Outlander (Diana Gabaldon)

Om nya säsongen hittills:

Visst går det lite långsamt? Jag undrar hur de ska hinna med allt när de lagt 3 avsnitt innan Frank dör. Å andra sidan kanske det krävs för att man ska få rätt känsla nu..

Fnissade lite åt detta, eftersom jag precis såg avsnitt två och tre med sambon som förundrade sig över att de täckte in typ 18 år i ett avsnitt och "hur ska det då finnas något kvar att berätta om när de snabbspolat så många år?" typ :rofl:

Så för någon som inte läst böckerna kan jag tänka mig att det bidrar till förståelsen för handlingen bättre.

Någon som har koll på vilken tid avsnitten kommer? Om jag ska kunna se ett dubbelavsnitt utan att somna tre gånger under tiden så måste jag börja i god tid :o

Måste också säga att säsong 3 än så länge är bättre än 2:an. Men scenen när Brianna övertalar Claire att åka var bara så kass... Jag minns inte hur det gick till i boken mer än att det kändes rimligt att hon skulle åka och det gjorde det verkligen inte i det avsnittet.

Det gick verkligen inte till på det viset i boken! Skitdåligt gjort i avsnittet...

Någon som har koll på vilken tid avsnitten kommer? Om jag ska kunna se ett dubbelavsnitt utan att somna tre gånger under tiden så måste jag börja i god tid :o

Måste också säga att säsong 3 än så länge är bättre än 2:an. Men scenen när Brianna övertalar Claire att åka var bara så kass... Jag minns inte hur det gick till i boken mer än att det kändes rimligt att hon skulle åka och det gjorde det verkligen inte i det avsnittet.

https://imgur.com/a/s7A7w
Härliga dagar i Skottland! Känner ni igen Lallybroch och Culloden Moor? Såg många slott, inspelningsplatser och fick fantastiska historier av vår trevliga guide (i kilt, förstås ;) )Tyvärr lade min mobil av efter halva resan, så många bilder sitter fast i den :( Tur jag hade en vanlig kamera också...

Liknande trådar

Kropp & Själ .. med hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Är det någon här på Buke som drabbas av det ibland? Jag har för mig att jag skrev en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 796
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 562
Äldre Jag vet att ni är väldigt många här inne som skriver. Och jag vet att det funnits en författartråd men nu hittar jag den inte, så den...
2
Svar
27
· Visningar
1 946
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10