Men så jobbigt det låter - hoppas det går framåt snabbt, vad som är händeJag måste revidera mina mål sen jag blev sjuk. Nu är målet att kunna gå promenader med hundarna, allt annat är en bonus!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så jobbigt det låter - hoppas det går framåt snabbt, vad som är händeJag måste revidera mina mål sen jag blev sjuk. Nu är målet att kunna gå promenader med hundarna, allt annat är en bonus!
Tack Det ska nog bli bra även om det känns tungt just nu!Men så jobbigt det låter - hoppas det går framåt snabbt, vad som är hände
Slutet på säsongen 2016 blev inte riktigt som jag tänkt, så här kommer en reviderad plan.
Planer och mål för mina aussies 2017:
Lyxa (blir 8 i juli):
Pu (blir 3 i juni):
- Kvala till bruks-SM spår för tredje gången
- Topp 10 bruks-SM spår
- Cert i agilityklass
- Uppflytt till och start i hoppklass 3
- Om tid finnes, ställas ut när hon är i päls och försöka sno ett till cert och bli SE UCh
- Uppflytt till elitspår
- Starta elitspår
- Starta högreklass skydds
- Uppflytt elitklass skydds
- Om tid finnes, debut i agility
Criga
Ställas på Mydog- Check. Hon blev BIR valp.
Ställas på Tvååker - annat kom emellan
MH - preliminärbokat skiftet sep/okt
Röntgen - Check.
Få en gk exteriör - har inte blivit av än
Fortsätta tränas mot IPO - Gjordes så länge hon var här. Nu har de andra mål.
EV sättas ut på foder. - Hon har flyttat.
Calibra
Ställas i Tvååker - Annat kom emellan
MH - preliminärt i skiftet sep/okt
Röntgen - Check
Få en gk exteriör - inte blivit av ännu
Fortsätta tränas främst spår men även för IPO.- Check, och hon gör bra ifrån sig!
Gå lite roliga kurser - Blev 2 st.
Mamma Mu
Komma i form - Check. 4 Kg minus på vågen
Fundera på om hon ska stanna här eller hitta ett hem som sällskapshund. Hon är urless på ungtikarna - Hon stannar, tikarna flyttar.
Skägget
Bara hänga med -Check.
Ny tik in isf Lilla S
Kikar på nya alternativ. Har lite olika uppslag.
Lilla S fick somna in och ny tik har flyttat in från samma uppfödare.
Ny kull
Parning till våren. En kombo är klar. Har även kikat lite på att göra en annan genom att leasa in en tik från en annan uppfödare/vän - Parade i våras men det blev inget. leasingtik är klart och vi räknar med parning i sep.
Utöver detta ska vi ha kennelträff och läger. Ska även åka iväg på ett par läger.
Vi sköt upp lägret pga utebliven kull, ny valp in och två nya kullar inplanerade. Tiden räckte inte till i höst som vi trodde. Nu planerar vi om till våren. Men sambon kom iväg på läger.
1. Skaffa valp
Det målet har vi uppfyllt iaf, kan tom jogga korta sträckor med dom!Jag måste revidera mina mål sen jag blev sjuk. Nu är målet att kunna gå promenader med hundarna, allt annat är en bonus!
Alltså. Om jag gör några roliga planer så slutar det nog med att vi ligger med brutna ben hela högen här, bara för att vi inte ska komma iväg på något alls..
Såå, mina planer för nästa år blir: Överleva utan allvarliga skador, ha kul ihop och hela tiden bli lite bättre på allt som för stunden känns roligt och givande att bli bättre på.
(Sedan hoppas jag väldigt mycket på LC-licens för Ebrah och tävlingssäsong för båda dårarna, men det får jag nästan viska för att inte riskera just en miljard brutna ben i allas kroppar lagom till våren)
Qarusell:
Göra BPH
Lära oss skyltarna ordentligt i RLDA och starta RLDA
Tävla lite mer agility, (det har bara blivit en tävling officiellt i år).
Göra en start i freestyle
Ultima:
Starta i agility
Klara RLDN och eventuellt RLDF åtminstonde starta i RLDF
Göra BPH eller MH
Starta startklass i lydnaden
Komma igång ordentligt med viltspåret
Göra en start i freestyle och/eller heelwork to music
Ställas ut åtminstone en gång officiellt
Uppdaterar lite här också då!Vi har kommit en liten bit på väg redan och faktiskt genomfört ett agilitylopp med endast 10 fel Kanske skulle höja målet till felfritt lopp både hopp och agility.
Dessutom ska vi tävla startklass i lydnad den här veckan
Planer och mål för mina aussies 2017:
Lyxa (blir 8 i juli):
Pu (blir 3 i juni):
- Kvala till bruks-SM spår för tredje gången
- Topp 10 bruks-SM spår
- Cert i agilityklass
- Uppflytt till och start i hoppklass 3
- Om tid finnes, ställas ut när hon är i päls och försöka sno ett till cert och bli SE UCh
- Uppflytt till elitspår
- Starta elitspår
- Starta högreklass skydds
- Uppflytt elitklass skydds
- Om tid finnes, debut i agility