PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Hej

Det är viktig att lekarna är i ordning. För lekarna 5,6,7 brukar fungera best om de andra är färdig. De behöver inte vara "perfekt" men bara att ni förstår vad det går ut på och att du kan flytta runt din häst utan förmycket motarbete.

Level 1 är underbart för att lära konsepterna bakom NH hoppas verkligen att du får dina semster ersättning:D

Till er andra: VAR HAR NI TAGET VÄGEN???? Vad denna tråd dog efter servern crashade.

Kul med nya grejer MEN FY :devil: VA DYRT! Det där har man ju inte råd med. Synd att de ska kosta så mycket när det är så bra för hästarna!!!

Annars är allt bra med er? Hobbe och jag har flyttat och vi trivs så bra!! Det är helt underbara ridvägar och finns även en sjö som man får bada med hästarna i. Helt underbart :love:

Nu har vi varit ute själva massor och både promenerat och ridit och han går framåt så bra med sänkt huvud spetsade öron och självförtroende i klivet. Man bara njuter! Han har börjat gå ner på knä också så nu kan han förhoppningsvis snart lägga sig :)

Kram på er!

Ja tänker att köpa och prata med henne via email just nu. Ja vill har! jag vill har!

Hej på dig!

Glad att höra ni mår bra vid nya stället. Jag och Alyssa prata om er och vill gärna har en ny träff. Jag beställde nu den nya kitet så vi alla kan ser det tillsammans. Föresten ska du till colorado 2007? Vi har renoverat huset litet så då sprack min resa 2008 kanske.

På knä! Vad bra och rolig det måste vara...tarbilder!

Hoppas att ni fortsätter mår bra och hälsa Hobbe från Dalarna

Senast ändrad av en moderator:

JA det vore jättekul att träffas! I november kanske? Det hade varit toppen om ni kom ner till Göteborg då! Det är rätt många här som är sugna på en Parellihelg!

Colorado blir det kanske nån gång, men det dröjer nog. Känns som att det är nåt jag gör "när jag har pengar över"..... så om 100 år kanske :) Nä men kanske 3-5, vi får se ;)
Just nu lär och inspireras jag mig så himla mycket av Hobbe och av min tränare Maria att det känns helt tillfredsställande för nu.:banana:

Ska ta med mig kameran ut snart!

:angel: Har totalt glömt datorn, haft älgjakt och en unge som inte sovit på natten...Så min vanliga tid vid datorn har försvunnit...Jättekul att det går bra för dig :rofl: Skulle jättegärna komma ner, men om man ska ta med bubben så måste man kanske övernatta någonstans på vägen! :confused: Lite långt att åka i ett sträck...Ska kolla lite med Westernklubbarna nere i Värmland om de har någon hage man kan låna över natten!!! Helst innan snön kommer då, vill inte åka när det är halkigt!!! Jag behöver verkligen hjälp med mig själv, och även om CS är min bästa hjälp så kan det vara kul att höra andras åsikter. Jag hatar verkligen publik men men...:crazy:

CaliforniaSwed! Har du fått hem nya paketet än? Är nyfiken på att höra om det?

Nej inte än. Mina naglar börjar blir kort!:rofl:

Jag själv är jätte nyfiken av vad finns i paketet. Jag lovar jag höra av mig så fort det kommer.

Hej på er.

Jag har köpt en moraklocka i hjo och måste hämta den. Kaske vi kan gör en träff hos er då? Tyvär utan häst men det gick bra föregången!

Kanske i början av Nov.? Då är det mer lungt runt här och allt "efter jakt" är klart.

Vad säger ni?
:banana: :bump: :banana:

Hjo? Lite för långt för mig tyvärr.
Jag har också beställt nya paketet nu. Var i valet och kvalet. Måste ha Level 2 nu också för att komma vidare från marken men jag var så himla sugen och nyfiken på nya paketet. Får beställa level 2 lite längre fram istället när jag får råd. Synd att man inte har obegränsade resurser. Ändå så tycker inte jag att level 1 och 2 är dyra om man tänker på vad en kurs kostar att gå på. Jag tycker jag fått ut massor från level 1 paketet och kan titta om och om igen - jämfört med en helgkurs där man får en massa info som går in ena örat och ut ur andra. Visst är det ju alltid bra med någon som SER vad man gör rätt eller fel men oftast tycker jag att det är hästen som talar om det!

Jag håller fullstädet med! Det är nästan billigare att köpa de levels än att ta en kurs.

Tjenare! Tänkte hänga på denna trevliga diskussion och berätta att jag också tränar PNH, är ungefär level 2 men har inte gjort testen än...;) Trevligt att se att det är fler därute som funnit detta förhållningssätt!

Tjenare! Tänkte hänga på denna trevliga diskussion och berätta att jag också håller på med PNH. Är på level 2-3 ungefär. Kul att det finns fler som gillar det! Tycker absolut att Pat är i topp vad gäller att ha utarbetat ett system som är lätt att förstå...sen är det ju förstås tvunget att man själv har fantasin för att det inte ska bli trist i längden:) Att få nivåerna att sitta så snabbt som möjligt så att det verkligen blir naturligt! Är så förundrad hur snabbt det går med andra hästar nu när jag har övat upp mig på min egen...det är onekligen som min tränare säger "pity your first horse" iallafall för mig. Men hon har ju förstås också fått ut något av det så småningom-men får också utstå mycket misstag och klumpighet från mig på vägen...

hej
hade inte ens hört talas om PNH innan jag såg en här tråden, men det verkar ju vettigt. på vilket sätt ska det vara en fördel att alltid göra nåt från marken när man kallat in hästen. själva brukar vi ropa in våra med namn, oftast kommer hela högen farande då, även eventuella nykomlingar brukar fatta det här snabbt. sen gör vi myckete i hagen naturligt, tex tränar markarbete, kör lite handyhorse, borstar, gosar, på sommaren badar och duschar vi där och när det är ban här som jag inte törs släppa ut i markerna får de rida i hagarna så man vet att hästarna inte springer längs vägarna om ryttaren sitter av i farten. vad finns det för plus och minus med sånt enligt PNHmetoden?

/nyfiken

håller helt med dig, alla hästar kan inte vara barfota, det är bara att hoppas på att de hamnar hos någon som är lyhörd och inte sitter fast i någon ideologi. vi har två barfota (men med old macs vid längre grusvägsritter) och en som skos sommartid (också pga grusväg) hon gick barfota flera år tills vi bytte stall, sen hände nåt med hovkvaliten. jag tror det måste varit något i marken som fanns på ena men inte nästa ställe.

täckad eller inte tror jag också är individuellt, man får se hur hästen ser ut, om den verkar frysa eller inte och framför allt: hur ser hagen ut, en liten platt ruta utan lä kräver nästan alltid ett täcke!

oahh! såna där galenskaper sysslar mina döttrar med:eek: känns ganska deprimerande att vara kvar på det stadiet att trav barbacka är vingligt även med ett stadigt mantag och orsakar tre dagars träningsvärk. men skam den som ger sig, jag har kunnat och ska ## klara av det igen:bump:

Hmmm... vadå för galenskaper? Bada :) ? Hängde inte riktigt med...

Vad kul med fler namn på tråden! Ja den första hästen får onekligen stå ut mde en del hihi, men å andra sidan får den ju en mycket trevligare matte!

CS vi kommer att ha en med stor sannolikhet att ha en dagsträff lördagen den 11 november. Ni är hjärtligt välkomna och kan givetvis bo hos mig. Det blir mest hästsnack och umgänge. Några kanske tar med sina hästar men de flesta kommer utan. Jag återkommer med mer info.

Några foton på Hobbe på knä kan det inte bli för han vill inte nu. SÅ nu får jag vänta tills han tycker den leken är rolig igen. Nu har vi mest varit ute på skogpromenader jättemysigt och återigen går han i frihet :) Jag backade ju lite av säkerhetsskäl när vi flyttade till ny miljö men nu är vi ute och jobbar fritt igen. Jättekul! Han har dock fortf på sig grimman och grimskaftet även om jag inte rör dem för det känns bäst så när vi är ute i skog och mark.

Ha det bra allihopa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 315
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
455
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur