PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Det skulle vara lättare och billigare till och med. Mest tiden när man är på kurs det är så mycket att ta i. Så när ni har gått hem och det up står ett problem så sitter man där med ett fråga tecken över huvud:confused: eller man försöker löser det själv som kan gör saker värre (inte alltid). Med L1 hem paket så har du möligthet att får ett svar när man kommer till en "bump in the road".

Aha...Kul!! :) Hoppas att du kommer igång hemma också då! Men du kanske gör det utan att du tänker på det? T ex när du känner över hästen "varje dag", lek 1, (passa på t ex att ta grimskaftet över kroppen när du leder hästen till o från hagen). När du flyttar hästen för vardagliga saker, t ex vi ryktningen, (flytta sig så man kommer förbi), lek 2. Osv osv. Saker man inte tänker på att man gör! :rofl:

Ja det är så sant !! När man är på kurserna så är det så intensivt och sen glömmer man ju hälften ! :crazy: Beställer ni Hemstudiematerialet på Parellis hemsida ?? Måste beställa den nu !! Har "ni" beställt hela paketet med grejorna oxå ?? Hua säger plånboken !!!

Visst är det lite kul att man faktiskt som du säger, använder NH dagligen utan att man tänker på det !!! :)

Riktigt kul är det med utmaningen, framgångarna man verkligen kan ta på och kontakten man får med sin häst !!!

Hejsan, vi har styrelsemöte sista april, då ska jag kolla upp adressen i Danmark. Det är ett företag som säljer gymkhanamaterial... Vi har även det, så man kan leka riddare och så... :rofl:
Fast det har jag aldrig prövat... :)
Förlåt om jag skriver mycket om vad vi gör, ska inte göra det så mycket... nu får ni skriva! :banana:

Jag har beställt en sak i taget. Men om du ska beställa L1 det är en bra idea att tar en carrot stick samtidet. Du kommer använda det mycket. Jag har beställt genom parelli sweden.

Självklart ska du skriva om vad ni gör. Det är vad är så intressant med tråden.:D Vad alla gör är íntressant.

Klart du ska skriva vad du gör :D Det är ju jättekul att läsa. Toppen dessutom att få ideer av andra när man saknar inspiration!

Tack för att du kolla upp adressen

Det är ett hemstudiematerial så du kan öva och lära dig PNH hemma.
Man köper den på www.parelli.se där finns det en shop klicka på den....
Dyrt, ja men värt det !!!!!:banana:
Jag ska beställa det nu !!!
Det är ju sååååå roligt !!!!!!! :bump:

*Vart ser du 1890:- för level 1 ?????
Jag ser bara 2190:- !!!!! Vill hellre betala 1890:- !!!!! :-)

Nej nej nej, sluta inte skriva om vad ni gör!!! :cry: Det är ju jättekul at läsa om, vi blir bara lite avundsjuka...;) Jag tycker det är så kul med människor som har så mycket energi o ideer!!! :bow: :bow: Ser fram emot att träffa er om ni kommer till CS, o alla hästar såklart! Det ska bli så kul!
Min stora pojke står nu redan hos CS, o trivs mycket bättre med livet som lösdriftshäst o med lekkompisar!!! Märktes bara på denna veckan han nu har varit där att han mår bättre! Försökte inte bitas eller sur på nå´t sätt! :love: :love:
Hoppas att CS kan sätta in några bilder så ni får se honom! Pleeeese...;) :banana:
Kan inte fler sätta in bilder?!

Pampas skrev:
*Vart ser du 1890:- för level 1 ?????
Jag ser bara 2190:- !!!!! Vill hellre betala 1890:- !!!!! :-)

1890:- (eller billigare vid rea) är för gamla Level 1. Då finns det booklets och två video om hur det ska ser ut "efter" du är klar.

2190:- är nya Level 1 Med booklets och 13 timmars DVD! Det är verkligen uttänkt.

Jag har båda gamla & nya och jag använder de båda men köp nya om det är din första Level. Det är ett stort skillnad mellan de.

Här kommer bilder på "Trigger" och hans kompis "shorty" (aka Pors).

April10008.jpg

April10015.jpg

Tack tack tack! :banana:
Där syns ju till o med hans gosiga mule! :love:

Hej hopp! ;)
Kul att se att det finns många som gillar PNH. Det är en helt underbar filosofi och fler borde utöva baseb i praktiken tycker jag.
Men det är väl på väg då Pat hjälpt till och tränat landslaget (nånstans) i fälttävlan? Dom har lagt in det i programmet, precis som många andra. Kul! :)
Själv kommer jag aldrig att bli normal igen. Fast det är nog ingen förlust ;) ;)

Fast man kan ju fråga sig vad som menas med normal
Själv känner jag mig mer normal än någonsin:devil:
De e bara det att alla runt omkring blivit så onormala:rofl:

Filosofen: hur gick det med lastpallen?;)

Han krafsa lite på den :p Förstod inte riktigt att han skulle upp på den tyckte det var roligare att käka på den. Men han var jätteduktig han fattade att jag ville ha honom precis framför den och att han skulle tänka framåt så nästa gång....:D Jag är jättenöjd han var superduktig idag!

Bara att han kunde lämna sin kompis mitt i busande och koncentrera sig på mig var värt miljoner tycker jag :banana: :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
449
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar