PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den nya är MYCKET mer info. Men det står att det är lättare att går till L3 från den gamla. Så frågan är vad har du för mål? L3 och L4 är man på väg att vara mer advancerat. Men man får ganske mycket i L2, det är bara hur långt vill man gå.

Rätt av så vill jag säger ta den nya det är otrolig. Vad det har i det kan jag inte säger bättre än vad finns på hemsidan.

Who, What and where....var kursen?

Jag fortfarande har inte varit till en än sen för länge sen. Det är en i Norge i april som jag kanske ta en titt på och om jag får med mer folk så ska jag har en här.
:idea: :idea: :idea:

Kanske vi kan gör en kurs mitt i en Buke/PNH träff igen här i dalarna!
Vad säger du Filosofen? Skulle ni villja komma igen och hälsa på?

Sv: PNH- Någon?

Att allt ska vara så dyyyrt :-( En fattig student har inte råd med sånna prylar *uhuuuuuhuu*

Orkar nån skriva lite om vad man lär sig i den första. Är det jättegrundläggande?

Mumin

Kursen var i Äspered Borås :) Jätteroligt var det, otroligt kul att träffa ännu fler PNHare. Marks& Marks var hur duktiga som helst, alla ekipagen var duktiga men jag fick mest inspiration av Marks :) De har kommit väldigt långt!

CS: Tycker ni ska komma ner till Göteborg nästa gång :D Eller varför inte anmäla er till L2 campen för Martin W i Falkenberg i sommar? Med eller utan häst... Jag ska dit. Kommer gärna till Dalarna igen, men redan nu är schemat späckat för vår och sommer så kanske till hösten :)

Vi ska ha en ny PNHträff här i feb-mars om nån vill komma :)

Mumin_79: Orkar inte skriva ner, men ja det är väldigt mycket grund att stå på i L1. Gå in på Parelli.com och läs mer om det.

Ja jag ska prata med Alyssa ser om hon vill följe med till göteborg. Det skulle vara rolig har redan prata med min gubbe om att jag vill gör mer med hästarna i år. Ser mer och gör mer.

Jag ska kolla up det med falkenberg. Måste hitta en saddle åt Red. Har två på ebay som jag bjuder på men har ett par dag innan den är över. I rider med stock sadel men det känns som det har krymt åt mig. Eller
h018.gif
har blivet större. :D nej vill tävla med honom så jag måste hitta nåt.

Saffe har fått berom på hur fint hovarna är nu och att han står still och även lyfta v. bak när man kommer dit:banana: .

Chopper (fölet) har fått sina första två sprutor igår och stog still för det med. Gjorde det som linda sa att boja nacken så all 8 stog still för det. Han hade sin första rasp och rensning av strålan och matte är igen stolt och lycklig att han verka vara en rejal cooling.

Hade så en intressant upplevelse när hovis var här, Red och Dee Dee var tvungen att har sko fram för att får bort den där skiten. Alla fall, fler av mina hästar drog bort framhovarna från hovis (expected from Red), jag vara shockad! Vet inte om det hade att gör att det var isig runt om kring eller nåt. Sen märkt att han satt fast vid ben när de gjord så, han skulle inte släppa helt enkelt. Jag försök att förklara att han kommer längre med att släppa eller stanna med hoven löst. Nej, säger han som jag är en idiot. Jag slog vad med honom om han göra det på mitt sätt så står de still längre. Visade och sen han försökt. Konstig hur svårt det är för några att slappna av. Tog en stund men han fick det till slut. Kul att han tycker det är intressant och att han är ärlig med att han säger att släppa ner hoven när han har det i handen är svårt för honom att förstår. Men han ska försöker.

Sv: Re: PNH- Någon?

Ja kolla upp det! Vore så himla kul om du/ni kom med till Falkenberg!!!! Mycket roligare om man har nån att prata med om kursen efteråt också :)

Skönt att det går så bra med Saffe och hovis! Vad duktig Chopper är, men så är han ju Parelliserad från start också ;)

Det här låter intressant har kollat länken och klickat runt...kan inte hitta något pris...vad kostar level 1 (antar att level 1 är där man börjar om man inte tränat så mycket NH tidigare).

Jag är inte 100% bra på engelska, men brukar fatta en vanlig spelfilm utan text hmmm tror ja! Är det lätt att fatta? så man inte beställer något och fattar noll!

// Suss å Simson

Jo det är jätte lätt tycker jag om du kan engelska. Som sagt tidigare om det är nåt du inte förstår så är det bara fråga detta tråd.

Priset får L1 DVD (det finns två olika nu gamla & ny) var 2190:-

På första sidan av den svensk hemsidan står det att just nu är det 50% av.
annars hitta du det här. Längst ner på sidan.

Bäst att ringa henne och fråga om de är kvar.

Men CS det är väl den gamla Levels versionen som det är 50% av på?

Savvy international

NU kom jag äntligen in på US sidan. Yippeeee.
Ni som vill åka till Birmingham - ska vi inte beställa biljetter samtidigt så vi kan ha en grupp från Sverige och platser bredvid varann?

Det står version 2004 på hem sidan (fast det är en bild på den gamla när man går i länken), dvs den med DVD'n.

Antingen det är ett mistag de har gjort eller att allt "sales" ska gå genom USA nu och de säljer ut de i europa först.

Ja, jag ska ta det up med min man nu igen. Cross your fingers!

Senast ändrad av en moderator:

Hej!

Nu hann Filosofen före att svara så bra på din fråga, Jag måste plugga så mycket ibland....:( När jag skulle kunna vara här och skriva eller ute och leka med min häst...:mad: SNARK!

Kursen var mycket lärorik för mig och min häst!

Jag tycker verkligen att du ska försöka ta dig till Falkenberg eller en kurs överhuvudtaget!!!! Det är såååååå bra! :bow: :bow: :bow:

Filosofen: det var fina ord du skrev om mig och Marks. Kul att du blev inspirerad!

Ha det bra!

Föresten hur kom du in på USA sidan har du fått nåt posten eller e-mail???

Vilken underbar tråd :love:
Såhär positiva o trevliga skulle alla trådar vara :bow:

Slänger in en fråga mitt i era diskussioner.

Om man bara har kört lite NH till husbehov med hjälp av böcker o instruktör någon gång kan man köpa Level 1 och ändå få ut vad man behöver utan att gå på clinic med Pat?

Mvh Anna

Oh yes!

L1 är vad du lära dig på en vanlig clinic med mycket mera.

Allmänt: Jag var ute på ebay-usa idag och köpt en ny sadel och hittade massa med billig parelli grejer. Och köpt en dvd av pat och två andra tränare som hade en tävling om vem kunne tränna 3 ohaterat hästar på bästa sätt med domare. Har nån annan sätt den?

Hej CS
Re: USA savvy club sida: Jag provade igen och igen - till slut skickade jag mail och frågade - fick svar om att de i UK hade äntligen fått listorna från Schweiz och höll på att lägga in alla - de hörde sedan av sig till mig och jag kommer in där utan problem nu.

Re E-Bay: Känner inte till just den filmen - däremot har jag köpt flera parelli filmer billigt från e-bay. Skulle aldrig falla mig i att betala 500 eller 600 kr för en dvd här när jag kan få för mindre än halva priset på e-bay.

Uk har hört av sig men jag har inte fått en ny password eller nåt sånt. Har också provat låga in massvis gånger men jag kan vänta ett tag till. En sak jag märkt på ebay var de savvy club dvd's i usa är annorlunda än de vi fick här. Har bjudat på ett par samlingar men de gick up till $200. Då ska jag vänta ett tag till sen jag just köpt en saddel och vill köpa en till åt min dotter. Jag vill också att hon ska ta L1 i år. Men jag säker hitta på nåt att förlänga den med:angel: .

De Parelli DVD:n jag köpt på E-bay köpt jag på UK sida på E-bay. Mycket bättre för då är de i samma format som här.

Re savvy sida US - du behöver inget nytt lösen - skriv in ditt e-mail adress bara där det står "är du redan savvy medlem men första gången du använder denna sida" - då kan du sedan skriva ett eget användarnamn och lösen. Jag är inne på forumet där varje dag nu - jättekul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 315
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
455
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar