Personlig mugg på jobbet

Vi har inga egna muggar på jobbet, eftersom muggar har en tendens att gå sönder eller försvinna(och vi har ingenstans att förvara personliga tillhörigheter öht så kan inte lägga undan mellan gångerna jag jobbar). Jättetråkigt för jag avskyr 95% av muggutbudet på jobbet och hade velat ha en fiiiiin och bra mugg istället.

Tex en av mina muggar med en sengångare på som jag faktiskt fått av just mina kollegor. :)

Jag vill också ha en sengångaremugg! Man kan aldrig få för mycket av sengångare. :love:
 
Nu är jag tyvärr ingen kaffe- eller tedrickare, men jag gillar personliga muggar 👍.

En kollega har en mugg med en lama och texten "no prob-lama" som är väldigt söt.

Vi beställde precis en mugg till en kollega som ska sluta med några välanvända uttryck på vårt jobb. "man kan inte mer än jobba ihjäl sig" och "Nu är det dethär vi har, och då får man göra det bästa av det" 😊.

Jag fick en mugg när jag slutade på mitt tidigare jobb. Det var en bild på alla kollegorna på. Har den fortfarande som pennställ (var en väldigt bra arbetsplats) 🙂
 
Det har jag som jobbmugg! Denna:

6E3B0D06-821A-4239-91B1-823BDA9D78D9.jpeg
 
En rosa/vit från coop eller Ica tror jag annars elar alla kollegorna på fula muggar från företaget som hade lokalen innan oss. Samt några reklamkoppar.

Jag kköpte glas på second hand så vi hade något att dricka ur. Vi är bara 4 ibland 5 så behövs inte så mycket
 
Jag har en med en katt som sträcker sig efter en hamburgare i rymden. Fick den av en vän efter jag klagat på att man fan aldrig får ha "sin" mugg ifred på jobbet om man ställer den i diskstället.

Än så länge har ingen tagit den bortsett från en kund som var här på möte. Tänker i mitt stilla sinne att det jämnar ut sig ändå eftersom jag inte diskar den :D

En grej som är lite tråkigt är att jag för länge sedan tog hit ett par gamla fula muggar hemifrån då jag rensade och vi hade dåligt med muggar på jobbet. En var med hästmotiv jag hade när jag var liten, den har någon stulit nu, troligtvis till sitt barn. Det känns väldigt ledsamt av någon anledning trots att jag ändå "skänkt bort" den. Gillade liksom tanken på att se den då och då på jobbet :(
 
Har två - min Brynäsmugg, som företrädesvis används när de slagit Frölunda :banana:, och sen favoritmuggen med texten I wish I was still in bed. Gäller definitivt vid förmiddagsfika varje dag.
 
Jag har två, dels totalt bibliotekarieklyschiga Jane Eyre och sen min Dr Who. Har man två slipper man diska så ofta :angel:
5060312812871.jpg
doctor-who-yellow-tardis-mug-p3327-8252_medium.jpg
Man ska alltid ha åtminstone en nördmugg på jobbet som man kan ta fram så fort man får it-problem och måste få dit någon typ av support. Så fort de förstår att man är kvinna och gillar någon form av sci-fi, gaming, fantasy eller liknande så får man jättemycket bättre hjälp. Nej, jag är inte det minsta fördomsfull utan det är ett erfarenhetsbaserat konstaterande. :angel::D
 
Tack för svaren alla, jättekul att läsa/se!

Vi har som tradition att alla på jobbet får en muminmugg när de fyller jämnt, vilket de allra flesta har hunnit göra då vi inte har så stor omsättning av personal på min arbetsplats.

Den här muggen har jag:
Visa bifogad fil 38913

Åh, vilken gullig tradition!!

Nu är jag tyvärr ingen kaffe- eller tedrickare, men jag gillar personliga muggar 👍.

En kollega har en mugg med en lama och texten "no prob-lama" som är väldigt söt.

Vi beställde precis en mugg till en kollega som ska sluta med några välanvända uttryck på vårt jobb. "man kan inte mer än jobba ihjäl sig" och "Nu är det dethär vi har, och då får man göra det bästa av det" 😊.

Jag fick en mugg när jag slutade på mitt tidigare jobb. Det var en bild på alla kollegorna på. Har den fortfarande som pennställ (var en väldigt bra arbetsplats) 🙂

Den där med prob-lama har jag sett, de är söta!
Och vad kul med uttryck och bilder! Åh, jag älskar personligt... hade jag haft familj skulle alla haft sin alldeles speciella mugg tänker jag :heart.

Man ska alltid ha åtminstone en nördmugg på jobbet som man kan ta fram så fort man får it-problem och måste få dit någon typ av support. Så fort de förstår att man är kvinna och gillar någon form av sci-fi, gaming, fantasy eller liknande så får man jättemycket bättre hjälp. Nej, jag är inte det minsta fördomsfull utan det är ett erfarenhetsbaserat konstaterande. :angel::D
Haha! Blir ju en bra ice-breaker kanske om inte annat också om det skulle bli stel stämning nån gång.

---
Jag har funderat på om det är nåt uttryck jag vill ha på min mugg, men inte riktigt kommit på nåt...
Men har sett "But first coffee" och "Life begins after coffee" och tänker eventuellt nåt av dom! Eller också "Life happens - coffee helps". Jag är inte beroende av kaffe, men en jobbmorgon jo då vill jag allt ha kaffe innan jag sätter igång!

Men jag kom också på en kul grej! Jag ska höra med mitt brorsbarn (3 år snart) om han vill rita en teckning till faster som jag sen trycker på muggen! Eventuellt i kombination med nån kaffetext eller nån annan kul text...

Men - en fråga: på de sidor jag varit in på har de bara de här runda trista standardmuggarna som inte ser sköna ut att dricka ur tycker jag. En sån vill jag inte ha. På ett ställe såg jag en emaljmugg, men såna har jag ingen erfarenhet av, fast den såg bättre ut storleks- och formmässigt iaf... fast den tålde inte mikro eller diskmaskin...

Kan jag köpa en egen mugg och lämna in nånstans och få den tryckt? Jag gillar t ex kaffekopparna IKEA har i restaurangen.

Woop woop 😃.
 
Jag fattar inte hur ni lyckas undvika att muggarna hamnar på vift?

På mitt jobb finns diverse muggar där en variant, som finns i två eller tre exemplar, är min favorit. När jag har haft privata, har de alltid försvunnit rätt fort.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 288
Senast: Amha
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 349
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp