Ja jag ska prata med Alyssa ser om hon vill följe med till göteborg. Det skulle vara rolig har redan prata med min gubbe om att jag vill gör mer med hästarna i år. Ser mer och gör mer.
Jag ska kolla up det med falkenberg. Måste hitta en saddle åt Red. Har två på ebay som jag bjuder på men har ett par dag innan den är över. I rider med stock sadel men det känns som det har krymt åt mig. Eller
har blivet större.
nej vill tävla med honom så jag måste hitta nåt.
Saffe har fått berom på hur fint hovarna är nu och att han står still och även lyfta v. bak när man kommer dit
.
Chopper (fölet) har fått sina första två sprutor igår och stog still för det med. Gjorde det som linda sa att boja nacken så all 8 stog still för det. Han hade sin första rasp och rensning av strålan och matte är igen stolt och lycklig att han verka vara en rejal cooling.
Hade så en intressant upplevelse när hovis var här, Red och Dee Dee var tvungen att har sko fram för att får bort den där skiten. Alla fall, fler av mina hästar drog bort framhovarna från hovis (expected from Red), jag vara shockad! Vet inte om det hade att gör att det var isig runt om kring eller nåt. Sen märkt att han satt fast vid ben när de gjord så, han skulle inte släppa helt enkelt. Jag försök att förklara att han kommer längre med att släppa eller stanna med hoven löst. Nej, säger han som jag är en idiot. Jag slog vad med honom om han göra det på mitt sätt så står de still längre. Visade och sen han försökt. Konstig hur svårt det är för några att slappna av. Tog en stund men han fick det till slut. Kul att han tycker det är intressant och att han är ärlig med att han säger att släppa ner hoven när han har det i handen är svårt för honom att förstår. Men han ska försöker.