Sv: P.R.E/Varmblod
Varför är det en rättighet att ta föl bara för att man har ett sto?
Är det inte en skyldighet att avla på ett bra material, att använda rätt hästar i avel för att främja arten.
Tänker alla som "ni" skulle våra hästar inom en framtid inte vara särkillt friska, hållbara och sunda individer.
Seriös avel har pågått i decenier, för att avla fram friska, hållbara och användbara hästar, det är vad vi pratar om.
Det var du själv som skrev att du fattade NADA av diskussionen, läs på bättre och återkom när du vet vad du talar om.
haha vänta lite nu. Var det inte i den här diskutionen det stod något liknande att "Vi kritiserar inte om man måste kunna ta kritik från svarande" Vet inte riktigt exakta meningen men det var något sånt. Så det gjorde jag ! Visste att någon skulle bli irriterad eller "påhoppad". Jag säger min åsikt och ni får mer en gärna säga eran. Och uttala mig så självklart, hon vill betäcka sitt varmblodssto, frågan var inte om hon fick. Vill hon så klart att hon ska betäcka hästen.
Varför är det en rättighet att ta föl bara för att man har ett sto?
Är det inte en skyldighet att avla på ett bra material, att använda rätt hästar i avel för att främja arten.
Tänker alla som "ni" skulle våra hästar inom en framtid inte vara särkillt friska, hållbara och sunda individer.
Seriös avel har pågått i decenier, för att avla fram friska, hållbara och användbara hästar, det är vad vi pratar om.
Det var du själv som skrev att du fattade NADA av diskussionen, läs på bättre och återkom när du vet vad du talar om.