Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta! Jag slår den där! BC/Husky/nananna... OVTJARKA!! :banghead::banghead::banghead::banghead:
Sen kan man ju diskutera hur mycket sanning det ligger i det. Men varför skulle man ens vilja köpa en hund som uppfödaren påstår är korsningar mellan de raserna ?!
För man tycker Ovtjarka och husky är häftiga hundar.....lagom ilsk, lite varglik och så blir det supersmart som en BC. Kommer ju bli en stor varglik skyddande hund som kan allt utan att man behöver lägga två fingrar i kors. Klart man vill ha en sån!!!!

Ja. Den kan ju bli blue merle från BCn och få blåa ögon från huskyn. Plus alla de där egenskaperna du nämnde i tidigare inlägg. Varför har jag inte tänkt på att föda upp den RASEN ( ;) ) tidigare..

De allra flesta bm BCs är inte mer BC än den oreggade kraken som nämndes tidigare. Det poppar upp enstaka vallningsavlade men de flesta är rena sport/utställningshundar.

För man tycker Ovtjarka och husky är häftiga hundar.....lagom ilsk, lite varglik och så blir det supersmart som en BC. Kommer ju bli en stor varglik skyddande hund som kan allt utan att man behöver lägga två fingrar i kors. Klart man vill ha en sån!!!!
Meh! :meh: Det fattar du väl att för att vara den ultimata korsningen måste det ju även vara pudel inkorsat. Då blir den ju så klok att den ringer polisen själv efter att ha skyddat och avvärjt ev hot. :idea: :up:

Humm...här är det snarare vi som försöker matcha hundarna :laugh:
Hahaha ja alltså det bästa som finns är ju att fara ut på någon hundtillställning och "gissa ägaren/hunden" det är helt underbart vad många mäniskor som påminner om sina fyrfotade vänner och då inte för att de kämpar för att matcha utan jag tror på fullt allvar att mäniskor tenderar att liksom utseendemässigt "växaihop" med den ras de fastnar för (eller så väljer vi heltänkelt raser som påminner oss utseende mässigt) båda tankarna känns lite så här---> O_o:cautious::confused::nailbiting::up:

De allra flesta bm BCs är inte mer BC än den oreggade kraken som nämndes tidigare. Det poppar upp enstaka vallningsavlade men de flesta är rena sport/utställningshundar.
Jo jag vet. Men det vet man nog inte om man parar BC/husky/ovtjarka. Eller rättare sagt, det spelar nog ingen roll om den har stamtavla eller inte, bara den är blue merle.

Hahaha ja alltså det bästa som finns är ju att fara ut på någon hundtillställning och "gissa ägaren/hunden" det är helt underbart vad många mäniskor som påminner om sina fyrfotade vänner och då inte för att de kämpar för att matcha utan jag tror på fullt allvar att mäniskor tenderar att liksom utseendemässigt "växaihop" med den ras de fastnar för (eller så väljer vi heltänkelt raser som påminner oss utseende mässigt) båda tankarna känns lite så här---> O_o:cautious::confused::nailbiting::up:
Vi matchar på följande sätt: Vi har hundhår, smuts och hundlukt på oss.....

Jag håller med, men kan inte sluta fundera på om jag är skäggig som en schnauzer eller vad jag har gemensamt med aussien. Utseendemässigt då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar