Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blandras unghund 9 månader

Vi har kommit till insikt att vi måste ge vår Molly en andra chans. Hon är 9 månader och en blandras mellan beagle/drever/basset och bichon/coton. Hon är inte en problemhund utan hon får inte den tid hon förtjänar. Till seriöst intresserade berättar vi givetvis mer. Har ni ett kärleksfullt hem och tiden som en hund behöver så är ni välkomna att maila oss och berätta mer om er. Dem vi tycker känns intressanta ringer vi upp så får ni träffa vår tjej. Vi vill inte att hon far runt så vi är noga med vart hon hamnar.

Hittade den här på blocket... Antar att dom inte jagar...

Schäfer valpar gamle typen

Den 7 Juli föddes 8 tikar och 5 hanar.

Det är en gamle typen sällsynt och heter "altdeutscher schäfer hund", från forn ätt Östtyskland arbetslinjer , efter första världskriget.
Kraftfulla, kraftiga, rak bak, sunda höfter,långhåriga och många färger.
Har en mycket hälsosam och balanserad karaktär, alltså är en ras inom tjänste, sport eller familjehund.

Föräldrarna har en mycket fin stamtavla och går att träffa på gården.
De är röntgade och testade och fri från höftleds och armbågsledsdysplasi och Degenerative Myelopathy, de är identifierade genom DNA. Mycket fint psyke.
De följer oss i alla aktiviteter, bra draghundar.

Våra valpar söker nya aktiva seriösa ansvarsfulla familjer.
I färgerna svart, sand med skugga och vita (samma som Vit herdehund)
Som är redo att flytta till nya hem from den 7 september v 36.

Valparna kommer vara veterinär besiktigade, vaccinerade, chippade,avmaskade och tysk stamtavla. Innebär detta att dom blir blandras här i Sverige eller?

Valparna kommer vara van med andra djur som hundar katter och hästar. Även träffa nya människor.
Valparna kan tingas mot en deposition på 2000 kr.
För mer information och bilder var vänligen maila.
Vi är från Frankrike och bott i Sverige ett tag, men talar helst på engelska!

Dobermannannonsen har uppdaterats...

"Hejsan alla djurälskare.

Den 26/06-2016 kom våran älskade renrasiga valpar till världen friska & glada.

Vår fina kulle består utav 9 valpar totalt och utav dom blev :
*6 Svarta - 4 hanar - 2 tikar.
*3 Bruna - 2 hanar - 1 tik.

* Fakta & Historia om föräldrarna *

Pik Dama Elektra:

- Min fina tik som heter Elektra kallas Ella är 2år och har precis återhämtat sig ifrån sin första och sista förlossning. Ella är en pigg renrasig dobermann som har en fantastisk bakgrund där släkten kallas Pik Dama som ni även ser på vår stamtavla. Pik dama är en avel släkt där både mamman & pappan varit väldigt populära utomlands. Mamman har vunnit tävlingar i utställning samt lydnad & pappan har varit vinnare i tyskland 2 gånger på MCD 2012 och 2013 och även andra tävlingar. Ella är en fantastisk hund som lever tillsammans med 3 barn där vi aldrig haft några problem med andra människor eller hundar. Hon har fått massor av kärlek som denna ras behöver samt hon är disciplinerad och lyder oerhört bra. Hon är även väldigt öppen för och lära känna nya hundar , då jag ofta brukar ta henne till hundklubbar här i Helsingborg. Ella är reggad [JRXXXXXX] och medlem i SKK med alla tester början på augusti, Och är medlem nu i Svenska dobermanns klubben & och Svenska Brukshundklubben.

-Bilder och mer info om Ella via kontakt.-

Aroganto :

Mäktige Aroganto är pappan i familjen. En renrasig dobbermann med full historik och populär i Balkan. Aroganto's föräldrar är fruktansvärt vältränade och uppfostrade. Både mamman & pappan har varit champions och vunnit tävlingar överallt i Balkan & tyskland. Aroganto är fullt frisk och väl uppfostrad med mycket kärlek och disciplin.
Jag vill inte skriva för mycket om Aroganto när ni själva kan finna all information & fler bilder på sidan jag länkat under. Aroganto är reggad [ JRXXXXXX]
Arogantos kennel :
(Länk till sida)

Nu tillbaka till våra underbara valpar :

Vi letar efter erfarna och SERIÖSA familjer till våra valpar.
Kravet är att man haft någon krävande ras innan ni testar på dobermann.

Alla valparna är friska och pigga, precis börjat äta sina första måltider. Dom bruna valparna är väldigt väldigt sällsynta då man inte brukar få bruna dobermanns i sin kull. Vi har varit lyckligt lottade och även väldigt nyfikna hur vackra dom kommer bli när dom vuxit upp.
Priset vi sätter på valparna är endast på grund utav regler från vår uppfödare samt att vi garanterar att valparna är ifrån fin överklassiga familjer och har blandningar av renrasiga champions gener som är VÄLDIGT svårt att få tag på i Sverige eller Scandinavian.

Valparna är leveransklara vecka 33.
* ID märkta
* Veterinärbesiktade
* Vaccinerade
* Avmaskade

Pris: Svart/bruna 15.000
Pris: Bruna 19.000"

Schäfer valpar gamle typen

Den 7 Juli föddes 8 tikar och 5 hanar.

Det är en gamle typen sällsynt och heter "altdeutscher schäfer hund", från forn ätt Östtyskland arbetslinjer , efter första världskriget.
Kraftfulla, kraftiga, rak bak, sunda höfter,långhåriga och många färger.
Har en mycket hälsosam och balanserad karaktär, alltså är en ras inom tjänste, sport eller familjehund.

Föräldrarna har en mycket fin stamtavla och går att träffa på gården.
De är röntgade och testade och fri från höftleds och armbågsledsdysplasi och Degenerative Myelopathy, de är identifierade genom DNA. Mycket fint psyke.
De följer oss i alla aktiviteter, bra draghundar.

Våra valpar söker nya aktiva seriösa ansvarsfulla familjer.
I färgerna svart, sand med skugga och vita (samma som Vit herdehund)
Som är redo att flytta till nya hem from den 7 september v 36.

Valparna kommer vara veterinär besiktigade, vaccinerade, chippade,avmaskade och tysk stamtavla. Innebär detta att dom blir blandras här i Sverige eller?

Valparna kommer vara van med andra djur som hundar katter och hästar. Även träffa nya människor.
Valparna kan tingas mot en deposition på 2000 kr.
För mer information och bilder var vänligen maila.
Vi är från Frankrike och bott i Sverige ett tag, men talar helst på engelska!
Nu fick jag stroke.....

Pik Dama Elektra:

- Min fina tik som heter Elektra kallas Ella är 2år och har precis återhämtat sig ifrån sin första och sista förlossning. Ella är en pigg renrasig dobermann som har en fantastisk bakgrund där släkten kallas Pik Dama som ni även ser på vår stamtavla. Pik dama är en avel släkt där både mamman & pappan varit väldigt populära utomlands. Mamman har vunnit tävlingar i utställning samt lydnad & pappan har varit vinnare i tyskland 2 gånger på MCD 2012 och 2013 och även andra tävlingar. Ella är en fantastisk hund som lever tillsammans med 3 barn där vi aldrig haft några problem med andra människor eller hundar. Hon har fått massor av kärlek som denna ras behöver samt hon är disciplinerad och lyder oerhört bra. Hon är även väldigt öppen för och lära känna nya hundar , då jag ofta brukar ta henne till hundklubbar här i Helsingborg. Ella är reggad [JRXXXXXX] och medlem i SKK med alla tester början på augusti, Och är medlem nu i Svenska dobermanns klubben & och Svenska Brukshundklubben.

Aroganto :

Mäktige Aroganto är pappan i familjen. En renrasig dobbermann med full historik och populär i Balkan. Aroganto's föräldrar är fruktansvärt vältränade och uppfostrade. Både mamman & pappan har varit champions och vunnit tävlingar överallt i Balkan & tyskland. Aroganto är fullt frisk och väl uppfostrad med mycket kärlek och disciplin.
Jag vill inte skriva för mycket om Aroganto när ni själva kan finna all information & fler bilder på sidan jag länkat under. Aroganto är reggad [ JRXXXXXX]
Arogantos kennel :
(Länk till sida)

Alla valparna är friska och pigga, precis börjat äta sina första måltider. Dom bruna valparna är väldigt väldigt sällsynta då man inte brukar få bruna dobermanns i sin kull. Vi har varit lyckligt lottade och även väldigt nyfikna hur vackra dom kommer bli när dom vuxit upp.
Priset vi sätter på valparna är endast på grund utav regler från vår uppfödare samt att vi garanterar att valparna är ifrån fin överklassiga familjer och har blandningar av renrasiga champions gener som är VÄLDIGT svårt att få tag på i Sverige eller Scandinavian.

* ID märkta
* Veterinärbesiktade
* Vaccinerade
* Avmaskade

Reggnr som börjar på JR?
Är det jordbruksverket:confused:
Var är deras regnr så man kan se stammen?...om de nu är så välstammade och fina....:cautious:

Och medlem i SKK? betyder det att hunden är reggad eller vadå medlem? Var är isf det svenska reggnr?

Sen har jag aldrig fattat de här uppsattserna om att föräldrarna har ditten och dattenmeriter här å där och är si och så när det gäller brukshundar.
Är allt by the book med hundarna är det bara att skriva ut namn/reggnr så kan man kolla upp det där själv. Om det nu finns i nått register. Skulle aldrig ta någon på orden att div meriter finns utan att själv kunna se dem någon stans!

Enklast är ju att skriva ut tex:
E: Carlssons Fido IPO3 Tjh bla bla bla
Regnr: SE:xxxxxxxx
U: KORAD Sjöhagens Lillan bla blamerit.
Dkxxxxxxxx

För vidare frågor kontakta xxxxxxx

Man behöver ju ändå prata m uppfödaren om hundarns egenskaper om man skulle finna kullen intressant efter att ha kollat upp den.

Pik Dama Elektra:

Aroganto :

Arogantos kennel :
(Länk till sida)

* ID märkta
* Veterinärbesiktade
* Vaccinerade
* Avmaskade

@Wingates får nog oxå stroke

Reggnr som börjar på JR?
Är det jordbruksverket:confused:
Var är deras regnr så man kan se stammen?...om de nu är så välstammade och fina....:cautious:

Och medlem i SKK? betyder det att hunden är reggad eller vadå medlem? Var är isf det svenska reggnr?

Sen har jag aldrig fattat de här uppsattserna om att föräldrarna har ditten och dattenmeriter här å där och är si och så när det gäller brukshundar.
Är allt by the book med hundarna är det bara att skriva ut namn/reggnr så kan man kolla upp det där själv. Om det nu finns i nått register. Skulle aldrig ta någon på orden att div meriter finns utan att själv kunna se dem någon stans!

Enklast är ju att skriva ut tex:
E: Carlssons Fido IPO3 Tjh bla bla bla
Regnr: SE:xxxxxxxx
U: KORAD Sjöhagens Lillan bla blamerit.
Dkxxxxxxxx

För vidare frågor kontakta xxxxxxx

Man behöver ju ändå prata m uppfödaren om hundarns egenskaper om man skulle finna kullen intressant efter att ha kollat upp den.
Mkt ordbajs alltså. Rasklubben har ju noll o intet med valparna o göra iom att de aldrig skulle få hänvisa dem där..

Pik Dama Elektra:

Aroganto :

Arogantos kennel :
(Länk till sida)

* ID märkta
* Veterinärbesiktade
* Vaccinerade
* Avmaskade

:banghead::banghead::banghead: Han är en idiot

Åh, för att inte tala om hårlag! (Nu när vi ändå diskuterar färger...) Corgi kan ju även vara långhår, ett fel som man givetvis inte eftersträvar men det har också börjat efterfrågas på senare tid.

Det är ju för att de är så fluffiga och söta (i alla fall min :love:)
IMAG0071.jpg

Långhårspälsen är dock riktigt opraktisk, så jag förstår att den inte är önskvärd.

Rakade fluffar måste ju se för hemskt ut?! :nailbiting: Fast nu kanske jag tänker på extremt kortrakad päls, men ändå... Har ju själv en fluff (enda ur kullen) som vi blev med just för att vi inte var intresserade av avel/utställning (och han råkar ju vara Blue Merle också så han är tydligen verkligt kontroversiell ;)). Tycker inte fluffet ger så mycket extra jobb men jag gillar ju att pyssla med pälsen. Hursomhelst bör man ju såklart inte avla fram fluffar, förhoppningsvis blir det inte en trend att syssla med sån avel, även om efterfrågan tydligen verkar finnas :cautious:. Folk vet inte vad dom vill ha, det ser sött ut med fluff med sedan är det jobbigt att sköta och så slutar det med en rakad fluff.

Den ger ju hur mycket jobb som helst;)
När det ligger snö får man plocka bollar ur pälsen var femte meter. Är det minsta blött ute drar hunden in fjorton ton grus och tar år att torka. Inte är den direkt smutsavstötande. Här slår corgin schäfrarna med hästlängder. Pälsen är silkig på sina ställen och tovar sig hejvilt. Efter simning, blöt hund i ett dygn.
Min klipper jag numera under magen och fanor/byxor samt rakas på sommaren. Det funkar inte att ha med henne i skogen annars.

Jag tror att denna tråd har fått många bukare att bli medlemmar på facebooksidan för blandrasavel för idag skrev admin så här på sidan:
"Medlemsantalet på sista tiden har exploderat, och jag tror att det har nog kommit in väldigt många skk troll som kritiserar blandrasavel. Om ni ser nåt som känns misstänksamt eller svartar ner denna grupp hojtar ni bara till så fixar jag det. För övrigt påminner jag igen om att detta inte är nån köp o sälj sida utan man söker och erbjuder avelsdjur. / Admin"

:angel:

Dagens :banghead:
Zelma är inte registrerad hos SKK och klassas därför som Renrasig Blandras ( fast att hon är 100% renrasig Golden Retriever ), men detta gör att valparna inte kan bli registrerade hos SKK.

Pappa Ozzy är registrerad, men inte ens detta hjälper valparnas registrering.

Alltså, renrasig blandras?! :grin: som dessutom kostar lika mycket som en renrasig Golden. Känns vettigt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 342
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 862
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar