sussa74

Trådstartare
Undrar om det finns någon mer här på Buke som är en stolt
ägare av Ovtjarka? :laugh:
Inga påhopp, tack!. Vet precis vad det är för hundras vi har.......

Senast ändrad:
Sv: Ovtjarka.

Nej, men min förra chef har en tik. En supertrevlig, gosig o tillgänglig tjej så länge husse är med. MEN jag skulle aldrig gå in på deras tomt om hunden är ute ensam. Inte ens de som jobbar på gården o träffar henne dagligen skulle prova. Hon varnar redan när man närmar sig grinden så...
Och jag skulle aldrig låta min egen hund träffa henne, fast de säger att hon är snäll så länge den andra håller sig lugn. :)

Med tanke på att dom även har en pitbull-rottis så har dom förmodligen denna för att den är så söt o lurvig! :grin:

(Fördomsfullt ja, men ofta tyvärr sant)

Då jag läst en annan tråd om just KO, så lägger jag ner detta.
Ville bara utbyta erfarenheter med andra som har/haft Ovtjarka, men ser redan vart det kommer att barka. Så ......:(

KL

Men vad tråkigt att folk verkligen INTE kan låta bli att lägga näsan i blöt :mad: Om man vill ha en Ovtjarka så kan man väl få ha en! TS har ju förklarat att h*n vet vad det är för ras, men likförbannat måste ni vara duktigare.

Tycker det är otroligt bra att folk säger vad dom tycker när man ber om råd. Men att hålla på som vissa i denna tråden gör mig spyfärdig.

Till TS: Har ingen själv eftersom jag inte har möjlighet eller kunskapen, men både jag och sambon har fastnat för denna rasen :love: Om du orkar fortsätta tråden trots bukarnas tjat får du gärna lägga upp en bild :D

Undrar om det finns någon mer här på Buke som är en stolt
ägare av Ovtjarka? :laugh:
Inga påhopp, tack!. Vet precis vad det är för hundras vi har.......

Kan inte minnas att jag hört talas om rasen så var tvungen att googla, gud så söt den var!:D

Hade varit jätte intressant och få höra åsikter av de som kan och umgås med rasen så man inte bara får höra allt det negativa, berätta gärna om din vovve.

Med tanke på att dom även har en pitbull-rottis så har dom förmodligen denna för att den är så söt o lurvig! :grin:

(Fördomsfullt ja, men ofta tyvärr sant)

har NÅGON av er som e så sjukt negativa ens TRÄFFAT en Ovtjarka? eller är det BARA negativ inställning till denna ras på grund av vad den är avlad till (Att vara SJUKT duktiga Vakthundar) som får ER att vara så otrevliga eller vad handlar det om? Jag menar HERREGUD! Om man vill ha en "söt och lurvig" hund så köper man väll en inte en såpass PRÄGLAD VAKTHUND hon har ju redan Skrivit att hon vet vad det är för sorts hund och dessutom att den går på gården som vakthund. Skitbra tycker jag! då är den i sitt rätta element och gör det DEN ÄR FRAMAVLAD för! Och vad har det med saken att göra att hon har en pitbull/Rottis? Jag hade en amstaff/rottis förut och det var/ÄR den Snällaste å mest tillgivna hund jag NÅGONSIN träffat! (nej inte bara mot mig å min pojkvän utan mot ALLT OCH ALLA)

Vad jiddrar du om egentligen? Kan inte se ett enda negativt inlägg i denna tråd.

Det ar inte en allt for ovanlig kombination har i USA och precis som med de flesta andra korsningar en utmarkt hund I RATTA HANDER.

Jag hade aldrig hort talas om Ovtjarka forran jag laste om dem har pa Buke... Jag ocksa skulle gjarna hora vad en agare till en har att saga...

Det som gör att folk reagerar är nog mycket att det finns en hel hoper raser som är utmärkt väl lämpade att vakta hus/hem/gård osv, men inte har 'nackdelen' som KO har att vakta så väldigt självständigt. Nu tycker jag denna tråd är väldigt rumsren dock, så din reaktion känns lite överdriven?

Men jag är t ex uppväxt med riesenschnauzer, som förutom att vara 'kär familjehund' just hade som uppgift att vakta gård/hus/hem/bil. Och ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle ens prova ta sig in i bilen/på gården/osv när inte husfolket var hemma och hunden ute.

Så just att det finns andra fullgoda alternativ till KO som INTE har de nackdelar de hur man än vrider på det har, är nog det som får folk att reagera. Lite som att välja K-pist och raketgevär för att skjuta kråkor liksom..

Det som gör att folk reagerar är nog mycket att det finns en hel hoper raser som är utmärkt väl lämpade att vakta hus/hem/gård osv, men inte har 'nackdelen' som KO har att vakta så väldigt självständigt. Nu tycker jag denna tråd är väldigt rumsren dock, så din reaktion känns lite överdriven?

Så just att det finns andra fullgoda alternativ till KO som INTE har de nackdelar de hur man än vrider på det har, är nog det som får folk att reagera. Lite som att välja K-pist och raketgevär för att skjuta kråkor liksom..

BRA inlägg! :laugh::laugh::laugh:

Kl.

Alla tar för givet att det är en KO. Men finns väl nån som heter Sredneasiatskaja Ovtjarka också. Används den till samma syfte? Nån som vet? TS?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 130
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka