Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
synd bara att jag aldrig skrivit "att du ör oförmögen att fatta" och det var du som började använda ordet dryg.....för övrigt så svarade jag då att det är fler än jag som är dryga i så fall....vad du väljer att ta åt dig av kan inte jag göra något åt men du kan ju hålla dig till vad jag sagt och inte sagt. När jag skrev att man förstår det man vill menade jag att om man ser olika på en sak och inte vill förstå den andra så lär man inte anstränga sig för att göra det heller....
Vet inte vilka frågor du ställt till mig som gäller "diskussionen rent konkret" och faktiskt orkar jag inte ens ta reda på det heller...
Men buga på du om det roar dig...
Men ditt svar visar bara att du anser att hästen enbart är till för människans ändamål.
Kanske är denna diskussion lite för djup för en del, vad vet jag...
Men man förstår bara det man vill så oavsett vad jag skriver vet jag att du inte kommer godta det eftersom det handlar om ett större perspektiv än bara hästar....
Man ser det man vill se......
Om du inte förstår mina svar kan jag inte göra något åt eftersom du inte vill förstå. Ville du skulle du redan veta
Ja ni ska få mobba på i fred ledsen att jag störde.....![]()
Går nu i tankarna på att skaffa en liten fölunge... Till en början va d så att den helt klart skulle bli en renrasig, men nu har ja börjat ändra mig lite. Ville ju ha den att tävla trav me, men man kanske ska ta sig en funderare?
Har en jättefin hingst i stallet som nog gärna vill bli pappa![]()
Nån som har någon erfarenhet av P.R.E/varmblod? Visa gärna bilder!
Eftersom du fattar NADA kanske du inte ska uttala dig så självklart?
Du blandar ihop äpplen och päron. Bara för att en travare är en trevlig individ behöver den automatiskt inte vara en bra ridhäst. Och bara för att en individ har önskvärda ridhästegenskaper behöver den inte lämna det vidare eftersom den är avlad i många generationer för att trava fort framför vagn och inte ridas på.
Alla insatta travarmänniskor jag träffat på inser det, de som inte fattar det är helt enkelt inte tillräckligt kunniga om skillnaden.
Klart att travaren är avlad för trav. MEN , det finns varmblod som aldrig har blivit satta i vagn och gått som ridhästar hela sitt liv. Lärt sig att inte bara springa fort utan ta det sansat och försiktigt. Dom behöver inte nödvändigtvis bli bra ridhästar men dom behöver absolut inte bli dåliga ridhästar heller. Eller hur ? Varmblod kan lämna jättefina avkommor med fina gångarter.
Försöker bara förstå hur ni tänker. En häst kan inte bli en bra ridhäst utan papper ? Förklara gärna.
Men du.. det är väl här aveln kommer in i bilden? Oavsett om en travare aldrig är satt framför vagn är den ändå i generationers generationer avlad för just det ändamålet.
Resten av ditt inlägg visar på att du inte alls förstått sambandet..