Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Också en väldigt viktig sak att tänka på!Röstade igår. Inte för att jag riktigt vet vad jag vill rösta på, men jag vet definitivt att det finns något att rösta mot.
Kommer också ihåg det som högtidligt från när jag var liten, saknar den känslan. Kommer ihåg farmor som skulle ha fixat håret och finare kläder på när det var dags att gå och rösta.Jag älskar att rösta. Första gångerna var på svenska ambassaden i Nairobi. Det var något så högtidligt över att gå dit och i ett litet bås upprättat i väntrummet ta med sig valsedlarna in och rösta. Jag brukade rösta på valdagen, senaste valen har jag förtidsröstat så om jag snubblar över mina egna fötter och slår i huvudet så har jag hunnit rösta.
Kommer också ihåg det som högtidligt från när jag var liten, saknar den känslan. Kommer ihåg farmor som skulle ha fixat håret och finare kläder på när det var dags att gå och rösta.
Ja och hela familjen gick tillsammans!
Var mycket som hände i början på 1900 talet om vilka som fick rösta.Det är inte så många generationer bak i tiden när att rösta var ett privilegium. Det var 1919 som kvinnor först fick rösträtt och det var i valet 1921 de först röstade. Nästan exakt 100 år sedan.
https://kvinnatillkvinna.se/kvinnli...iva krafter,i den svenska politiska historien.
Röstat!Jag är politiskt aktiv men jag bryr mig mindre om ifall folk röstar på mitt parti än att de FAKTISKT RÖSTAR!
ju färre soffliggare desto bättre.
RÖSTA!