på semin och naturligt samtidigt?!

mizz_beauty

Trådstartare
I tex England går connemarahingstarna på både semin o naturligt under betäckningssäsongen. Jag tycker att det verkar väldigt bra för de som kanske har långt till hingsten, problemsto eller annan anledning.

Vad tycker ni andra? Ponnyhingstarna har ju inte så många ston och de flesta betäcker ju naturligt. Jag tycker att det vore väldigt praktiskt om man kunde ha de på båda delar. Det blir ju inte mycket större smittrisk och man är ju som stoägare i så fall medveten om att hingsten går på båda delar.

Sv: på semin och naturligt samtidigt?!

Nog blir det mycket större smittorisk...
Hingsten kan ju då föra en smitta till många flera ston.
Tycker nog att dagens system är bra här i sverige.
Men nog vore det praktiskt...
Risken finns ju alltid att det blir problem med reglerna om man tillåter det på ponny men inte på stor häst.
Stor häst betäcker ju så mycket mer än ponnyhingstarna...tänker då på hbl.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 921
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 287
Senast: Johanna1988
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 679
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 489
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V