PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Ja det var vekligen en underbar helg. TACK allihopa! Resan ner gick bra, men det var väldigt varmt och soligt, även inne i bilen. Jag var allt lite trött när vi kom fram. Hoppas vi ses snart igen!
:) Sanna

Det var toppen :banana: Det kändes verkligen som en semester och som vanlig efter semestern så blir jag ju sjuk...:smirk: Ligger här och tycker synd om mig själv feber och halsont i detta vackra väder :cry: . Har inte träffat hästen än, men han har det ju bra ute i hagen vet jag ju.

Tack så jättemycket för en rolig helg det gör vi om :bow: och CS för organisationen och den FABULÖST goda grillade kycklingen :D

Har PMat er om några barfotalänkar.

Är det någon som har tränat för Erika F?
Hur går det för er som tränar, har mi idètorka måntro?

Vi är några stycken här i Boråstrakten som går på kurs för Erika 2-3 ggr per år och tycker hon är mycket duktig och pedagogisk. Vi har lärt oss väldigt mycket. Några av oss har även gått kurs för Eddie Modde och Martin Wimmel. Dom är också mycket bra.

Hej!
Vad kul att NÅN svarar på mina inlägg *s*
Erika är en mkt skicklig hästmänniska, inte bara på det hon gör. Innan hon började med PNH hade hon god hand om alla typer av problemhästar och det vara bara "tur" att hon började med ett program som stöder hennes filosofi. Jag törs påstå att hon är den enda i Sverige som studerat HELA filosofin från scratch, dvs inte bara läst böcker och varit på kurs utan tittat på film...studerat....utövat....backat.....studerat....kursat....studerat...osv. Hon är en perfektionist och en fantastisk vän.
Go girl!

Här var det inte mycket aktivitet... Har legat däckad i en vecka och inte träffat hästen alls jättetråkigt! Vad gör ni alla? Tagit semester från datorn :D?

Har inte tränat för Erika, men ska se Martin i Falkenberg i sommar. Ska bli väldigt spännande!

Jobbat jobbat! Både yrkesmässigt och i hagen! :rofl:
Har faktiskt tittat på lite film..."Freestyle riding", "Riding with fluidity" och "Teach your horse at liberty". Känns som om jag bara behöver titta på samma film om och om igen för att fatta och kunna ta med mig det ut..........:( Väldigt inspirerande dock!!!

Min största brist är fantasin, totalt värdelös, måste läsa på och skriva ner vad jag ska göra innan jag går ut! Sen får jag tänka igenom det några ggr också medans jag går ut o innan jag kommer igång.....

Funderar bara på en sak, de här filmerna, de säger ingenting om NÄR man kan börja med det de gör i filmerna!? Har det ingenting med Levlarna att göra eller??

Jag har nyss börjat med Level 1, mest tack vare mitt sto som inte accepterar vad som helst. Har två hästar som är väldigt olika till sätt. Valacken är feg och förlåtande, försöker göra sitt bästa trots en ibland otydlig matte. Stoet är dock väldigt tuff och blir förbannad när hon inte förstår vad jag vill. Hon är självständig, orädd och stark mentalt. Jag har fått rådet att sälja henne flera ggr och ibland varit på gång men nu har jag bestämt mig för att behålla henne och att börja med PNH. Det är det bästa som hänt oss tycker jag trots att jag är alldeles i början på denna fantastisk kunskapsresa!
Undrar över en sak dock! Är det vanligt med lång väntetid när man beställer saker? Jag beställde och betalade i förväg för en carrot stick & savvy string 8 juni men har fortfarande inte fått dem och hon har inte svarat på de mail jag skickat för att fråga om de är på väg. Jag är så ivrig och vill så gärna börja träna med dem.

Hej och välkomen!

Glad att ser det finns en till!

Det brukar går kanska fort att får vad man beställer. Om hon är inte bort rest nånstans. Det är bättre att du ringa henne och fråga. Jag är det samma när jag beställa nåt...vill har det NU!!!!!

Filsofen: Här är det full gång med kosar och hästar. Jag har tänkt mycket vad vi pratade om med "Red" och jag känne mig bättre efter ni var här. Tack.

Saffe's hovar är klart. Och vi flyttade de till mer bete 3 dagar sen. Sakna att har de utan för sovrums fönster. Hoppas att du och Sannannnanana tänkar att kommer upp igen innan höst. Det skulle vara rolig.

Hoppas alla njutar av sommar värme och reng:p

Hej på er, det är lite mindre aktivitet nu när sommare kommit. Man är ju hellre ute än framför datorn :)

Välkommen Shaka! Ni kommer att få uppleva mycket på den resan, det är en väldigt rolig och lärande upplevelse. Hoppas du skriver här och berättar, alltid kul att läsa om andras erfarenheter!!

CS:Vad bra att det löst sig med Saffes hovar. Hur är det med Red är han bra i benet? Hoppas jag får med mig Sosannonona som skulle vara jätteroligt att ses igen :) Har ni funderat mer på Honzakursen i Danmark? Vi är nu 7 som åker från Göteborg, det kan bli hur kul som helst!!

Jag håller med Filosofen, det är verkligen skönast att vara ute nu när det är så här fint. Cyklade hemifrån vid 5 imorse och det var HELT fantastiskt! Inte en kotte ute, morgondimma och trolskt ljus i slöjorna över ängen... Som gjort för en ridtur! när ska det bli inne att rida till jobbet igen? Borde be dem fixa en hästparkering...hmmm
CS - det är alltid kul att se alla fina varianter på mitt namn. Kan inte låta bli att skratta lite, förlåt, Sannanannanana hihi, kanske ska döpa om mig? ;) . Det skulle verkligen vara kul att komma upp igen. Kanske med ännu fler i bilen nästa gång.?
Jag är jättesugen på att åka på Honza-kurs! Vill gärna samåka! Imorn ska jag på kurs med Martin Wimmer i hela fem dagar :bump: yesyes va kul!
Ja, jag passar på att njuta så det svämmar över, hoppas ni också gör det så hörs vi när vädret blir lite sämre igen (inte allt för snart hoppas jag;) )
hej så länge alla fina människor.
/sannossossosa, eller, hur var det nu igen?

Hej ni PNH-are som nyss börjat eller vill börja, den 4-6 augusti är det planerat en Level 1 Minicamp utanför Borås. Vi är ett par stycken som gärna vill gå den men vi har för få anmälda hittills, det är lite brottom nu sista anmälningsdag är den 9:e Juli för att vår Parelli-instruktör Erica Furberg ska hinna planera kursen och resan. Så ni som tänkt gå en kurs nu ANMÄL ER DIREKT så kursen blir av.

HOPPAS VI SES!
Maggie W

Hej!
Jag har tjuv läst den här tråden länge eftersom jag är en inbiten PNH-are. Så nu tänkte jag att jag skulle slå slag i saken och skriva lite. Ni verkar ha en trevlig tråd.
Som jag skrev tidigare så är jag helt fast vad det gäller PNH och har så varit i fyra år nu. Jag har tagit Level 1 och leker mig nu fram i Level 2. Det blir bara roligare och roligare och det syns på min häst att han tycker det är tur att jag halkade in i PNH.

Ha det så bra hoppas jag får vara med här på er tråd.

Sommarhälsningar!

Behöver råd om Porcupine Game

Började ikväll med att träna den med mina två hästar. Den ena (stoet) rör sig bara framåt när jag försöker flytta framdelen. Jag hängde efter så gott det gick och försökte ha kvar sticken tills hon tog ett steg åt sidan men det kändes fel att röra på mig när jag borde ju stå still. Jag hittar inget som står om just vad man ska göra om de börjar gå framåt istället för åt sidan. Jag förklarar kanske dåligt. Är det någon som kan tala om för mig hur jag ska göra? Borde jag ha ställt henne med huvudet åt ett staket eller så i början tills hon förstår vad jag vill?

Hallå! Jag har försökt övertala mamma att jag ska få level 1 och när jag visade henne att ni var så nöjda gick hon med på det! TACK!
Det ska bli som engelska lecktioner...
Jag har precis fått välkomnande film och brochyr... Vet verkar jätte bra!! JAg har redan sett filmen 8 gånger :)
Är det jätte svår engelska?

Nej det tycker jag inte:devil: ...men samtidet det är min modersmål. De som jag har pratat med sa att det går ganska bra, men det finns vissa ord eller sammanhäng som de inte förstår.

Så om du hänger upp på nåt då vet du var du ska vända dig! PNH tråden!:banana: Finns många här som kan hjälpa till. Grattis till din L1

Howdy all!

Well...vi har haft mycket att göra här på gård. Och ute runt landet. Var på en AQHA tävling i sundsvall och nästa dag körde jag ner till Kosta till en hund utställning med Angus...bäste junior hane första dag och 4:e bäste hane andra dag:banana: :banana: Matte var stolt!

Saffe har haft sina hovar verkat av en ny hovslagare som gjode det på mina vilkor (lungt och tog tid) men han var jätte duktig och stog still för det mesta (saffe inte hovslagaren:rofl: ).

Dee Dee är hur tjock som helst men ingen föl än, eller jag har matat henne för mycket:o .

Jag ska tar hem de till gårds bete idag så dee dee kan föla här och samtidet börjar rider in Red ordentligt. Jag har bestämmt mig att sluta fjanta.

hoppas att ni har ett riktig rolig sommar. Ser lite fram imot kallare väder så det blir lite fart på tråden igen:devil:

Vad säger ni ska vi försöker en träff till senare i augusti? Hoppas att det inte snöar då:rofl: :rofl:

Det var synd att en bra del är bort men men ....jag tror på er att vi kan uppdatera igen vart vi var i vårt träning.

Just här så växer fölet och idag släppt in Red och Silver i hagen med Dee Dee Och lill Chopper. Han var på en gång nyfiken på Silver men Dee Dee kom med rusande fart och jagade iväg honom. Det tar ett par dag så är det lungt där.

Red har jag inte ridet så mycket för att det har taget så mycket tid med renovering av huset. Vi har snickare här fullt tid och det är massa spring och hämtning hela tiden. Men jag hoppas idag är det lungt. Jag måste tränna med Red så får jag filma in det och skicka iväg det.

Hur går det för er?

Me och min pony är nybörjare. Eller rättare sagt, jag nosade på det med min förra och med henne fungerade i stort sett hela 7 games rätt fort. Lyhörd och tydlig i reaktionerna var hon.

Den jag har nu är snäll och väluppfostrad "engelskt" men lite "distant".

Gör lekarna i lite fel ordning, börjar där vi har problem. Första leken är inga problem, man kunde redan innan smälla en bomb bredvid henne utan att hon blinkar och pilla överallt får jag (men I N T E med vatten som är kallare än en varm dusch... )

Om Chefen släpper min semesterersättning (eller ja det är revisorn som håller på den) så tänkte jag investera i ett level 1 kit.

Kursa får blir lite senare, har inte riktigt ekonomi till det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 315
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
455
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat