Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja röstar man så har man alla fall gjort vad man kan för att påverkaJag är politiskt aktiv men jag bryr mig mindre om ifall folk röstar på mitt parti än att de FAKTISKT RÖSTAR!
ju färre soffliggare desto bättre.
RÖSTA!
Alltså jag är likadan får alltid lite panik i slutet när jag står där i båset och glömmer sen vad det blev.Det känns lite pinsamt, men jag kommer inte ens ihåg vad jag röstade på i riksdagsvalet.. Jag minns mycket väl vad jag röstade på till kommun och landsting, det var två olika partier som jag tror att har riktigt bra tänk kring vad de ska göra på "den nivån", och så var det något av de två partierna till riksdagsvalet... Men vilket det slutligen blev? Ehm...? Det blev i alla fall ett av de två nu i EU-valet. Det partiet får jag alltid väldigt högt på i alla valkompasser också, men pga hur de vill ha det på vissa punkter kan jag (tyvärr) inte rösta på dem rakt igenom hela vägen från kommun till EU.
Jag tog med mig sexåriga dottern av samma anledning. Väcka en nyfikenhet för proceduren och kunna berätta om demokrati så hon förstår varför det är viktigt inför framtiden. Vi hade ett mycket bra samtal om mänskliga (och framförallt kvinnors) rättigheter när vi satte oss i bilen efteråt ocksåVäntar på att dottern, som fyllde 18 för ett par veckor sedan, ska vakna så vi kan gå tillsammans. Känns viktigt för mig att hon inser redan från början hur viktigt det är att rösta.
Det var grunden när jag engagerade mig politiskt.Jag röstade på förmiddagen. Det var tre andra där, så jag hoppas att det blev lite mer drag senare.
Inget parti kändes riktigt klockrent för min del, så det blev bara ett av de som jobbar för mänskliga rättigheter. För ALLA. Oavsett födelseland, könstillhörighet och sexualitet.
Det känns viktigast för mig i detta kaos med krig, rasism och elände.
Tänk om det var lika viktigt för alla...Det var grunden när jag engagerade mig politiskt.
ALLA människors rätt och värde. I det ingår självklart ursprung, hudfärg, socioekonomi, sexuell läggning, funktionshinder etc etcc
Mänskliga rättigheter ju!
En människas rätt och värde kan bara begränsas av en annan människas rätt och värde