Andromedae
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett det nu och:
@Io @Blacksmithfarm
Håller med. Jag tycker att Claire i boken verkar mer intelligent än Claire i serien.
Förresten - nog för att jag inte klagade på att se Heughan doing sexy time (pga vissas ljud tittar jag inte så mycket på henne) men kändes det inte lite ... off? Typ "Hej nu går vi från superseriöst till petting BA SÅDÄR". Maken menade att det var den obligatoriska sexscenen som ska få folk att fortsätta titta
För övrigt fint att halva den här tråden består av spoilertaggar
Ja. Samma här...Jag instämmer, som vanligt! Tur att vi alla är rätt överens
I serien kommer jag på mig själv att tänka "om hon bara kunde hålla käft!", vilket inte förekom när jag läste böckerna. Att karaktärens intelligens inte kommer fram i serien är synd.
MEN HUR KAN DU INTE?!JAG HAR INTE SETT ÄN!
Jag vet inte Så dåligt! Ska råda bot på det genastMEN HUR KAN DU INTE?!
Jo, jag har sett det nu och måste säga att jag tyckte mycket bättre om detta avsnittet än förra. Nu har jag tryckt på spoilerknappen och hoppas det funkar. De har ju ändrat en del på rättegången men jag tycker att de fick fram stämningen väldigt bra. Det var "Burn the witches" verkligen! Sedan är jag väl lite besviken dels på hennes avslöjande och Jamies reaktion och dels på scenen vid stenarna. Man skulle sett henne delvis försvinna som i boken så att Jamie verkligen trodde på det. Han gjorde ju inte det på riktigt förrän han såg beviset. Och jag hade också velat se mer av hennes dilemma vid stenarna, hur hon verkligen försökte välja. Men, som sagt gillade jag detta avsnittet bättre än det förra. En konstig sak är med tanke på senare böcker hur ska det funka med Laoghaire när hon har betett sig så här. Det gjorde hon inte i boken så uppenbart
Jo, jag har sett det nu och måste säga att jag tyckte mycket bättre om detta avsnittet än förra. Nu har jag tryckt på spoilerknappen och hoppas det funkar. De har ju ändrat en del på rättegången men jag tycker att de fick fram stämningen väldigt bra. Det var "Burn the witches" verkligen! Sedan är jag väl lite besviken dels på hennes avslöjande och Jamies reaktion och dels på scenen vid stenarna. Man skulle sett henne delvis försvinna som i boken så att Jamie verkligen trodde på det. Han gjorde ju inte det på riktigt förrän han såg beviset. Och jag hade också velat se mer av hennes dilemma vid stenarna, hur hon verkligen försökte välja. Men, som sagt gillade jag detta avsnittet bättre än det förra. En konstig sak är med tanke på senare böcker hur ska det funka med Laoghaire när hon har betett sig så här. Det gjorde hon inte i boken så uppenbart
OK, jag provar nästa igång och hoppas att jag fixar det Tyckte att jag gjorde som du skriver. Men hoppas det inte störde någon.....Nej, spoilern fungerade inte! Du måste lägga texten mellan spoilertaggarna, ex [ spoiler ] text du vill lägga in [ / spoiler] fast utan mellanrum förstås
OK, jag provar nästa igång och hoppas att jag fixar det Tyckte att jag gjorde som du skriver. Men hoppas det inte störde någon.....
@lo
Åh jag vet, Jenny sjönk i mina ögon i Voyager också! Inte riktigt för att hon fick Jamie att gifta sig med Laghoire (obs stavning haha) utan mer för att hon hjälpte till att få bort Claire när hans äktenskap med L... väl uppdagades.