Överraska partner

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Jag skulle vilja höra era tips på hur ni gör när ni vill överraska er partner lite sådär i vardagen, visa lite extra omtanke sådär :love:.

Tända ljus och göra det mysigt hemma tills han kommer hem från jobbet och så brukar jag göra. Laga mat/baka brukar vi göra tillsammans eller bestämma innan vad jag (allra oftast han som jobbar sent o jag är hemma) ska laga.

Vet en sak bara som han behöver/vill ha, så det ska jag hålla utkik efter en fin o köpa (piercing-smycke till örat), men annars kommer jag inte på något.

Tips tack!:)

//r

Sv: Överraska partner

Jag städade igenom pojkvännens lägenhet, lagade mat som var klar när han kom från jobbet och fixade vin till. Gjorde efterrätt och så fick han massage också :)
Tycker det är en fin gest!

Tack för svaret, ja, massage var ett bra tips! Det hade jag glömt, men det vet jag att han uppskattar och jag är alldeles för dålig på att ge honom det också, det är oftast han som ger mig massage. Det ska jag komma ihåg, tack!

//r

Det beror helt på när/var/hur du hade tänkt dig. Hur mycket kan du tänka dig spendera exempelvis? Man kan göra det rätt mysigt till vardags genom att ha middagen klar lagom tills att han har duschat och sedan kryper man upp i soffan och ser på en bra film. Eller så kan man åka iväg på en weekend till något mysigt ställe.

Till vardags kan jag lyxa till det genom att tappa upp ett bad och tända ljus. Laga en god middag och sedan när vi lägger oss så kan han få massage. Och han kan göra så för mej fast han hoppar att laga middag.

Annars är bio något som går hem hos honom. Vi tittar även lite på att åka iväg på spaweekend för båda jobbar rätt så mycket och det hade varit skönt att bli ompysslad.

Ett par gånger har jag köpt grejer som jag vet att han behöver. Någon gång har jag gjort något så "enkelt" som att laga hans arbetsbyxor eftersom de har gått sönder. Han är egen företagare och det finns inte riktigt utrymme att köpa nya byxor hur som helst.

Senast ändrad:

Tack för ditt svar!

Som sagt, laga middag, tända ljus och så gör jag jag/vi alltid, varje dag, så det blir inte så "extra" liksom. Men massage är en bra grej som sagt, det är jag för dålig på att ge honom.

Weekends och sånt försöker vi komma iväg på, men det får vi planera tillsammans pga jobb och så, så det blir inget jag överraskar med.

Det är väl mest det där att köpa grejer som han behöver eller laga saker som har gått sönder, som jag tänker då kanske, tack för tipsen där! Ska bara komma på vad han har sagt han behöver nu... :)

Han är gullig med sånt, att jag kan se något i en affär/katalog som jag säger är fint och sen köper han det till mig som en överraskning ibland<3.

Känns som om jag är lite negativ och svår att vara till lags i denna tråden, men hoppas någon orkar komma med fler förslag iaf! :)

//r

Jag köper headset lite då och då till honom :D antingen går dom sönder eller så slarvar han bort dom.

Göra matlådor med något extra som en chokladbit/pajbit/eller något annat kan man också göra.

Man kan ju planera för att grilla i någon park en eftermiddag/kväll

Tack för ditt svar igen! :)

Ja, det är bra idéer, man kan ju skriva en liten söt lapp också och lägga i fickan/påsen med matlådan eller så :)

Ja, planera lite picknick/grillning var en bra idé, sånt gillar jag, men vi kommer iväg lite för sällan! Så det var en bra idé! Det behöver ju inte vara några märkvärdiga grejer alls, bara lite avbrott i vardagen. En gång t ex kom jag till hans jobb när han slutade och hade med mig kaffetermos och så körde vi en liten snutt iväg från hans jobb där det går får i en hage och så klappade vi dem lite och drack kaffe där. Enkelt, men mysigt och något man minns.:)

//r

Jag har överraskat min sambo med att göra i ordning goda mackor till honom till frukost, dvs som jag gör i ordning innan jag går till jobbet, medan han sover.
En macka med kokt ägg, ost, skinka, gurka, tomat - ja vad de nu tycker om.

Och min tycker inte att goda matlådor, biobesök och städning är det. Sånt gör vi ändå.

Tycker mycket handlar om hur man gör saker. Som en del av förspelet, nej inte så speciellt, men ute någonstans eller väldigt spontant utan efterföljande sex - ja det uppskattas.

Jaha, vi har spontant sex hela tiden så det är ingenting som jag liksom planerar in.

Njae, det låter lite klurigt faktiskt!

hej jag heter lillgoajag och jag har ett oskyldigt sinne - BJ = ben & jerry och jag tänkte, ja, jo, det är alltid gott :p

Hej jag heter Mineur och jag har ett precis lika oskyldigt sinne som du! Tyckte att Niphredils koppling mellan glass och avsugning var mycket långsökt och märklig! :o

Hej jag heter Mineur och jag har ett precis lika oskyldigt sinne som du! Tyckte att Niphredils koppling mellan glass och avsugning var mycket långsökt och märklig! :o
Haha! Vafan, nu framstår jag som en galen människa som bara slänger ur mig snuskiga ord till höger och vänster :p

Jag bara förutsatte att hon syftade på blowjob, särskilt som hon gjorde en generad smiley (har förstått att vissa gör det när de skriver om sex eftersom det är lite tihigt för vissa att prata eller skriva om). Men om det var en bytta Ben & Jerry's så ber jag om ursäkt :D

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 285
Senast: Mirre
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 888
Senast: Jahaja
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 597
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka