Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag bläddrat igenom hemnets annonser i totalt 10 län, uppdelade på 4 sökningar. Det har varit objekt med en tomtarea på över 2000 kvm och ett maxpris på en miljon. I sista sökningen sållade jag dock bort för små och för stora hus. Ett hus jag tittade på såg riktigt fint ut men efter en stunds bläddrande bland bilderna såg jag att det stod "Sovrum 4". O_o Ok, hur stort är det egentligen, undrade jag och tittade efter. 145 kvm visade det sig. För stort för mig. Jag vet inte vad jag ska göra med så många rum på egen hand. Däremot skulle jag gilla att ha några hektar mark.

Nu har jag en sparad lista på totalt 21 objekt som av någon anledning förtjänar en närmare titt.

Det känns helt overkligt. Alltså, ska det äntligen bli möjligt för mig att köpa ett eget hus? Det är en dröm jag haft i 20 år nu. Men med möjligheten att kunna ta med mig jobbet och att jag dessutom hunnit spara ihop en slant, känns det som om det inte längre finns några hinder i vägen. Och jag själv är väl inget hinder för mig själv längre heller :p.

Det känns som sagt helt overkligt och det är nog en lyx få förunnat att kunna välja och vraka över ett så stort område utan hänsyn till jobbets placering. Det finns egentligen bara ett krav och det är att huset ska kunna ha ett bra internet. Resten handlar ju bara om tycke, smak och prioriteringar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 212
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 279
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 566
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka