PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Jag ska dela med er att jag försöker träna med det nya instälning till min föl träning. IT'S SO FUN!!!!!:bump: :banana:

Idag tog jag lil' Chopper ut i ridbanan och vi provade en presening. 42 dag gammal idag, Han var lite rädd i början men det tog en liten stund så var han väldigt bekväm att står mitt på din och leka med en bårste. Nu behöver vi inte vänta till han väger 400kg innan vi prova detta:rofl: . Allt detta när han var lös. Det är anrolunda när de är små men det är rolig att tänka om sig från stor till små.:D Tänkte nästa att prova en liten plast påse som bårste...

Han är enormt självständigt och är mycket tid med de andra två valacker. Ska tar mer bilder imorgon sen de andra försvan med servern cancer.

Jag älskar detta här med hur hjärna fungera och hur vi ska lösa saker. Ser SÅ framåt till nya lådan kommer!!!! Det är så att jag nästan vill anfall min brevbäraren när han kommer. Snart vill han inte stanna!:o :p Min man vill att det kommer med, så att han inte har skuld känslar att vara ut och jaga.

Filosofen: Jag ska kolla om det går och med Alyssa och kanske en annan. Låter kul. Häst snack är alltid rolig med trevliga folk som er.

Hej

Nu har det änligen kommit!!:banana: Jag ska laga en tidigt middag åt familjen och sen försvinner up i mitt rum för ett par dag tror jag. Jag hör av mig så fort jag har tittat på lite!:d :d

Konstig nu visa den övre inlägg från den 12:e. Har ni sett det förut???:confused:

Chopper update!

Nu har vi trännat mer för när grimman kommer på. Han kan böjer huvud in åt mig. Fram och bak med rep runt manken. Och han lyfta sina ben innan han var 2 veckor gammal:) .

Idag pga snö vädret har vi trännat med en täcke (handduk) och en av ponny's täcke. Tyvär har jag inte hittat nåt mindre än en 95 täcke men vi söker vidare. Han var kanske lungt och villig. Och var nyfiken till vad har gjorde. Till slut såg han han njutade av att bli kliade med handduken. Han till och med stanna och står still när jag klia honom nånstans när han går förbi mig. Han har totalt sluta med bitande och stegring. Men inte med "Red", där är det full fart och bus. Han kan även har Red plocka up bakben...när han biter han i knä.:angel: .

Hoppas att det går bra med er och jag ska fortfarande försöker komma till i november Filosofen.

Hej Chilla

Det är mycket plus med PNH. Denna första jag tänkt på när jag läst din inlägg var det finns en skilnad när du kalla in din häst efter du tränna pnh, den stanna och fråga "vad ska vi göra?" istället för "Vad har du att äta?" du kan får din häst att villa vara med dig för den är nyfiken till vad du ska göra näst. Det är mycket i början på marken men det går intill ridningen ganske fort. Du lära så mycket om hästen psyke och hur det är lättast att framföra dina önskningar med ett språk hästen förstår. Men detta är skrivet många gånger i detta tråden. Det är ganksa lång så det är inte många som vill läsa hela:angel: . Gå också in på PNH hemsidan, där finns massa av info.

Nya paketet

Oj har du fått ditt?
Jag har inte fått mitt än - snart blir jag tokig - man längtar så mycket efter det!

Det säker kommer underdagen. Har tittat på lite redan och jag redan har "ahhaa" momenter. Fast jag har sett varje ända video de har.:D

Jag även tog hem Parelli Play Cards. Då har vi nåt att göra nästa vår/sommer när vi har ett träff.....

Jag har läst bara snabbt men det är ett spel man kan spela med andra PNH'ers det går ut på tid, att man kan göra saker på phase 2, man använder de 7 lekerna, kunskap och på olika nivå för olika poäng.

t ex jag dra nu ett kort som säger...

för 5 poäng tappa carrot sticken på backen i zone 4 och har din häst flytta 3 steg till höger. Hästens vänster ben ska korsa framför den höger.

10 poäng samma som ovan men göra en hel 360 runt till höger

15 poäng står på hästens höger sidan håla skaftet i höger handen. Använd din "schwiegermutter look" och med rythmik tryck med din vänster pekfinger driva din häst en hel 360 till vänster.

Jag har inte spelat det än men ska prova med några runt omkring snart. Men det verkar att kunna har kul med att får hjälp att komma upp nya uppgifter.

KL: Åh, jag vill också vara med! Hjälp mig att komma igång, hur skall jag gå till väga? Jag har själv börjat leka "7 games" med min häst. men när jag är klar hur går jag vidare?

Någon skrev något om hemma studier via videor (?) HUR?

Suuper tacksam för lite förklaring är jättenyfiken:bump:

gå in på http://www.parelli.ch/sweden/html/wiss/dpp.php läs lite där. Du får en bättre förklaring om vad allt handla om och hur du ska gå fram åt. Sen det är bara hoppa i tråden igen för stöd och berätta hur det går för dig eller om du har frågor. Om de andra vakna till liv
e010.gif
igen bruka de vara väldigt bra stöd.

Lycka till

Re: Nya paketet

Oj har du fått ditt?
Jag har inte fått mitt än - snart blir jag tokig - man längtar så mycket efter det!

Well...have you got yours? What do you think? I'm shaking my head and saying wow. I'm rally pleased to have bought it. I felt really good as a trainer/person/learner ect after watching them. Lots of rally good things to think about. My husband just called and said he is a way hunting on more night "is that ok?" he asked me and me thinking well i have not seen part 2 yet. Hmmmm "oh ya thats ok honey , have fun!":D :devil:

Jo jag har fått det + level 2 så jag har inte tid att göra annat än titta på DVD!
Håller med dig om nya paketet om att det är jättebra. Väcker mycket tankar hos mig. Däremot, eftersom inte jag är så kunnig som du, så får jag lite av den känsla att "Jösses vad mycket jag har att lära mig - vad mycket det är som folk gör fel - och oj vad mycket jag INTE kan - men jag kommer att bli rätt så bra om jag får i mig även bara en bråkdel av denna info! Men jag satsar på att få i mig allt!! Nu blev det ett vimsigt svar ser jag!

svaret var bra;)

Det var en del på dvd som linda prata om "Isn't it funny about how when the more you learn the less confident you feel."

Det är jag just nu. Har du sett the trailer loading del än?

Sv: Re: PNH- Någon?

s"Isn't it funny about how when the more you learn the less confident you feel."
*

Åh precis så känner jag! Vill också ha det nya programmet!!!!! Inge pengar till det just nu :( Har det lite trist nu Hobbe har fallit ur så himla mycket och fått massor med mugg igen. Allt fint hull han skaffade sig under sommaren är borta och halsen är halv :( Men det repar sig förhoppningsvis, förutom att han har fri tillgång till torrt ensilage ute så tar jag in honom 6-8 timmar och ger honom 10 kg hö så att jag vet att han ska få i sig ordentligt.

Vi ska ha en Parelliträff lördag kväll den 9 december här i GBG nån som vill komma får ni gärna PM:a mig :)

Kram på er!

Jag är ledsen att höra om Hobbe. Det säkert ordna sig och då blir det tvärtom...tjock till slut!

Ni får gärna komma upp och hälsa på här och titta på! Skulle gärna komma ner till är men tyvär är det förmycket här som vanlig. Det känns att köket kommer aldrig bli klart. Saket som är inte klart. Ligghall som ska göras ocksåmm mm mm mm mm. Jag känna mig nu att jag heller vara med hästfolk än jägar folk just nu.:D Att vi bor mitt i skogen, de finns över allt.

nya paketet

Nej jag har inte kommit till trailer loading delen än! Oj det stämmer precis det där du skrev om vad Linda säger! Men så är det ju med allt lärande!! När man kan lite grann så tror man ofta att man kan rätt så mycket men sedan desto mer man lär sig så desto mer förstår man att man har kvar att lära sig och förstår hur lite man egentligen kan! Det är lätt att känna sig rätt så värdelös ibland! Jag försöker peppa mig själv med att jag vet i alla fall mer än jag gjorde innan jag började!

Tack! :bow: Det var precis vad jag behövde höra!!! Man vet ju så mycket mer nu, än när man började! :banana:
Jag har lärt känna min häst på rätt sätt nu,och blir inte överkörd hela tiden, utan han lyssnar på mig så länge jag gör rätt...Så fort jag börjar tveka och blir osäker på mig själv så slutar han lyssna.....:cry: Som när vi skulle filma Level 1 och skicka in, jag gav upp! :smirk: Det som hade gått perfekt hemma var helt hopplöst att göra helt plötsligt, och det var helt o hållet mitt fel!! :o Så fort CS eller min sambo stängde av kameran, o jag provade igen så gick det hur bra som helst....Störtlöjligt!!!!!!!!

Det fixa vi snart med en "hidden camera" nästa gång!:angel:

Ni har kommet långt ni två du har tjänat en klapp på ryggen.:banana: :bump:

Har du provat sadeln än föresten?

(jo jag är i närke fortfarnde!)

Tack för det!!!!! :rofl: Om jag ska klara nåt prov så kanske en dold kamera är det enda alt.......:crazy: Har inte hunnit prova sadeln, men den passar väldigt bra i sadelkammaren...;) Vi har isbana, och skulle behöva skridskor istället för skor!!

Tänk vad imponerad jag blir av min lilla tjej, alltså min dotter på 5 år! Hon har ju nu äntligen fått en liten shettis. Den är 16 år o envis som shettisar kan vara. Men hon verkar ha det här med hästhantering naturligt eller nåt. Hon går in i hästhagen o hämtar ponnyn, kommer min stora kille för nära så viftar hon med repet!!! Stretar ponnyn åt ena hållet o hon åt andra hållet så blåhåller hon tills ponnyn helt enkelt suckar o ger efter! Och då klappar min lilla tjej om henne o säger "duktig tjej". Så går de, min dotter med sin lilla shettis efter.
Fler saker får mig att förstå att min dotter nog har snappat upp lite från mina "lektioner" med Trigger, men jag hoppas verkligen att det mesta helt enkelt kommer helt naturligt! :love:

:banana: :banana: :D

Hon är jätte duktig hon. Jag märkte det när jag var där med er sist. Jag vänt om för en minut så stog hon där med grimman på och väntade för oss vid grinden.

Nu gör du det att jag känna som en dålig mamma. Jag nästan aldrig ger J1 tid att rida, men snart J2 kommer flytta snart så då är det lättare med ett J.

Hej!

Det var länge sedan jag tittade in på tråden nu men det verkar som ni håller igång lite iaf. Jag har haft ganska mycket att göra.

Såg att några av er köpt det senaste hemstudiematerialet. Vi är några här som gått ihop och köpt det också, är det inte helt FANTASTISKT:love: Det är så mycket som jag inte tänkt på eller fattat tidigare :idea:

Vad tycker ni?

Jag har prioriterat mycket tid på min häst på senare tid (kanske är därför jag inte hunnit titta in här?) och jag tror det börjar löna sig nu. Det är bara såååååå kul!

Ha det bra allihopa!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
458
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud