med PNH och på den vägen är det.

Nu har vi kommit så låmgt att vi börjat lite med ridningen och det är
jätte roligt. Jag har en helt annan kommunikation med min häst idag
än jag hade för 9 år sedan :o. Men man blir aldrig för gammal för att lära. På lördag kommer våran kommunikation verkligen att sättas på prov då vi ska iväg på våran första riktiga tävling tillsammans. Men som vi har tränat och åkt till alla möjliga ställen så borde det inte vara några problem. Det är bara hos mig som de gammla spökerna lever kvar *S*.

Oj, det blev lite svamligt men hej igen på er allihopa i alla fall :D.

Hej och välkommen!
Kul med någon lite nära :bump:
Jag har nog blivit frälst av samma person som du! :idea:
Jag har pratat om att starta nån form av studiegrupp eller så, så man kunde träffas, kolla lite film, diskutera problem och kanske träffas med hästarna också! Intresserad?

Å vad roligt, absolut!
Har saknat någon att prata och träna med. Man gnetar på själv, tar ut "sin" tränare då och då, så det skulle verkligen vara jätte roligt att träffa lit andra och utbyta erfarenheter.
Då du också bor i S-vall så misstänker jag att det är samma person vi har lärt oss av, det finns ju inte så många.
Vi måste definitivt bestämma något, du kan väl PM:a?

är det nån här som bor på Gotland? eller är jag alldeles ensam:o
blir så avis på alla som kan göra tesammans:crazy:

är det nån här som bor på Gotland? eller är jag alldeles ensam:o
blir så avis på alla som kan göra tesammans:crazy:

jaaaaaaaa! En gotlänning! jag är inte ensam ute i bushen!!! wie*

Jag vill också göra saker med andra - liksom hallå? Men först å främst måste jag bara förklara hur det ligger till med lille mej, jag är ju helt nyt här, vet knappt vad PNH är för nått :D Jag har alltid följt mitt hjärta istället ;) MEN sen kom hingstfölet - SUCK...

Okey, det är såhär va - han ploppa ut för ett år sen och vi har fortfarande inte kommit underfund med varandra. de anra två stona har jag superbra kontakt med, vi litar på varann till 100 %. Nu är han ju kastrerad sen...3 månader tillbaka men asså nej, vi förstår vekligen inte varandra. Så jag känner att jag måste verkligen få hjälp när det gäller honom. Han är PÅ hela tiden, går PÅ folk, nafsar efter en (dock bara ibland men ändå!)... dock bara andra, inte mej, känns som han nästan är lite rädd för att göra något mot mig och jag vill ju inte att han ska va rädd heller.....

Ibland kan vi ha hur mysigt som helst, stå i boxen och bara gosa och han är jättetrevlig, men asså nej, ja känner inte att vi kommer djupare än så utan hjälp. Så....HJÄLP! NÅN som vet en bra PNH:are här på ön?

Ha vad kul!
Jag är inte någon bra PNHare eftersom jag är noob men jag är intresserad! Vi väntar ett tag och ser om det dyker upp någon mer!
Var bor du? Jag bor i Kllintehamnstrakten

Ha vad kul!
Jag är inte någon bra PNHare eftersom jag är noob men jag är intresserad! Vi väntar ett tag och ser om det dyker upp någon mer!
Var bor du? Jag bor i Kllintehamnstrakten

ja men då bor vi int så långt ifrån varann, ja bor ju i havdhem, fast flyttar snart skulle jag tro, ska flytta till en större gård så hästarna får de bättre ;) men hoppas de dyker upp nån mer här..* vi gotlänningar måste hålla ihop i vått å torrt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
449
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar