Om vi leker med tanken att din lya stämmer. Är 3 ulvar lagom i lyan före DL? Vi skulle kunna tänka oss att det finns en Klong också eller att endast en av kling och klang finns men låt oss prova med 3 ulvar inklusive klara.
Du vill ha mig till ulven med extrarösten
ulv2 ska då vara QL eller Mirtai och sen Klara som är ulv, de du skrivit som möjliga lyakandidater och då blir BSF god liksom Jfrelin
Goda Habina röstar på
Prussiluskan/Lobelia
Sen röstar den potentiella ulven QL på
Prussiluskan/Lobelia - lägger alltså sin röst på en lyakompis och den viktigaste ulven
Sen röstar Lobelia på goda Habina
Därefter lägger ulvklara tredjerösten på
Prussiluskan/lobelia - Helsmart av henne att ge sig på Prussiluskan med en tredjerösten som är den första drevrösten, eller nej knappast.
Här haltar din teori mycket märkbart. Men vi fortsätter.
Och goda BSF fortsätter med drevet och lägger en 4 :e röst
Jfrelin prickar sedan in ytterligare en ulv Klara.
Lyan upptäcker då -shit vi håller på att lyncha Prussiluskan- varför lade du 3:e rösten prussiluskan Klara? Borde vara den uppenbara frågan. Och inte en andraröst på Habina så vi kan få ut en god när nu Prussiluskan så snällt prickar en god. Och eventuellt har lyan lagt 2: a rösten också på Prussiluskan.
Då kommer väl jag på genidraget, vi lynchar klara istället - jag är viktigare. Jag ändrar rösten från goda habina till ulvkompisen Klara, QL följer efter (potentiell ulv) och sen potentiella ulven Mirtai.
Nog för att ulvar kan göra lite hur som, men
@Habina, varför tror du att Ulvklara lägger en 3: e röst på Prussiluskan? Det låter ungefär som det absolut värsta/dummaste hon kan göra i det läget om lyan vill ha ut en god. Och är det 4 ulvar i lyan är det inte mindre märkligt, då är det hur lätt som helst att lyncha någon annan. Till exempel dig där jag redan lagt min röst.
Nej du Habina, jag tror inte din potentiella lya är så värst trovärdig.
DL4 21:00
19:35 Habina röstar på Lobelia
20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina
20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:36 Jfrelin röstar på Klara
20:57 Lobelia ändrar röst till klara
20:58 Queenlilith ändrar sin röst till Klara
20:58 Mirtai röstar på Klara
Lobelia 3
Klara 4