Otrevlig upplevelse - är det detta som kallas "grannsamverkan"...???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grejen är den att allemansrätten inte gäller vägar, om det inte är en allmän väg i t ex en skog så har man inget där att göra om man inte går till fots eller cyklar.
Allemansrätten gäller inte vägar överhuvudtaget. Så länge en väg inte är skyltad att man inte får köra på den så är det tillåtet även för motorfordon.
 
Nej det privata spacet i staden är betydligt snävare än på landet. Du äger inte gatan utanför fönstret, och det gör inte grannen heller. På landet äger många mark, att hålla koll på de som rör sig på din mark är ganska likvärdigt med att hålla koll på de som rör sig på tomt/trappa etc som tillhör huset/föreningen.
Precis. Med obehag av den typ som TS beskriver, och som även jag upplever, som följd. Det är ju en central del av problemet.
 
Det var ingen trädkapning frän början. Jag har också mött dessa hysteriker till nippertippor ute i skogen. Sluta domdera vad andra ska skriva för jag tror faktiskt inte ts som följt mina inlägg håller med dig. Nu är det DU som inte kan diskutera så lägg av.
Kan vi inte höja nivån lite?
 
Kan vi inte höja nivån lite?
Jag svarade på en enkel fråga vad jag hade gjort i en liknande situation här om dagen i början. I allra högsta grad tillhörande diskussionen. Du vet tydligen inte ens vad du började diskutera med mig. Jag trodde man hade koll på det och svarade utefter det. Så ja. Givetvis bra att veta vad man svarar på och inte tala om för andra vad de har rätt till att skriva eller inte skriva. Håller med.
 
Precis. Med obehag av den typ som TS beskriver, och som även jag upplever, som följd. Det är ju en central del av problemet.
Problemet här är att folk har olika syn och här precis som överallt i samhället och jag kan inte riktigt se varför den som bara har för avsikt att störa eventuella förberedelser inför brott i grannskapet ska förbjudas ställa lite basic frågor om besökare i området. Det är fritt fram att inte svara om man nu inte vill det.
 
Jag svarade på en enkel fråga vad jag hade gjort i en liknande situation här om dagen i början. I allra högsta grad tillhörande diskussionen. Du vet tydligen inte ens vad du började diskutera med mig. Jag trodde man hade koll på det och svarade utefter det. Så ja. Givetvis bra att veta vad man svarar på och inte tala om för andra vad de har rätt till att skriva eller inte skriva. Håller med.
Hur mycket jag än läser tillbaks de senaste sidorna i tråden kan jag inte se att någon inklusive dig som beskrivit något med rasistiska motiv. Jag kan liksom inte begripa vad rasistiska motiv har här att göra därav mina svar när du direkt frågar mig om jag tycker det är okej med att fråga ut någon med rasistiska motiv. Jag släpper det här nu det är mest obegripligt.
 
Hur mycket jag än läser tillbaks de senaste sidorna i tråden kan jag inte se att någon inklusive dig som beskrivit något med rasistiska motiv. Jag kan liksom inte begripa vad rasistiska motiv har här att göra därav mina svar när du direkt frågar mig om jag tycker det är okej med att fråga ut någon med rasistiska motiv. Jag släpper det här nu det är mest obegripligt.
Du är ju sanslös. Diskussionen handlade ju utefter det liknande korsförhör VI blev utsatta för. Inte ts. Helt uppenbart var det dock något i situationen som hon tog väldigt illa upp över också. Vilket jag skrev i något av mina första inlägg men inget med rasistiska inslag även om det i mitt fall var varför jag bad dem som förhörde oss vad vi gjorde i skogen dra åt helvete. Jisses. Släpp det.
 
Du är ju sanslös. Diskussionen handlade ju utefter det liknande korsförhör VI blev utsatta för. Inte ts. Helt uppenbart var det dock något i situationen som hon tog väldigt illa upp över också. Vilket jag skrev i något av mina första inlägg men inget med rasistiska inslag även om det i mitt fall var varför jag bad dem som förhörde oss vad vi gjorde i skogen dra åt helvete. Jisses. Släpp det.
Men jag kan liksom inte gissa något kring den och eventuella rasistiska motiv när du (vad jag kan se) inte skrivit något om att den skulle vara rasistisk eller hur den gått till. Din fråga kom utifrån det blå utifrån min synvinkel.
Och som sagt, något korsförhör har inte TS beskrivit, några frågor om vem man är och var man kommer ifrån är knappast något korsförhör.

Och snälla kan vi inte hålla diskussionen på en högre nivå än att kalla folk sanslösa och liknade personangrepp. Lite högre nivå på diskussionen tack.
 
Tja jag tycker ju inte att du själv håller någon högre duskussionsnivå när folk inte tycker som dig.

Till skillnad från dig läser ju jag in att ts är väldigt upprörd och det jag har sett av andra trådar är det inget person som blir skitstressad av minsta lilla sä jo, jag skulle ju tippa på att hon, som var på plats till skillnad från oss andra, känt sig mer hotad/förhörd etc än någon här tycker. Eftersom jag själv blivit utsatt för en liknande incident förstår jag att man blir förbannad och allra minst irriterad. Själv hade jag blivit rädd om en karl stegar fram till bildörren och börjar förhöra mig om vem jag är och var jag bor. Och ja, det är sant att jag tonat ner min egen incident för att inte ta ts tråd, men det var trots allt ett inlägg som handlade om den som du svarat på och jag har i något inlägg tidigare skrivit att personerna ifrågasatte både relationen mellan mig och mannen och om han har uppehållstillstånd och så vidare.

Som sagt. Bor själv på landet. Jag skulle definitivt kolla vilka som rör sig runt gården. Men ute i skogen? Nä, så konspiratorisk (som jag anser att man faktiskt är i så fall) är jag inte. Jag har inte med det att göra. Nu slutar jag dock mitt skift så nu ska jag sova. God natt.
 
Du är ju sanslös. Diskussionen handlade ju utefter det liknande korsförhör VI blev utsatta för. Inte ts. Helt uppenbart var det dock något i situationen som hon tog väldigt illa upp över också. Vilket jag skrev i något av mina första inlägg men inget med rasistiska inslag även om det i mitt fall var varför jag bad dem som förhörde oss vad vi gjorde i skogen dra åt helvete. Jisses. Släpp det.
Så bara för att någon är svart så får inte jag fråga vad den gör i tex min skog för då är jag rasist? Korrekt?
 
Tja jag tycker ju inte att du själv håller någon högre duskussionsnivå när folk inte tycker som dig.
Fler personangrepp. Har man inga bättre argument så kan man alltid ge sig på den man diskuterar med :banghead:

Till skillnad från dig läser ju jag in att ts är väldigt upprörd och det jag har sett av andra trådar är det inget person som blir skitstressad av minsta lilla sä jo, jag skulle ju tippa på att hon, som var på plats till skillnad från oss andra, känt sig mer hotad/förhörd etc än någon här tycker. Eftersom jag själv blivit utsatt för en liknande incident förstår jag att man blir förbannad och allra minst irriterad. Själv hade jag blivit rädd om en karl stegar fram till bildörren och börjar förhöra mig om vem jag är och var jag bor. Och ja, det är sant att jag tonat ner min egen incident för att inte ta ts tråd, men det var trots allt ett inlägg som handlade om den som du svarat på och jag har i något inlägg tidigare skrivit att personerna ifrågasatte både relationen mellan mig och mannen och om han har uppehållstillstånd och så vidare.
Eh, det är väl ingen som inte insett att TS är upprörd och förstått att hon är förbannad. Hur många som helst inklusive mig har bekräftat att de insett det. Det är vad tråden kommit att handla om i mångt och mycket.
 
För mig kokar det ner till obehag i relation till nytta. Vems övertrumfar? Ditt relativt lilla/inget obehag jämfört med de som riskerar ett inbrott och definitivt få sin integritet kränkt. För det är ju det som ligger i diskussionen.

Den som frågar vill försöka hindra brottslighet, du vill behålla din integritet. För mig hade det dock inte varit en integitetsfråga att bli tilltalad och därför är det heller inget problem för mig. Jag ser deras nytta som större än mitt ev. obehag.
Jag lutar ju att det är vad alla de där som "håller koll" gör. Agerar på sin paranoia alltså. På bekostnad av tex TS och min trivsel.

Då har vi gått ett varv till i diskussionen då...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 555
Senast: jolan
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp