Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Voff, jag gillar Frasses schnauzerskola :D (och någon gång i livet mååste jag ha schnauzer av något slag!)
De två större storlekarna är betydligt mer hund och kräver mer än dvärgarna. Men de är sköna, humoristiska livsnjutare och även de rätt mycket hund :)

De två större storlekarna är betydligt mer hund och kräver mer än dvärgarna. Men de är sköna, humoristiska livsnjutare och även de rätt mycket hund :)

Jo, jag lånade en dvärg att träna med när jag pluggade på hundgymnasie, det är tack vare den lilla hunden som jag blev intresserad av hundträning på riktigt, för åh vad rolig hon var :D nu vet jag inte om hon var rastypisk, men redan innan jag fick hem Aysu för två år sedan funderade jag på om nästa hund skulle bli en skäggis. hoppas att de får plats i mitt liv någon gång och att jag då lyckas få tag på en riktigt bra. Skaffar jag något annat än saluki ska det utan tvekan vara en hund som lämpar sig för tävling i diverse olika hundsporter ;)

Jo, jag lånade en dvärg att träna med när jag pluggade på hundgymnasie, det är tack vare den lilla hunden som jag blev intresserad av hundträning på riktigt, för åh vad rolig hon var :D nu vet jag inte om hon var rastypisk, men redan innan jag fick hem Aysu för två år sedan funderade jag på om nästa hund skulle bli en skäggis. hoppas att de får plats i mitt liv någon gång och att jag då lyckas få tag på en riktigt bra. Skaffar jag något annat än saluki ska det utan tvekan vara en hund som lämpar sig för tävling i diverse olika hundsporter ;)
Dvärgarna kan vara väldigt mångsidiga. Min är grym på spår. Och han är lättlärd. MEEEN....han tycker det är kul med lydnad och trick i 10 min. Sen går det över. Men jag har sett dvärgar i elitlydnad, agitity, rallylydnad, spår mm. Får man vara en arbetsvillig kan man göra det mesta. Men man kan också få en som Frasse. Otroligt svårmotiverad till allt som inte behagar herrn. Just nu BÄR husse honom från soffan till dörren för kvällskissen:D

När jag var 10-12 år drömde jag om en Saluki för deras skönhets skull. Idag inser jag dock att jag är en brukshundsmänniska. Men vem vet....:)

Jag har en träningskompis som föder upp dvärgschnauzer och tävlar rally med två av sina tikar. Härliga hundar med massor av arbetsvilja!

De och mina dvärgpudelhanar har försökt övertyga oss mattar att en kull dvärgschnaupoo-valpar borde vara något att satsa på. De har kanske rätt.:p

Ena pudeln tyckte han kunde fixa en kull malle-poo- valpar men tiken var inte intresserad. Synd. Det hade ju blivit allergivänliga arbetande hundar!:idea:

Tänk att så många av oss inte insett det? Vart tog spoilerknappen för ironi vägen när man som bäst behöver den?

Men så fantastiskt att du är så trevlig såhär på kvällskvisten :)

Det HAR förekommit att dylika frågor varit uppriktigt menade, och/eller att andra personer inte vetat. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att ha försökt vara vänlig och förklara.

Men så fantastiskt att du är så trevlig såhär på kvällskvisten :)

Det HAR förekommit att dylika frågor varit uppriktigt menade, och/eller att andra personer inte vetat. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att ha försökt vara vänlig och förklara.
Jag tänkte först att det skulle vara någon konstig blandras av något, eller alternativt en renrasig felstavad ras. Men just att det skulle vara bichon frisé kom inte direkt till mina tankar förrän jag läste ditt inlägg och hade båda namnen framför mig att jämföra. Så tack för den, helt onödigt var inte ditt inlägg. :)

Ska kanske bli brard/bc valpar hemma, tack hundvakten! Från två totalt olämpliga individer dessutom men @fryckan har lovat att ta en och det går inte att ångra sig!
Någon mer från buke som känner sig manad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 519
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV