Personlig mugg på jobbet

Åh jag kom på att vi på mitt förra jobb hade en mugg med en bild av en tonårstjej på. Jag tänkte alltid att det var någons barn eller barnbarn, men sen kom det fram att en i personalen hade en man som tidigare jobbat hos en fotograf, och den muggen var en beställning som aldrig hämtades. Jag undrar ibland vem tjejen är och vad hon skulle tänka om hon visste 😂


När jag läste det här inlägget tidigare idag tänkte jag lie low-key att det nog finns en bok eller historia att gräva fram här, med lite fantasi - och så råkade jag för första gången lyssna på Neil Gaimans "The thing about Cassandra" när jag gick på hundpromenad.
Det var nästan lite läskigt.

Förlåt för totalt OT. :D
 
Jag fattar inte hur ni lyckas undvika att muggarna hamnar på vift?

På mitt jobb finns diverse muggar där en variant, som finns i två eller tre exemplar, är min favorit. När jag har haft privata, har de alltid försvunnit rätt fort.

Min mugg bor på mitt skrivbord och diskas sällan. När den väl får åka med i diskmaskin så vaktas maskinen noga :cautious: Jag tror egentligen jag är onödigt vaktig. Vi är max 20-30 personer som delar diskmaskin och de flesta har sin egna favoritmugg så intresset för andras muggar är rätt svalt.
 
Jag fick min av en kollega som slutade, lagom stor att dricka te ur :up:

Min mugg handdiskas då vi nog har 250+ pers som jobbar här och jag skulle inte våga låta den åka i diskmaskinen så den hamnar i ett allmänt skåp.

41DF9DEF-B08E-4747-B289-F69838464BC6.jpeg
 
Jag har både några köpt på loppis som jag egentligen inte tycker om och så en underbar mugg med sticknings/garn motiv :D Det är typ ingen tvekan om att den är min men ställer den vid sidan av alla andra muggar ändå :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 288
Senast: Amha
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 349
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp