Otrevlig upplevelse - är det detta som kallas "grannsamverkan"...???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan säkert avskräcka i många fall, fast som sagt det är inte vad som hänt här, varken det ena eller det andra.
Var du där? Hur vet du hur ts upplevde det? Jag har en arbetskamrat som jag funderar på att anmäla för sexuella trakasserier, det finns säkert de som tycker att jag överdriver det också och upplever det på ett helt annat sätt än vad de skulle ha gjort... Uppenbarligen var det ju i alla fall i skogen, "inte ett hus i sikte" så hon har ju inte varit i närheten vad det verkar av någons gård som många dragit in i diskussionerna (förutsatt då att jag inte har missat något av hennes inlägg vilket jag mycket väl kan ha gjort).
 
Tycker ts har beskrivit hur hon upplevde det ganska tydligt. Däremot drar andra in att hon varit på gårdar och så vidare? Har hon det, för det har jag i så fall missat? Det enda jag läst är att "det inte var ett hus i sikte"?
Precis. Vi var inte runt någons hus och gick alls. Det gör vi aldrig. Det är liksom inte det som intrresserar oss. Vi letar efter natursköna platser, som t.ex. vackra sjöar. Men vi får kanske sluta med sådant trams.... :crazy:

Körde till mina föräldrar idag. På vägen dit stod två bilar parkerade på skogsvägar ute i "ingenstans". Folk som tittade efter svamp och, förmodligen, bär. Men det gjorde de kanske inte :eek:?? Ja ja, inte stannade jag bilen och frågade i alla fall....
 
Var du där? Hur vet du hur ts upplevde det? Jag har en arbetskamrat som jag funderar på att anmäla för sexuella trakasserier, det finns säkert de som tycker att jag överdriver det också och upplever det på ett helt annat sätt än vad de skulle ha gjort... Uppenbarligen var det ju i alla fall i skogen, "inte ett hus i sikte" så hon har ju inte varit i närheten vad det verkar av någons gård som många dragit in i diskussionerna (förutsatt då att jag inte har missat något av hennes inlägg vilket jag mycket väl kan ha gjort).
Hur TS upplevde det är tämligen ointressant för hur en eventuell tjuv uppfattar det eller anklagar du TS för att vara tjuv? Tjuvar rekar flyktvägar och kan vara på väg mellan olika platser.
 
Var du där? Hur vet du hur ts upplevde det? Jag har en arbetskamrat som jag funderar på att anmäla för sexuella trakasserier, det finns säkert de som tycker att jag överdriver det också och upplever det på ett helt annat sätt än vad de skulle ha gjort... Uppenbarligen var det ju i alla fall i skogen, "inte ett hus i sikte" så hon har ju inte varit i närheten vad det verkar av någons gård som många dragit in i diskussionerna (förutsatt då att jag inte har missat något av hennes inlägg vilket jag mycket väl kan ha gjort).

Inte ett hus i sikte säger iofs inget om man är på någons mark eller i närheten av hus. Ofta beror det helt på vilken väg man kört in på och vilket håll man kommer ifrån. Du kan vara 500 m från byn här och tro du är mitt ute i skogen långt från bebyggelse. Sen ser jag inte riktigt vad det förändrar i sak?
 
Precis. Vi var inte runt någons hus och gick alls. Det gör vi aldrig. Det är liksom inte det som intrresserar oss. Vi letar efter natursköna platser, som t.ex. vackra sjöar. Men vi får kanske sluta med sådant trams.... :crazy:

Körde till mina föräldrar idag. På vägen dit stod två bilar parkerade på skogsvägar ute i "ingenstans". Folk som tittade efter svamp och, förmodligen, bär. Men det gjorde de kanske inte :eek:?? Ja ja, inte stannade jag bilen och frågade i alla fall....
Ja om du inte kan tåla att någon frågar dig om ärende och var du kommer ifrån är det bäst att stanna hemma.
 
För mig är det snarare tydligt att olika former av sociala och kulturella mönster krockar i tråden. Det är INTE fråga om enstaka nyfikna och det är INTE fråga om enstaka som ogillar att bli kontrollerade. Det handlar tvivelsutan om något lite större än så.
Olika former av sociala och kulturella mönster ja. Inte värre än så.
 
Jag paddlar ju en del och efter kusten kan det vara svårt att både nå stranden och dumpa bilen där den inte står ivägen. Numera vet alla nästan vem jag är, vad jag gör och vilken bil som är min, dessutom vet dom var jag bor och resultatet av öppenheten blev att jag har koder till låsta bommar, kan parkera på tomter och har många ställen där jag kan lägga i kajaken. Tänk så det kan bli om man inte är paranoid och folkskygg.
 
Inte ett hus i sikte säger iofs inget om man är på någons mark eller i närheten av hus. Ofta beror det helt på vilken väg man kört in på och vilket håll man kommer ifrån. Du kan vara 500 m från byn här och tro du är mitt ute i skogen långt från bebyggelse. Sen ser jag inte riktigt vad det förändrar i sak?
Aja, var och en lever salig i sin tro. Jag bad som sagt gubbarna efter en liknande händelse dra åt helvete, ser ingen riktig anledning att vara trevlig mot folk som jag upplever som otrevliga mot mig (och skulle följaktligen inte svara på de frågor vi blev utsatta för heller) . Däremot var jag inte med vid ts händelse så kan omöjligt veta hur tonläget var där från männen eller hur jag själv skulle ha upplevt situationen. Mycket möjligt att det stannat vid småprat om vädret, eller så hade jag bett de också dragit åt helvete. Vill de då ringa polisen för det eller om jag får nya ovänner är det deras problem. Inte mitt. Och ja, jag tycker det är en viss skillnad att rida på någons gård eller gå mitt i skogen.
 
@bettysmatte kan du inte svara på min tidigare fråga om exakt vad mannen frågade?
Tror du på fullt allvar att jag kommer ihåg exakt alla frågor som frågades av mig för 6 dagar sedan? Jag minns tydligt däremot att mitt svar att vi inte bodde precis i närheten, men en liten bit därifrån inte dög. Inte heller när jag sa i "x-by-området" var det riktigt bra, kände jag. Så exakt VAD han ville höra vet jag inte. Frågan om vi bodde permanent eller hyrde stuga fick jag minst två gånger, frågad på ett par alternativ sätt. Trots att jag svarade äger/bor permanent båda gånger. Ja, det var mystiskt. Lite känslan av att han hoppades att jag skulle försäga mig/säga fel. Men som sagt, man behövde nog vara där.
 
Aja, var och en lever salig i sin tro. Jag bad som sagt gubbarna efter en liknande händelse dra åt helvete, ser ingen riktig anledning att vara trevlig mot folk som jag upplever som otrevliga mot mig (och skulle följaktligen inte svara på de frågor vi blev utsatta för heller) . Däremot var jag inte med vid ts händelse så kan omöjligt veta hur tonläget var där från männen eller hur jag själv skulle ha upplevt situationen. Mycket möjligt att det stannat vid småprat om vädret, eller så hade jag bett de också dragit åt helvete. Vill de då ringa polisen för det eller om jag får nya ovänner är det deras problem. Inte mitt. Och ja, jag tycker det är en viss skillnad att rida på någons gård eller gå mitt i skogen.

Du har väldigt hängt upp dig på exemplet med att rida - och även missförstått det. Det har inget med TS situation att göra så, utan belyser att det kan finnas egenintresse i att de runt ikring vet vem man är och att man är där. För att anknyta till TS så tex om hunden rymmer.
 
Tror du på fullt allvar att jag kommer ihåg exakt alla frågor som frågades av mig för 6 dagar sedan? Jag minns tydligt däremot att mitt svar att vi inte bodde precis i närheten, men en liten bit därifrån inte dög. Inte heller när jag sa i "x-by-området" var det riktigt bra, kände jag. Så exakt VAD han ville höra vet jag inte. Frågan om vi bodde permanent eller hyrde stuga fick jag minst två gånger, frågad på ett par alternativ sätt. Trots att jag svarade äger/bor permanent båda gånger. Ja, det var mystiskt. Lite känslan av att han hoppades att jag skulle försäga mig/säga fel. Men som sagt, man behövde nog vara där.

Ja om du upplevde situationen som så obehaglig som jag förstått det av tråden och kallat det "ville veta allt" så hade jag förväntat mig mer än minnet av var bor du och hyr du eller bor permanent.
 
Du har väldigt hängt upp dig på exemplet med att rida - och även missförstått det. Det har inget med TS situation att göra så, utan belyser att det kan finnas egenintresse i att de runt ikring vet vem man är och att man är där. För att anknyta till TS så tex om hunden rymmer.
Sant, finns ju flera riktigt märkliga exempel där det torde vara av intresse att prata med folk. Nog anser jag dock det är skillnad att gå i skogen - utan ett hus i sikte - och gå på någons gård. Jag är själv uppvuxen och bor på landet, nära stora svamp och bärskogar - det ena hade jag reagerat på och säkert ifrågasatt om jag sett människor, det andra hade jag inte brytt mig (trotts inbrottsvåg där jag bor i nuläget).
 
Sant, finns ju flera riktigt märkliga exempel där det torde vara av intresse att prata med folk. Nog anser jag dock det är skillnad att gå i skogen - utan ett hus i sikte - och gå på någons gård. Jag är själv uppvuxen och bor på landet, nära stora svamp och bärskogar - det ena hade jag reagerat på och säkert ifrågasatt om jag sett människor, det andra hade jag inte brytt mig (trotts inbrottsvåg där jag bor i nuläget).

Nu är vi på extrema långskott och jävligt hypotetiskt, men ibland finns det ju saker i närheten som gör att kollen och nyfikenheten är större. Tänker på en gång för många år sen när jag verkligen mitt i skogen blir stannad (jag satt till häst) av en gubbe som börjar fråga en massa om vad jag gör där osv. Berättade om det när jag kom hem och fick reaktionen "eh, red du där? Ja då förstår jag. Det där är militärt område och det finns flera viktiga master och en massa typ bunkrar eller nåt en bit längre in i skogen. Och vapenlager". Fanns inga skyltar eller nåt - men förstod ju sen att den där gubben just ville säkerställa att jag inte var ute och rekade eller kollade in stället.

Så jag friar hellre än fäller när jag blir utfrågad - så länge frågorna är relevanta. Den dag någon börjar fråga om jag bor själv, vad jag har för yrke osv är en annan sak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 555
Senast: jolan
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp