Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är alltid lugn och känner där och då att jag har koll, men sedan när det är avklarat så bryr jag mig bara på kommunnivå, allt annat blir för mycket (framförallt nu när allt fokus i media är på sådant jag inte orkar läsa om).Alltså jag är likadan får alltid lite panik i slutet när jag står där i båset och glömmer sen vad det blev.
Har röstat i alla EU val och svenska val jag fått rösta i. Där emot aldrig i kyrkoval innan jag gick ur för inte så många år sedan, aldrig varit intresserad av hur kyrkan styrs. Har där emot röstat när det varit röstning inom facket men jämför inte det med EU, riksdag, region och kommun.Jag hoppas att det blir som i kyrkovalet när ingen orkade rösta (jag inkluderad ) tills SD mobiliserade för att få majoritet och alla genast skyndade att rösta!
jag hade bestämt mig, sen åkte jag till jobbet o skulle rösta (förtidsröstning sker på jobbet), hörde en intervju på radion och då började jag vackla....haha! Men jag tog det jag tänkt först.Tyckte det var svårt att rösta idag, var velig ända fram. Men det blev åtminstone gjort.
Jag röstar också uppdelat. Vissa frågor anser jag har större betydelse på eu nivå. Andra frågor är viktigare på Sverige nivå!jag hade bestämt mig, sen åkte jag till jobbet o skulle rösta (förtidsröstning sker på jobbet), hörde en intervju på radion och då började jag vackla....haha! Men jag tog det jag tänkt först.
Ett parti jag inte röstar på i riksdagsvalet, intressant att jag delar upp det beroende på val.
35 % bara i den lokalen jag jobbadeRöstade nyss. Hörde att röstmottagarna sa att det varit många som röstat där, hon sa att vädret (regnet) nog hjälpt till
Valdeltagande för hela landet just nu är bara 50,6%. Så trist att så få anser det här som viktigt
Pessimisten (aka jag) tror snarare att SDs väljare är de som inte vill vara med i EU och/eller tänker att de som sitter i Bryssel inte har eller ska inte ha något med Sverige att göra, därmed att de skiter i att rösta. Lite att SD har bäddat sin egen säng som de ligger i nu.Jag ger upp och går och lägger mig. Jag vill inte vara med i EU längre.
Personligen tror jag att SD backar, inte pga Kalla Fakta utan för att man för första gången hålls ansvariga för regeringens sakpolitik.