Visste ni att det finns en ny ras?
Svensk agilityhund
Består av 75% dvärgpudel och 25% papillon. Finns just nu på blocket! Spring och köp alla ni med ambitioner inom agility. Det avlas bara på arbetsegenskaper, inte hälsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svensk agilityhund
Består av 75% dvärgpudel och 25% papillon. Finns just nu på blocket! Spring och köp alla ni med ambitioner inom agility. Det avlas bara på arbetsegenskaper, inte hälsa.
Det var ju det jag menade i mitt ursprungsinlägg - att det är väldigt ovanligt att tiken dör av kalkbrist om den redan kommit till klinik. Så antingen finns det mer bakom (typ att de åkte in för sent) eller så hade tiken extremt otur. Kramperna upphör omedelbart efter en intravenös injektion av kalciumkarbonat men kanske hade tiken redan krampat länge i bilen och utvecklat hjärnödem innan de kom fram.
"Hjärndöd" blir man inte av kalkbrist men det kan utvecklas ett ödem i hjärnan som gör att hunden blir komatös. Antingen ville inte djurägarna utsätta tiken för den intensivvård som krävs vid hjärnödem eller så fanns det inte den kunskapen/möjligheten hos den veterinären. Så spekulerar jag.
Tror @Fisherling menade att de som avlar renrasigt borde ju ha mer vett än att avla på defekter (i detta fallet ögonlock som dras nedåt) iom att de ska vara just det, seriösa.
* Edit, fisherling hann visst svara själv
Svensk agilityhund
Men milde tid så bra! Fix och färdigt, liksomVisste ni att det finns en ny ras?
Svensk agilityhund
Bara att handla. Nu kan maken din satsa på VM nästa årMen milde tid så bra! Fix och färdigt, liksom
Hursomhelst så gick jag in på deras hemsida och läste om första bästa tik och vad står det om inte "lite rädd och försiktig av sig därför som hon inte är med i utställningsringen längre då vi såg att hon inte mådde bra av det."
Synnerligen korkat. "Vi har en jättefin hund, enda anledningen till att hon inte är dränkt i rosetter är att hon är för rädd för ringen". Är det inte bättre att hålla tyst om man vill lura på folk valpar med potentiella rädslor?
Bläckfiskar är uppenbarligen inte lika smarta och formbara som hundar.Alltså...nu har du stalkat "hund" länge och fortfarande inte fattat att en hund blir vad man gör den till
Läxa tills i morgon blir att träna in detta!!
Bläckfiskar är uppenbarligen inte lika smarta och formbara som hundar.
Nejdå, det är bara bukemobbingJag är näthatad!
Undrar varför de gjorde hunden rädd för utställningar då.
Är det? Puh, vad skönt att höra.Nejdå, det är bara bukemobbing
För att ha något att skylla på istället för att erkänna att dom tycker utställningar är urtråkigaUndrar varför de gjorde hunden rädd för utställningar då.
Eller för att hunden fick kass kritik varje gång.För att ha något att skylla på istället för att erkänna att dom tycker utställningar är urtråkiga
Jag är näthatad!
Undrar varför de gjorde hunden rädd för utställningar då.
Eller för att hunden fick kass kritik varje gång.
Tro fasiken den blev räddEller för att hunden fick kass kritik varje gång.