Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Släpet är en 91:a men baklämmen byttes 2004. Kan det ha varit under den "dåliga perioden"? Jag har inte hört talas om detta tidigare.
Oj, då måste jag genast ut och köpa Ridsport!
Varför är Umesläp oftast bäst i dom flesta tester om dom är så dåliga?
Andra märken vågar inte ens ställa upp, vissa väger in sina vagnar utan utrustning, kultrycket är på tok för högt, eller så är dom så tunga att man knappt får lasta en ponny... m.m
Hållfasthet och vikt har ett visst samband, det behöver man inte ens vara ingenjör för att förstå.
Visst har det ett samband, men materialvalet aluminium finns i långt tuffare branscher så helt uselt kan det inte vara. Man gör t ex frontskydd för lastbilar i aluminium - OCH försäkringsbolagen rabatterar försäkringen för att det skyddar deras kylare så bra vid viltolyckor.
Det finns också företag som gör timmerbankar i aluminium, det är alltså "pinnarna" som håller lastade stockar på flaken. Enligt hörsägen går de oftare sönder på tomma släp (!) än när de är lastade. (Tur är väl det!).
Givetvis har materialet en betydelse, men jag tror att hästsläp är av en "uslare" konstruktion rakt igenom. Det spelar ju ingen roll om man kunde använda rena stålbalkar, om de inte sätts fast i nåt som faktiskt pallar tuffa tag. Och hur är hästsläpen uppbyggda i väggar och underrede jämfört med större grejjor?
... och hur många skulle få dra dem![]()
Var står det? Bra att veta om man kör utomlands..."Äkta" boggie är för övrigt förbjudet ute i Europa.
D
"Äkta" boggie är för övrigt förbjudet ute i Europa.