Ja så himla himla taskigt och nedrigt!stackars dom. Inte ens att pappa är registrerad hjälper. Dumma SKK som mobbar och fryser ute så fina vovvar. Rena snobberifasonerna ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så himla himla taskigt och nedrigt!stackars dom. Inte ens att pappa är registrerad hjälper. Dumma SKK som mobbar och fryser ute så fina vovvar. Rena snobberifasonerna ju
Just tax känns ju som den ideala korsningen om man är intresserad av agility."Mor långhårstax, far patterdaleterrier.
Föräldrarna är mycket sociala hundar.
Passar nog bra till spår, agility och sällskap."
Japp - och där tog hunden första hindret och försvann sedan som en oljad blixt ut i skogen på ett spår
Limbo kanske kan bli den nya hundsportenJust tax känns ju som den ideala korsningen om man är intresserad av agility.
Man kan också fråga sig - om det nu är så fantastiska föräldrar till valparna - varför det är tikens "första och sista förlossning" (min fetning och understrykning) .Dobermannannonsen har uppdaterats...
"Hejsan alla djurälskare.
Den 26/06-2016 kom våran älskade renrasiga valpar till världen friska & glada.
Vår fina kulle består utav 9 valpar totalt och utav dom blev :
*6 Svarta - 4 hanar - 2 tikar.
*3 Bruna - 2 hanar - 1 tik.
* Fakta & Historia om föräldrarna *
Pik Dama Elektra:
- Min fina tik som heter Elektra kallas Ella är 2år och har precis återhämtat sig ifrån sin första och sista förlossning. Ella är en pigg renrasig dobermann som har en fantastisk bakgrund där släkten kallas Pik Dama som ni även ser på vår stamtavla. Pik dama är en avel släkt där både mamman & pappan varit väldigt populära utomlands. Mamman har vunnit tävlingar i utställning samt lydnad & pappan har varit vinnare i tyskland 2 gånger på MCD 2012 och 2013 och även andra tävlingar. Ella är en fantastisk hund som lever tillsammans med 3 barn där vi aldrig haft några problem med andra människor eller hundar. Hon har fått massor av kärlek som denna ras behöver samt hon är disciplinerad och lyder oerhört bra. Hon är även väldigt öppen för och lära känna nya hundar , då jag ofta brukar ta henne till hundklubbar här i Helsingborg. Ella är reggad [JRXXXXXX] och medlem i SKK med alla tester början på augusti, Och är medlem nu i Svenska dobermanns klubben & och Svenska Brukshundklubben.
-Bilder och mer info om Ella via kontakt.-
Aroganto :
Mäktige Aroganto är pappan i familjen. En renrasig dobbermann med full historik och populär i Balkan. Aroganto's föräldrar är fruktansvärt vältränade och uppfostrade. Både mamman & pappan har varit champions och vunnit tävlingar överallt i Balkan & tyskland. Aroganto är fullt frisk och väl uppfostrad med mycket kärlek och disciplin.
Jag vill inte skriva för mycket om Aroganto när ni själva kan finna all information & fler bilder på sidan jag länkat under. Aroganto är reggad [ JRXXXXXX]
Arogantos kennel :
(Länk till sida)
Nu tillbaka till våra underbara valpar :
Vi letar efter erfarna och SERIÖSA familjer till våra valpar.
Kravet är att man haft någon krävande ras innan ni testar på dobermann.
Alla valparna är friska och pigga, precis börjat äta sina första måltider. Dom bruna valparna är väldigt väldigt sällsynta då man inte brukar få bruna dobermanns i sin kull. Vi har varit lyckligt lottade och även väldigt nyfikna hur vackra dom kommer bli när dom vuxit upp.
Priset vi sätter på valparna är endast på grund utav regler från vår uppfödare samt att vi garanterar att valparna är ifrån fin överklassiga familjer och har blandningar av renrasiga champions gener som är VÄLDIGT svårt att få tag på i Sverige eller Scandinavian.
Valparna är leveransklara vecka 33.
* ID märkta
* Veterinärbesiktade
* Vaccinerade
* Avmaskade
Pris: Svart/bruna 15.000
Pris: Bruna 19.000"
Och ursäkten han/hon vill bli pappa/mammaMan kan också fråga sig - om det nu är så fantastiska föräldrar till valparna - varför det är tikens "första och sista förlossning" (min fetning och understrykning) .
Dessutom blir jag onekligen totalt kollrig av folk (i synnerhet uppfödare) som använder ord som "graviditet", "förlossning" och "bebis" när det handlar om hundar!
Man kan också fråga sig - om det nu är så fantastiska föräldrar till valparna - varför det är tikens "första och sista förlossning" (min fetning och understrykning) .
Dessutom blir jag onekligen totalt kollrig av folk (i synnerhet uppfödare) som använder ord som "graviditet", "förlossning" och "bebis" när det handlar om hundar!
Och ursäkten han/hon vill bli pappa/mamma
Speciellt bäsäs.Tydligen är ju uppfostran o lydighet ärftligt med
Kombinera älg- och harjakt?Jag vet att en del korsningar mellan jakthundsraser är lämpliga för vissa typer av jakt. Men vad är syftet med en blandning mellan jämthund och hamiltonstövare?
Jag läste gumminakna men tänkte faktiskt att de kanske liknar gummiankor, jag vet inte?Bara jag som läste gummianka?
Kombinera älg- och harjakt?
Limbo kanske kan bli den nya hundsporten
Man kanske satsar på att få båda? Eller en hund som skäller ihop en hel hög med harar i klunga?Spännande om man inte vet riktigt vad som dyker upp på passet!
U'ääärk vilken avel.Snubblade över en SKK-reggad kennel som verkar ägna sig åt färgavel. Fick direkt en känsla av att det här inte är något jag skulle vilja stödja. Ser inte att de egentligen bryter mot några regler och hundarna är grundligt testade. Det finns "bara" nån enstaka C-höft och ett fall av rapporterad ärftlig katarakt bland avkommorna vad jag kan se (många UA, de flesta är dock otestade), så egentligen är det väl inget större fel jämfört med många hemskheter man läst om i dessa trådar. Men det hela gör mig illa till mods ändå.
De har just nu 14 tikar, alla är från den egna uppfödningen. Varenda en är halvsyster till minst en annan tik, några är helsyskon och bara två har en fader som inte ägs av kenneln själva. De verkar främst ha använt sina egna hanar de senaste åren. Av de senaste 22 kullarna (på tre år) är samma hane fader till 14, med över 70 avkommor. En bunt gånger har samma kombination upprepats 2 eller 3 gånger. Tikarna får kullar med 10-14 månaders mellanrum (de gånger det varit under 12 så har tiken sedan hoppats över ett år och därmed fått vila ett tag, de följer vad jag kan se alla sådana regler) och de flesta får 5 kullar innan de pensioneras eller lite lägligt avlider utan någon info om varför (det behöver ju egentligen inte vara nåt skumt med de tikar som bara blivit 7-8 år när rasens medelålder är 11-12 men det ser mindre bra ut i sammanhanget).
Ett par hundar har dött oerhört tidigt, ingen info om orsak på sajten. Hundarna brukade tas ut på dagliga skogspromenader men pga "olyckor" har de slutat med detta.
De flesta hundar verkar bo hemma och minst en tjuvparning har skett.
Såatteh... näe. Jag tycker inte detta känns som seriös renrasavel.
Spännande om man inte vet riktigt vad som dyker upp på passet!
Cocker spaniel :/U'ääärk vilken avel.
Vad är det för ras?
Cocker spaniel :/
U'ääärk är precis rätt ord.