Personliga frågor

Enya

Trådstartare
Funderar ni ibland på att ställa frågor här om saker ni undrar men inte riktigt vågar fråga folk om? Känns det bättre att ställa frågor här och vara anonym än att fråga vänner och familj IRL`?

Ibland har jag frågor jag skulle vilja ha svar på och då fler svar än från mina vänner. Men jag vågar inte riktigt fråga, för vissa saker kan ju vara genanta, pinsamma eller ibland rent av dumma, enligt en del. Jag tycker personligen inte att det finns några dumma frågor. Inte om den är ställd på ett uppriktigt och ärligt vis, menar jag. Säkert är det flera här som tycker att jag både är dum och ställer dumma frågor, men det bjuder jag på i så fall...

Jag har några få vänner som jag kan fråga om precis allt jag funderar på. Jag får inga dryga svar och de tar sig tiden att svara mig. Detta trots att jag faktiskt många gånger frågar om personliga saker för dem! Som tex för en vecka sedan eller så när jag frågade två av dem om hur deras slida "ser" ut inuti. En konstig fråga kan tyckas men jag undrade eftersom jag inte upplever att jag är likadan som andra där. Högst privata frågor och genanta att ställa :o men jag fick inte ett drygt svar om att jag kan googla på frågan eller att de inte ville svara. KAN man ens googla hur andra ser ut i slidan....?:o

Jag är nyfiken av mig, jag tycker om att lära mig saker, jag finner mycket är intressant att prata om och om jag går och funderar på något, något om mig själv eller min kropp, eller om vad som helst och vill veta andras upplevelser, erfarenheter eller liknande, för att jag själv inte vet eller som i exemplet ovan, att jag ville veta om jag såg normal ut, då har jag fina vänner som tålmodigt svarar och diskuterar med mig om allt.

Kan ni ställa liknande frågor till någon i er närhet? Kan de ställa sådana frågor till er? Hur personliga kan ni vara här på buke? Reagerar ni ibland på hur personliga andra är här? Har ni några personliga frågor att ställa här? :p;)
 
Sv: Personliga frågor

Jag har flera vänner och kompisar som jag kan fråga om precis allt, men ibland (ofta) har vi olika livserfarenheter och kunskap om saker, och då ställer jag gärna frågorna här, då jag når ut till mer folk som varken har samma erfarenheter eller tänker och bryr sig på samma sätt som jag i frågan.

Därmed får jag andras tankar och tycker det är roligt med allas sätt att tänka och diskutera ( jag läser, analyserar,tänker på svaren och utgår från mina värderingar själv när jag ställt frågor), även om jag inte alltid köper allt som skrivs:)

Jag ÄR gärna personlig, men blir ibland irriterad på folk här som ska leka duktiga och är ( låtsas?) korrekta som få i samhället. Jag lever mitt liv, är ärlig med mina frågor (även de dumma frågorna:p) och vill oftast bara ha lite tips, råd och andras tankar på hur man kan förbättra och göra saker bättre i framtiden:). I normala fall ( IRL) älskar jag att diskutera, så är väl ibland även väldigt påstridig här på buke, som då kan missuppfattas när alla fakta inte finns tillgänglig i tråden:)
 
Sv: Personliga frågor

Mina vänner kan jag fråga vadsomhelst o dom kan fråga vadsomhelst ..alltså mina närmaste vänner

Men jag kan nog fråga konstiga frågor även till folk jag inte känner så väl ..beror på situationen
 
Sv: Personliga frågor

:) att vara ärlig är minsann inte uppskattat ..men så länge man är nöjd med sig själv är det överlägset
 
Sv: Personliga frågor

Jag ställer olika frågor till olika personer, och jag har minst en vän jag hade kunnat ställa en slidfråga till. Fast när det gäller din hade jag nog googlat på bilder.
 
Sv: Personliga frågor

Jag har flera vänner och kompisar som jag kan fråga om precis allt, men ibland (ofta) har vi olika livserfarenheter och kunskap om saker, och då ställer jag gärna frågorna här, då jag når ut till mer folk som varken har samma erfarenheter eller tänker och bryr sig på samma sätt som jag i frågan.

Därmed får jag andras tankar och tycker det är roligt med allas sätt att tänka och diskutera ( jag läser, analyserar,tänker på svaren och utgår från mina värderingar själv när jag ställt frågor), även om jag inte alltid köper allt som skrivs:)

Jag ÄR gärna personlig, men blir ibland irriterad på folk här som ska leka duktiga och är ( låtsas?) korrekta som få i samhället. Jag lever mitt liv, är ärlig med mina frågor (även de dumma frågorna:p) och vill oftast bara ha lite tips, råd och andras tankar på hur man kan förbättra och göra saker bättre i framtiden:). I normala fall ( IRL) älskar jag att diskutera, så är väl ibland även väldigt påstridig här på buke, som då kan missuppfattas när alla fakta inte finns tillgänglig i tråden:)

En till som är nyfiken med andra ord! :D Visst är det härligt att få lov att vara det, sådär alldeles tryggt utan att betecknas som dum ibland?:)
Jag tycker också att det är kul att diskutera, men framför allt med personer som verkligen anstränger sig för att kunna ge bra svar! Just med mina vänner kan jag fråga om allt och ändå få ett riktigt svar.
 
Sv: Personliga frågor

Hur hade du reagerat om jag ställt min fråga till dig? :p

Jag ställer inte vissa frågor till några av mina vänner, sådan kontakt har vi inte så jag får ibland fundera en gång till innan jag kläcker ur mig en fråga och istället fundera på vem jag kan tänkas fråga för att få ett bra svar :) Min familj får aldrig sådana frågor av mig...

Nej, ärlighet uppskattas inte alltid, tyvärr.
 
Sv: Personliga frågor

En till som är nyfiken med andra ord! :D Visst är det härligt att få lov att vara det, sådär alldeles tryggt utan att betecknas som dum ibland?:)
Jag tycker också att det är kul att diskutera, men framför allt med personer som verkligen anstränger sig för att kunna ge bra svar! Just med mina vänner kan jag fråga om allt och ändå få ett riktigt svar.

Absolut:)

Lite så jag menar. Jag KAN ta upp allt med de flesta, men om vi bara ska ta ett exempel, så är det ju inte så lätt att diskutera exempelvis könssjukdomar ( hahaha, viket jäkla exempel nu då;) ) med någon som gifte sig med sin förste kille och aldrig haft ett "ligg" innan;):p. Eller diskutera hund med bästa vännen som inte vet mer än att man har en hemma och inte vet mer om hundarän så. Diskutera skilsmässobarn med folk som aldrig vart i situationen. Man får helt enkelt välja folk till olika saker och buke är ju alltid vetande i de flesta frågor. Alltid någon som vart i liknande situation:)

Jag är också nyfiken, desto mer svar, desto mer tankeställare och kunskap :)
 
Sv: Personliga frågor

Jag ställer olika frågor till olika personer, och jag har minst en vän jag hade kunnat ställa en slidfråga till. Fast när det gäller din hade jag nog googlat på bilder.

Varför hade du det? I den här frågan var det ju fler saker jag undrade över och jag tror inte bilder hade visat vad jag menade :) Jag har länge trott att jag har ärrvävnad där men kom mig inte för att fråga två vänner förrän nu, om hur de egentligen "ser ut" och jämförde med mig själv, som inte alls är sån där. Det i sin tur har fått mig att fundera på ifall man på något vis kan ta bort dem, för JA, jag tycker att det ställer till med bekymmer för min del (;)).

Intressant det där med olika frågor till olika personer. Så gjorde jag förut lite grann men nu kan jag ställa samma frågor till alla mina nära vänner.
 
Sv: Personliga frågor

Jag hade en vän som jag kunde prata om precis allt med. Så pass att hon hade mod nog att be mig hjälpa henne dra ut en tampong som hon inte kunde hitta längre, lite roligt så här i efteråt :D

Numera har jag ingen jag vill ställa så personliga frågor till och har heller ingen så nära mig som känner att denne kan fråga mig om. Det närmaste har väl varit svärmor som undrade hur jag gjorde för att gå ner i vikt så snabbt. Sen att hon inte visste om min ätstörning är en annan sak. Annars hade hon nog inte frågat.

Men visst, vill någon veta något om mig så får dom gärna fråga. Vill jag svara så gör jag det.
Men är rätt öppen i min blogg om mitt mående och det känns ok att prata om det.
 
Sv: Personliga frågor

Ser din glada gubbe, men hur menar du med att ärlighet inte uppskattas? Här på buke, eller i verkliga livet?:)

Både och , sanningen är inte alltid ljuv för alla ..på ett så här stort forum uppfattar folk olika, o IRL så tycker jag att man måste hjälpa sina vänner att åtm så ett frö om dom är fel ute.
 
Sv: Personliga frågor

Hur hade du reagerat om jag ställt min fråga till dig? :p

Jag ställer inte vissa frågor till några av mina vänner, sådan kontakt har vi inte så jag får ibland fundera en gång till innan jag kläcker ur mig en fråga och istället fundera på vem jag kan tänkas fråga för att få ett bra svar :) Min familj får aldrig sådana frågor av mig...

Nej, ärlighet uppskattas inte alltid, tyvärr.


Hade nog skrattat gott o bett dig googla för jag har verkligen ingen aning :D
 
Sv: Personliga frågor

Eftersom du undrade hur andra såg ut i underlivet så hade jag trott att en mängd bilder skulle vara mer informativt än att fråga två personer.

Hur vaginan ser ut (hur den känns är en annan fråga) inuti är ju svårt att veta, om man nu inte tillhör dom som leker med gynverktyg.

Olika frågor till olika personer bygger på vad de har för expertis :D
 
Sv: Personliga frågor

Eftersom du undrade hur andra såg ut i underlivet så hade jag trott att en mängd bilder skulle vara mer informativt än att fråga två personer.

Hur vaginan ser ut (hur den känns är en annan fråga) inuti är ju svårt att veta, om man nu inte tillhör dom som leker med gynverktyg.

Olika frågor till olika personer bygger på vad de har för expertis :D

Okej, då är "känns" ett bättre ordval då. Jag tror att det är något som alla kvinnor kan svara på, men jag blev nyfiken på om andra har det så som jag (nej, tydligen inte) och frågan kom upp i samband med diskussionen om menskopp och att jag just köpt en :o På mitt nästa cellprovsbesök ska jag vara modig nog att komma i håg att fråga om mina ärr och varför jag är så slarvigt ihopsydd :( Fast det vet ju i och för sig inte hon, men du fattar vad jag menar :p

Expertis, ja men nu pratar vi ju om personliga frågor i samma typ som min :D Det kan jagi nte fråga en man dock, verkar onekligen rätt korkat :P
 
Sv: Personliga frågor

Både och , sanningen är inte alltid ljuv för alla ..på ett så här stort forum uppfattar folk olika, o IRL så tycker jag att man måste hjälpa sina vänner att åtm så ett frö om dom är fel ute.

Fast det är ju det som är intressesant. Jag kan fråga en vän och få ett svar som denne svarar från efter det att hon känner mig, vad jag har för fakta och vad jag är för person. Jag frågar här och kanske blir både påhoppad och sågad och får helt andra svar. Det ger både tankeställare, information och andra synvinklar, vilket jag upplever som intressant, men inte alltid som sanning. Jag sorterar svaren och tar till mig det jag gillar och tänker likvärdigt ( alla är vi olika), en del sågar jag, en del tar jag åt mig av. DET är tjusningen med olika svar från olika människor med olika erfarenhet:)
 
Sv: Personliga frågor

Hade nog skrattat gott o bett dig googla för jag har verkligen ingen aning :D

Hahaha, jo det hade du haft, om jag frågat dig just den frågan jag undrade över :D Då hade du kunnat svara för dig själv alltså, vilket var meningen när jag frågade mina vänner :o:D
 
Sv: Personliga frågor

Mina vänner kan ha olika expertis även när det gäller personliga frågor.

Vad det gäller könskillnader så har de flesta män jag känner större erfarenhet av olika vaginors utseende och struktur än vad jag har.

Okej, jag har jobbat i vården så de yttre könsdelarna har jag sett många av, men hur de känns på insidan? Där har jag ju bara min egna som referensmaterial.
 
Sv: Personliga frågor

Fast det är ju det som är intressesant. Jag kan fråga en vän och få ett svar som denne svarar från efter det att hon känner mig, vad jag har för fakta och vad jag är för person. Jag frågar här och kanske blir både påhoppad och sågad och får helt andra svar. Det ger både tankeställare, information och andra synvinklar, vilket jag upplever som intressant, men inte alltid som sanning. Jag sorterar svaren och tar till mig det jag gillar och tänker likvärdigt ( alla är vi olika), en del sågar jag, en del tar jag åt mig av. DET är tjusningen med olika svar från olika människor med olika erfarenhet:)

Precis! :D
 
Sv: Personliga frågor

Fast det är ju det som är intressesant. Jag kan fråga en vän och få ett svar som denne svarar från efter det att hon känner mig, vad jag har för fakta och vad jag är för person. Jag frågar här och kanske blir både påhoppad och sågad och får helt andra svar. Det ger både tankeställare, information och andra synvinklar, vilket jag upplever som intressant, men inte alltid som sanning. Jag sorterar svaren och tar till mig det jag gillar och tänker likvärdigt ( alla är vi olika), en del sågar jag, en del tar jag åt mig av. DET är tjusningen med olika svar från olika människor med olika erfarenhet:)



Jo folk tar ju åt sig av olika anledningar men det kan jag inte ta hänsyn till för då kan man inte tycka nåt längre ifall att nån tar illa upp...som när jag t ex skriva att det är bra att vara positiv o glad om man ska få nån att dejta ...ja då var det fel , om man skriver om karma, då är det fel ....men det är sånt JAG står för...sen vad andra tycker är inte mitt problem faktiskt. jag kan inte ta på mig andras tänk

..sen är det väl också så att det alltid är "samma" människor som stör sig , och dom sågar jag verkligen ;)

IRL har jag t ex en kompis som har alldeles för mycket hästar , och där får man vara tuff fast den uppskattar inte det , men det skiter ja i för jag vet att jag har rätt ( eller vi ...vi är flera kompisar) det gör vi för vi bryr oss...
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 637
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 898
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp