Marks: Ja för-träna har vi gjort massor. MEN...det hjälper inget om den som behandla hästen har fel "approach" eller fel engergi, under 1 minute kan de har förstört allt jag har tränat up, för om vi får inte säger hur och vad de ska göra.
allmänt:
Mest tiden får jag den kännsla från vissa vet (bl.a), att när jag säger nåt de har en attitud som "jag har utbildning, det har du inte." Eller "Jag har gjort detta på detta sättet för xx år." Den har varit sagt av en vet vi hade till våra ko. Min komentar då var "that dose not mean that it is right". Tur som det är har vi två st som vi vet är intresserad av vår sätt och ser skilnad. Med de är jag mer "confident" men när jag får en ny vet. En liten bit av mig sjuker med att, Ja, nu måste jag bevissa eller bråka med de. Tyvär har dist.vet. 16 mil enkelväg till oss så att gör de förbanad är inte kul. There in lies my problem. Tur den som kom på fredag var "öppet" till mitt sätt, efter hon såg att det fungera. Men vi har haft många som är mer som ovan. Ingen bonde ska säger vad jag ska göra! Då är man låst. vad gör man? Står up för djurens psyke eller förlura behandling? Jag själv tycker ALLA vet ska gå NH kurs i sin utbildning.
Alyssa:
Titta på er! fina bilder. Jag älskar den på "Shorty" Och Celine, hon ser ut som hon är släkt med Dee Dee med den magen! Shorty not Celine
Filosofen: Vet att det går bra med Hobbe
men hur går det med den nya?
nyfiken...
Chopper uppdate...han mår bra ser lite fult ut men nu står han "ganska" stilla för sin behandling av rensa ut såret. Har även kunnat pilla i det när han stog lös och i morse när han låg ner. Sprutar har även blivet mycekt bättre. Men just nu ser han ut som en liten nyfödd noshörning med den lilla flirppan som sticker ut.
Hoppas ni blir inte så blött i detta trokig vädret mina PNH kompisar