Alla som skriver!

@LindgrenV Å, vad jag gillar det du skriver! Du har sådan härlig fantasi och associationsförmåga, en underbar frihet och underfundig humor. Jag tycker att du är en skribent som fångar både vuxna och barn. Jag har provläst för kusinbarnen per telefon - och nu frågar de efter fortsättningen. Såatte... sätt igång och jobba :)

@LindgrenV Å, vad jag gillar det du skriver! Du har sådan härlig fantasi och associationsförmåga, en underbar frihet och underfundig humor. Jag tycker att du är en skribent som fångar både vuxna och barn. Jag har provläst för kusinbarnen per telefon - och nu frågar de efter fortsättningen. Såatte... sätt igång och jobba :)

buke :love:
TS skriver, och bukefalisterna provläser för publik.

Men åh :love: Ni är ju bara bäst!!!

Håller på att gå igenom papper inför flytten. Hittade dikter som jag skrev när jag gick i sjätte klass. Jag är så glad att jag har sparat dem. :love: Här är en:

Ingenting
händer härikring
Allt går i sina gamla spår
Men så plötsligt en dag:

Mormor går på händer
och ljus med tårna tänder
Farsan uppträder som cowboy
och bjuder kommungubbarna på Toy
Morsan limmar tandborstar på fönstrena
och klipper sönder alla klänningsmönstrena
Morfar visslar Gubben Noak utantill
baklänges, om han så vill
Farmor kommer tillbaka
och mumsar pepparkaka
Farfar rider på elefant
så lätt, så elegant

Och jag?
Jag kastar gurkskivor
på skåpsdörrarna
för att se om de fastnar

• Gilla
Reactions: via
Åååååh så fick jag nyss reda på att tidningen där min nästa short story kommer att bo är försenad på tryckeriet och inte kommer ut nu i dagarna utan kanske inte förrän om hela två veckor! Huuuur skall jag kunna vänta så länge? :eek:

Varje gång jag får något antaget blir jag småtokig och börjar räkna dagarna tills jag håller en kopia i handen. Eller sju kopior. Bara för att.

Jag skriver en del, har skrivit några noveller i veckomagasin och har ett skönlitteratärt projekt och två faktaböcker på gång, den ena insåld till förlag redan. Jag inser dock just nu att hur gärna som jag än vill skriva, får jag inte tiden att räcka till med dubbelt plugg och heltid på jobb samt två barn, något måste man ju tyvärr välja bort. Hoppas att kunna lägga sommaren på Malta och bara skriva på mina projekt :love:.

• Gilla
Reactions: via

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka