PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Alyssa skrev:
Du kanske vet vad rein leather är för något? Vad är det till? Det står att man sätter det i bettet och sen....ja jag förstår inte vad det är till....

Du ser på bilderna nedan, läder biten som man sätter i bett ringarna och sedan sätter reptyglarna i. Det är till för att tyglarna skall bli tyngre.
horrein.jpg
lea_rein.jpg

Så de får man alltså köpa till så man kan fästa tyglarna i bettet?! Jag trodde det var de där andra läderbitarna som sitter bredvid på bettet????
Hitta inte filmerna, har du någon ledtråd vart de finns???

kicki13 skrev:
Du ser på bilderna nedan, läder biten som man sätter i bett ringarna och sedan sätter reptyglarna i. Det är till för att tyglarna skall bli tyngre.
horrein.jpg
lea_rein.jpg
*KL*
Alyssa
aka "slober straps" som kicki13 sa at de är tyngre så att hästen får sin "eftergift" direkt. Att hästen känna det fortare med de än vanliga.

Men horseman rein har man alltså inte förrän i L2 eller?? Likaså barbacka "sadeln"?

Måste ladda ner Quick time någonting innan jag kan titta på filmerna...Tar ett tag...Kanske ingen ide att köpa en massa saker innan man vet om man klarar L1, eller???

Det är inte som det inte finns på gården du kan ser och prova på. Det skulle vara kul att all kan ta med sina Parelli grejer till träffen, så vi andra kan ser det. Mellan oss alla så måste vi har hela butiken:D .

Kickie13: Vad har vi missat för "Specials"? Jag glömde helt bort det. Jag hade 2 dag kvar sen oppps ur skallen:o :crazy: .

Alyssa skrev:
Måste ladda ner Quick time någonting innan jag kan titta på filmerna...Tar ett tag...Kanske ingen ide att köpa en massa saker innan man vet om man klarar L1, eller???
Jag har ett program som heter iTunes (som man kan ladda hem gratis), så man kan prenumerera på filmer/ljud klipp och sånt.

Det beror väl på hur intresserad du är om du skall köpa dessa saker eller ej, är du intresserad så tror jag helt säkert att du kommer att klara level 1. Sedan beror det väl på vad du tycker om dessa rep som tyglar, jag tycker dom är jätte sköna men jag har även delade tyglar. Det är ju en smaksak.

CaliforniaSwed skrev:
Kickie13: Vad har vi missat för "Specials"? Jag glömde helt bort det. Jag hade 2 dag kvar sen oppps ur skallen:o :crazy: .

Det har varit olika saker varje dag, som gäller i 24 timmmar
Annandag påsk, DVD filmer
Påskdagen, level 1, 2 och 3 boxar
Påskafton, grimma och grimskaft
Långfredan, kom inte ihåg vad det var då

Vet att CS är medlem i savvy club är du också det kicki13? Jag tror att jag kanske inte har tillgång till de där filmerna om jag inte är det...???

Alyssa skrev:
Vet att CS är medlem i savvy club är du också det kicki13? Jag tror att jag kanske inte har tillgång till de där filmerna om jag inte är det...???
Jo jag är också medlem, men man behöver inte vara medlem för att titta på filmerna
Gör så här
Gå in på nyhetsbrevet sidan 2, nedan är länken till nyhetsbrevet
http://www.parelli.ch/e_enews/enews.html
Under texten "New FREE Weekly..... Klicka på "here"

kicki13 skrev:
Det har varit olika saker varje dag, som gäller i 24 timmmar
Annandag påsk, DVD filmer
Påskdagen, level 1, 2 och 3 boxar
Påskafton, grimma och grimskaft
Långfredan, kom inte ihåg vad det var då

Långfredagen var det keps och "nyckelrings halsband" (=vet inte riktigt vad dom heter)

Alyssa skrev:
:o Jag förstår mig inte heller på hur man lägger in bilder...Därför gjorde CS det åt mig!
Vad kul med så många anmälda, har ni verksamheten i en vanlig ridklubb eller i ert stall eller...
Hoppas att ni får riktigt kul!!!:)

Vi har bildat en förening i våran by. Var många som hade häst och ville ha en ridbana, rundcorall osv. Bildade våran förening och nu är vi många medlemmar. Alla har privathästar och vi har inga lektioner, men vi tar hit tränare och rider privat för... :)
Vi har medlemmar utanför Falun oxo och det är jätte kul!
Ska nu bygga klubblokal, allt ligger vid vårat privatstall eftersom det finns mest mark där som föreningen kan arrendera så det är jätte bekvämt.
Vi anordnar olika saker som julmarknad och dikesrensning för att tjäna pengar åt föreningen, har även fått ganska mycket bidrag...
Är man många och ser till att alla får vara delaktiga så kan det bara bli bättre. :banana:
Påskäggsjakten blev jätte lyckad förutom att det regnade lite men det gör inget! :banana: Nu är nog våren här snart :love:

Jaha nu ska vi se om jag får in några bilder...

Senast ändrad av en moderator:

Falun skrev:

Aaaaaahhhh.... Jag blir tokig, datasnille som man är så fattar jag inte hur jag ska få in en bild.
Jag gör våran föreningstidning men kan inte lägga in en bild här! :crazy: Hm, ja ja nu slutar jag försöka! Hej så länge... :rofl:

Hur ser man erbjudanena? Måste man vara medlem i savvy club? Jag ser inga alls:mad:

niccan skrev:
Hur ser man erbjudanena? Måste man vara medlem i savvy club? Jag ser inga alls:mad:
Nej man måste inte vara medlem, första sidan på parellis hemsida ser du dagens erbjudande
ad.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
452
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar