Känner att jag har lite mer allmänna planer för 2017 än jag hade 2016. Mest eftersom mitt eget liv kommer förändras mycket nästa år och jag räknar med att flytta och byta stad minst en gång, kanske två. Gubben ska iallafall förhoppningsvis få fortsätta som vanligt, jag hoppas ta upp någon form av vattenträning hos fysioterapeut med honom igen. Hade varit kul att spåra eller köra uppletande regelbundet också, men vi får se helt enkelt. Han är nöjd oavsett, även om han tycker det är kul med det lilla extra såklart. Eventuellt kommer han bo hos mina föräldrar i perioder.
Lillpumin vill jag starta i agility med. Hoppas hitta en ny träningsgrupp dit jag flyttar. Jag skulle också vilja ta RLD N, men vi får se lite - det kanske bara blir agility. Därutöver fortsätter vi skotträna och miljöträna. Han ska få fortsätta lära sig att nosövningar faktiskt är kul. I början av nästa år ska jag också gå till en fysio med honom för att stämma av läget. Misstänker inte att han är dålig på något sätt, men när han körs såpass hårt har jag bestämt mig för att kolla honom årligen.
Lillpumin vill jag starta i agility med. Hoppas hitta en ny träningsgrupp dit jag flyttar. Jag skulle också vilja ta RLD N, men vi får se lite - det kanske bara blir agility. Därutöver fortsätter vi skotträna och miljöträna. Han ska få fortsätta lära sig att nosövningar faktiskt är kul. I början av nästa år ska jag också gå till en fysio med honom för att stämma av läget. Misstänker inte att han är dålig på något sätt, men när han körs såpass hårt har jag bestämt mig för att kolla honom årligen.