Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Outlook-kalender?Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?
En av de vanligaste i vår drift är Outlook-kalendern i schemavyn, som visas på stor bildskärm.Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?
JiraHär är Jira som vi använder;
Visa bifogad fil 68537
Ja jag tycker det är konstigt att inte fler använder detJira
Saknar det ohyggligt på nya jobbet, vi använder nånslags billighetsalternativ som är rörigt och instabilt.
Men eller hur! Vi har några falanger på jobbet som tycker att det går precis lika bra eller bättre att sköta sånt digitalt, men inte mitt team. Vi vill stå vid en fysisk whiteboard, babbla i munnen på varandra och rita för vi tycker det blir ett mycket bättre kreativt samtal. Tackolov har vi kunnat få ha två-tre sådana sessioner under pandemitiden. När vi fått bubbla idéer och skapa en plan tillsammans har det varit lättare att driva arbetet vidare på egen hand efteråt.Vi hade fysisk tavla och annat verktyg Phabricator tills pandemin slog till. Nu är det bara Phabricator. Gillas av en del, mindre av andra.
Det finns poänger med att samlas vid en fysisk tavla, med post-it-lappar. Men just den delen är ändå halv-OK med virtuellt verktyg.
Vi saknar whiteboardsamlingar. Har inte hittat något digitalt verktyg som hittar ens en femtedel av den kreativa kraften hos några ingenjörer, en whiteboard och några pennor.
Jag tycker Miro är jättebra för att göra den typen av godtyckliga saker om det ska vara digitalt. Man kan rita, göra mallar och göra precis vad man vill. Och så kan alla vara inne och fixa samtidigt. Funkar jättebra tycker jag.Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?