Påminnelse - Gå och rösta!

Förra valet stod jag i kö över tre timmar, då bestämde jag mig för att förtidsrösta framöver och har nu gjort det för första gången. Kommer fortsätta med det, även om jag tycker det känns lite extra speciellt att rösta i vallokalen på valdagen. Är självklart för mig att rösta, är både en rättighet (viktig att värna!) och en skyldighet.
 
Jag röstade igår! Bestämde mig först kvällen innan, och är fortfarande kluven egentligen. Man skulle kunna säga att det egentligen är SD som fick mig att fatta beslutet att välja person före partiet jag egentligen sympatiserar med, med tanke på att deras twitterkonto var så pass svinig mot kandidaten i fråga att jag fick nog.
 
Jag kommer rösta imorgon, hade tänkt förtidsrösta i en vallokal vid jobbet egentligen men har vabbat för mycket och när jag väl kom dit var det för lång kö 😅. Men jag gillar att rösta på valdagen och jag väljer fortfarande mellan två partier så eventuellt bestämmer jag mig först i båset.
 
Jag gick med morsan och röstade för ett tag sedan, helt enligt vår tradition att alltid gå tillsammans. Nu måste det ske genom förtidsröstning eftersom vi tillhör olika valdistrikt. Även sambon lyckades ta sig iväg idag trots att han inte mår helt bra, och de i vår närhet som vi pratat med verkar rösta allihop. Hade förvisso varit förvånad annars.
 
Har röstat tidigare som jag berättat i VGV-tråden :) Tycker det är viktigare än någonsin att rösta för demokratin. Läste i tidningen att i Borås har de haft en valbuss där man kan förtidsrösta som åkt runt till mindre samhällen utanför city och också stått uppställd på populära platser där mycket folk rör sig.Bra initiativ !

Såg något reportage där personer som jobbat för partier och satt upp affischer i Bryssel blivit attackerade av nazister. Sånt gör mig så förbannad och upprörd. Är glad över att jag bor i ett land där valet verkligen är fritt,. Så oavsett om ni röstar i förtid eller på valdagen så uppmanar jag till nedanstående!

IMG_20240530_180930084_HDR.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 582
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 220
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp