Påminnelse - Gå och rösta!

Jag ska rösta idag. Tänkte förtidsröstat igår men det var alldeles för lång kö där jag var. Det trista med att rösta på valdagen är att jag inte tillhör den valkretsen som har vallokal på min gata utan jag måste bege mig till andra änden av stadsdelen...
 
Blev att förtidsrösta i år, för första gången, pga att jag inte är hemma idag. Det är sorg att demokratin urvattnas av att folk inte vill göra sin åsikt hörd. Däremot kan jag nog hålla med om att politiker och vi röstboskap behöver komma närmare varandra igen. Mycket tror jag bero på oss röstboskap, som bara följer flocken och inte har lust, eller ork, att faktiskt prata med våra politiker.
 
Förtidsröstade igår. Gjorde en valkompass som visade ungefär det jag misstänkte - partiet jag brukar rösta på kom tvåa, medan partiet jag brukar ha som andrahandsval kom etta. Dvs vilket som av dessa representerar mig ganska bra.

Tycker verkligen att alla som någonstans känner att demokrati, mänskliga rättigheter och en beboelig planet verkar trevligt bör ta sig till vallokalen.
 
Brukar väl framförallt vara eftermiddagarna folk röstar, enligt min erfarenhet. :)
Jag förtidsröstade igår, var lång kö när jag först gick dit, så gjorde lite andra ärenden så länge och återvände en knapp timme senare och då var det i princip tomt (mindre än en timme innan stängning), så att det är folktomt på förmiddagen tror jag bara säger att folk prioriterar sin lugna söndagsmorgon. ;)
 
Brukar väl framförallt vara eftermiddagarna folk röstar, enligt min erfarenhet. :)
Jag förtidsröstade igår, var lång kö när jag först gick dit, så gjorde lite andra ärenden så länge och återvände en knapp timme senare och då var det i princip tomt (mindre än en timme innan stängning), så att det är folktomt på förmiddagen tror jag bara säger att folk prioriterar sin lugna söndagsmorgon. ;)
Samma här, betydligt fler senaste än tidigt, iallafall dom som tar bilen.
 
Idag knatade jag iväg till den lokala lilla röstmottagningen och la min röst. Det var ingen kö men det var ett konstant flöde genom lokalen.
Imponerande i ett litet samhälle med ca 800 invånare!

Måste erkänna att det var första gången jag röstade i EU-valet :o
Med tanke på det politiska läget, klimatet och naturen kände jag att det var dags.
 
Nu har jag röstat. Jag kan ärligt medge att jag tyvärr är sämre påläst än vad jag skulle vilja just nu, men med tanke på det rådande klimatet i samhället så kändes det ändå viktigt att använda min röst. För den är min och ingen ska få smita förbi obemärkt och försöka demontera ner mina (våra) rättigheter.
 
Jag hade tänkt rösta direkt på morgonen idag men har försökt vänta ut återkommande regnskurar så jag cyklade iväg till vallokalen först vid 12 (hann hem innan nästa skur också). Det var inte långa köer som när jag var röstmottagare i förra riksdagsvalet, men rörelse hela tiden till båda valdistrikten.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 582
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 220
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp