Planera syskon?

Sv: Planera syskon?

Vill nog helst oxå ha 2 pojkar ganska tätt, men man tar ju vad man får;)
2 pojkar & en flicka skulle vara perfekt:idea:
Hur är det med svartsjuka från den äldre?märkt av ngt sånt än?

Vill nog helst oxå ha 2 pojkar ganska tätt, men man tar ju vad man får;)
2 pojkar & en flicka skulle vara perfekt:idea:
Hur är det med svartsjuka från den äldre?märkt av ngt sånt än?

Vi har två pojkar och två flickor efter varandra. Det gäller ju att planera! :)

Planera nu inte för mycket, med första blev jag gravid på studs och med andra (36-37 år då) tog det nästan ett år....så det blir som det blir! Man har ju faktiskt inga garantier för att det faktiskt BLIR nåt.....:crazy:

Men lille plutten då! Men han är säkert helt fenomenal i alla fall. :)

Det får bli som det blir för vår del, människan spår men gud rår, ungefär. :D Och som jag skrev redan från början, så tar jag inte för givet att det blir nåt syskon alls. Min son är mitt livs största mirakel, jag var stämplad som oförklarligt barlös i mitt förra äktenskap. Vi försökte i många år och var på utredning. Så jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att jag över huvud taget skulle få ens ETT barn. :love:

Lugna och fina! Jag menar inte att man har mindre tid för barnen för att man är äldre. Jag menar bara att man har ju kortare tid på sig att skaffa barn ju äldre man är.

Oki. Fast det där är en sanning med viss modifikation. Det är inte bara åldern i antal år det handlar om ang fertiliteten. Det är snarare i vilket skick man är fysiskt. Och det finns alldeles för många unga som inte får barn alls. Tiden/åldern är nog inte den största faktorn längre. :)

Fram tills man fyller 20 är det bra jobbigt å va decemberbarn men nu är det helt okey :D

Vänta bara tills ni är födda den 28 december... Det är jag och min tvillingbror.. Skittrist..

Jag får aldrig ha födelsedagsfest ute i trädgården, då lär ju alla frysa ihjäl!!

Min kompis är gravid, är beräknad till den 23 dec, men jag tror bebisen kommer i mellandagarna..

*knapplån*

När vi planerade bebis så tjuvstartade vi en månad innan vi tänkte börja (vi ville inte ha decemberbebis då jag är det och sambon är november och det har vart hemskt under uppväxten)...
Vi råkade dock få till det på första försök så såklart blev BF satt till 14 december :rofl:
Men jag knep ju över nyår :angel: till 1 januari... som inte heller är särskilt kul. Inte en käft kan/vill/orkar komma och fira den dagen, varenda människa i världen verkar bakis den dagen?

Vi planerar inget syskon... men om vi ändrar oss blir det en sladdis... Min sambos bror är 10 år yngre och min bror är 8 år yngre så det är naturligt med många år emellan...

Min lillebror fyller på sommaren och jag har alltid varit jätteavis på hans kalas ute i det gröna med jordgubbstårta med färska jordgubbar :love:

Vi har nog inte planerat de första barnen.
I familjen är vi födda
10 nov maken
11 nov jag
24 feb -97an
25 feb -95an
6 maj-02an
22sept-04an

Tur i oturen (skickligt jobbat) så är det 2 flickor först och sen 2 pojkar.

2 år har varit ganska lagom. Lagom att den ena slutar med blöjor samtidigt som nästa kommer. Tyvärr så fick vi missfall mellan 97an och 04an, gapet mellan dem blev så stort. De leker inte ihop (snarare att de äldre passar de yngre) och man hade hunnit bli bekväm under tiden. Sen fick vi ett missfall mellan 02 och 04an (annars hade de varit födda i samma månad)

Med 2 missfall i bagaget så kan jag bara önska er lycka till och förmana er att inte glömma bort riskerna med att förlora ett barn på vägen samt att det kan vara svårt att bli gravid igen. 1an 2an och 4an kom till snabbt medan 3an tog lååååååång tid att bli med.

Jag tyckte det vare underbart att få ett vårbarn (slutet av april). Inga tjocka kläder att bylsa på, sommaren inbjöd till måååånga sköna vagnspromenader, tupplurer i gräset etc. Nästa barn föddes i slutet av juli, dock kom hösten så himla fort så vi hann inte njuta så mycket av värmen :cry:

Håller med om aprilbarnet! :bow: Visserligen är de två yngsta barnen födda i Kalifornien, så det var ju inte tal om någon påbylsning, men det var lagom varmt och hela sommaren framför oss.

Att man är fertil är ju en förutsättning för att det ska bli barn. Jag tänker nog inte på hur sent i livet man kan få barn utan mer hur sent i livet man vill ha barn. Jag vill ha väl vuxna barn när jag blir tant.

Vänta bara tills ni är födda den 28 december... Det är jag och min tvillingbror.. Skittrist..

Jag får aldrig ha födelsedagsfest ute i trädgården, då lär ju alla frysa ihjäl!!
.

Kanske har du någon namnsdag på sommaren och kan från och med nu fira den i trädgården istället?

Eller om ni råkar få ett barn mitt i smällkalla vintern, se till att hitta ett namn som finns i juli så kan ni fira då också.

Man har inte roligare än man gör sig! (Eller i ditt fall, roligare än dina föräldrarar ordnade för dig och din tvillingbror.)

det skiljer 1 år och 3 dagar till min yngre syster och lillebrorsan är 3 år yngre än mej. Va en stor fördel för oss när vi va små, Hade alltid ngn att leka med.

Sen när ja skaffar barn skulle jag vilja ha dom gaska tätt om ja har orken till de.

Är det? Varför då?
Det är helsurt att fylla år i december, vem vill komma på kalas den 18:e?
När kompisarna hade kört moppe hela sommaren hade jag fortfarande 3½ mån till födelsedagen.
När min kompis haft körkortet i 8 månader fick jag börja övningsköra.
Är man dessutom lite sen i utvecklingen så är inte december världens bästa månad att fylla år. Jag har inte haft det problemet men har i mitt yrke sett många ungar som fått kämpa hårt när de kommit upp i skolan och definitivt inte varit färdiga för skolan.
Så våren är att föredra, jag brukar tänka så här, varför föds alla djurungar på våren? Någon anledning måste det vara.

VKanske har du någon namnsdag på sommaren och kan från och med nu fira den i trädgården istället?
Jag är också född i december, gissa vilken namnsdag mina föräldrar lyckades hitta?
Jo, precis, Eva! Vilken dag var det då - julafton!

Håller med om att december är surt att fylla år i, själv fyllde jag år igår. Men jag kan inte påstå att jag har lidit av det. I gymnasiet hoppade jag av och började om och då plötsligt var jag två år äldre än alla andra. Sen när man fyllt 20 spelar det ingen roll ändå. Det enda som är tråkigt är att det är mycket festligheter just runt jul (öh, uppenbarligen) så att folk inte tänker lika mycket på just min födelsedag. Men min mamma har alltid varit jättenoga med att INTE ha julpapper, INTE säga "detta är både födelsedagspresent och julklapp" och att alltid ha separat kalas för mej. Jag har till och med fått jordgubbstårta med grädde när jag ville det :D

Tydligen var det inte alltför avskräckande eftersom jag sitter här och är 39 v gravid. Enda jag fasar för är att jag ska behöva äta min julmiddag på sjukhuset :D

Å jag som redan förfasas över hur jag ska överleva utan små bebisar :o

Fick jag bestämma skulle jag ha småttingar ständigt, finns inget underbarare, och jag ser inte det som något jobbigt.

Haha jo, men det ordnade sig jag blev gravid igen... Så det blir en 07:a som föddes i april och en 08 i maj. Så jag få snusa bebis länge...:love: Just nu snusar jag bebis hela nätterna... Han vill inte sova själv... :love: Så mysigt när han kryper tätt ntill än och stjäl kudden... :love:

Nej, ingen svartsjuka, tack och lov. Elis är mest hjälpsam och hämtar nappar och leksaker och filtar. Han är ovanligt snäll mot sin lillebror :love: Sedan kan han vara lite oaktsam ibland, fara omkring nära och göra illa honom i bara farten, men det hör nog åldern till. Aldrig några tjuvnyp eller så.

Det låter ju skönt, han kanske känner sig mer meningsfull när han kan hjälpa till oxå:idea:

Jag har en 06:a och en 07:a, känns som om jag måste behärska mig lite :o

Men jag kan aldrig sluta pussa, sniffa och snusa på mina barn. Jag älskar att vara nära dom :love: Mina gullepluttar. Favoritstunden på dagen är när de sover tupplur hos mif i fåtöljen, åhhh, då kan jag sniffa hur mycket jag vill.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 879
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 257
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 583
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 272
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar