Den såg jag med,shih-tzu eller hur?Dagens bästa överskrift på annons:
"Kofärgade valpar".....visst sa den allt om vad det är för nåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den såg jag med,shih-tzu eller hur?Dagens bästa överskrift på annons:
Ovtjarka är väl både stor och tåligJo precis. Det jag tycker är lite synd, och jag vill absolut inte ha en stor hund bara för sakens skull. Hade bara tyckt det varit kul om det fanns en riktigt stor ras som "höll".
Som jag skrev tidigare känns det som att de största hundarna som ändå funkar väl hälsomässigt hamnar runt 40-ish kg. Kanske inte en slump med tanke på hur stora gråvargar är..
Dominans, dominans, dominans.....Följetången med blandrasvalparna som ägs av skitsnackaren nr 1 forsätter.
Nu har han återigen skrivit vilken blandning det är OCH nu ska mamman säljas med:
Nu måste jag minska min flock från 6 hundar till 3. Fick en kull i höstas å sålde hälften som små. Klarade inte sälja fler då och hade tid å plats för dem. Nu är de så stora att jag inte kan rasta alla samtidigt och de är mogna för flytt.
2 valpar, hane å tik samt deras mor är till salu. Valparna blandisar. Pappa brun Dobermann å mamman en lejongul Cadebou täckning fawn. Mamma utan stamtavla dock.
Syrran, valp med rosa halsband, 33 kg, 70cm hög; Den charmigaste hund jag mött. Hon använder charm i alla lägen för å ta sig fram smidigt i livet. Så man bara ler när hon gör det fast hon bryter lite gränser. Lite dominans i sig. Aldrig tokskällt för hävda revir. Skäller bara för å visa att hon finns å är här nu. Gosig tjej. Pratar mkt. Pussar å tvättar gärna för visa tillgivenhet.
Tvilling, valp med lila halsband, 36kg, 69cm hög; Mkt energi å lust till lek samt arbete. Han lyder å söker tills man säger, BRA. Hittade tryffel förra veckan. Halv dominant. Gillar å bli dominerad så han kan leka. Men tar över om ingen annan styr. Snäll kille som aldrig nafsat sina syskon vid dominans. Brottar ner dem ist å håller dem. Lyhörd å uppmärksam kille. Skulle älska å jobba som tjänstehund å även jaga. Offrar sig för sin flock å ägare!
Ebba, cadebou, 26kg, 55cm hög, nästan utdöd ras från Mallorca, Spanien; Mkt stabil tjej. Dominant som få dock men full självbehärskning, ingen aggression i henne. Aldrig nafsat efter mig när jag lagt ner henne. Inte ens efter sina valpar fören de var 7 mån å stora nog å lyda. De styr hon mentalt i huvudsak. Lugn tjej. Kräver inte mkt. Bevaka reviret å hålla koll på sin flock. Hon älskar dominanta varelser. Hon tar definitivt över om man inte styr. Hon ställer inte folk men börjar kräva. Gå ut dit, ha mat nu, hälsa på mig osv. Skäller då fram sin vilja. En perfekt mamma var hon. Men aldrig fått den dära kontakten med henne samt jag inte är en dominant person som hon önskar, så hon får flytta därför. (Tror på jämlikhet, inte hon, jäkla mansgrisen . Behåller ist 2 valpar å pappan.
Uppvuxna med mig på landet med stor inhägnad tomt. Lekt fritt där i stort sett. Fått sova i säng å vara i soffan för det mesta. Så de har tillit till allt jag gör, även när de skadat sig som valpar ofta gör. Ja i alla lägen. Hoppade aldrig ut vilket de lätt kunnat sedan 4 mån ålder. 1.2m högt nät.
Kostar 3.500 - vilket KAP! Kom o köp?!
Haha! Jag tänkte detsamma!Dominans, dominans, dominans.....
Började nästan tro att det var en kinky sexannons.
Ovtjarka är väl både stor och tålig
Nåt såntDen såg jag med,shih-tzu eller hur?
Följetången med blandrasvalparna som ägs av skitsnackaren nr 1 forsätter.
Nu har han återigen skrivit vilken blandning det är OCH nu ska mamman säljas med:
Nu måste jag minska min flock från 6 hundar till 3. Fick en kull i höstas å sålde hälften som små. Klarade inte sälja fler då och hade tid å plats för dem. Nu är de så stora att jag inte kan rasta alla samtidigt och de är mogna för flytt.
2 valpar, hane å tik samt deras mor är till salu. Valparna blandisar. Pappa brun Dobermann å mamman en lejongul Cadebou täckning fawn. Mamma utan stamtavla dock.
Syrran, valp med rosa halsband, 33 kg, 70cm hög; Den charmigaste hund jag mött. Hon använder charm i alla lägen för å ta sig fram smidigt i livet. Så man bara ler när hon gör det fast hon bryter lite gränser. Lite dominans i sig. Aldrig tokskällt för hävda revir. Skäller bara för å visa att hon finns å är här nu. Gosig tjej. Pratar mkt. Pussar å tvättar gärna för visa tillgivenhet.
Tvilling, valp med lila halsband, 36kg, 69cm hög; Mkt energi å lust till lek samt arbete. Han lyder å söker tills man säger, BRA. Hittade tryffel förra veckan. Halv dominant. Gillar å bli dominerad så han kan leka. Men tar över om ingen annan styr. Snäll kille som aldrig nafsat sina syskon vid dominans. Brottar ner dem ist å håller dem. Lyhörd å uppmärksam kille. Skulle älska å jobba som tjänstehund å även jaga. Offrar sig för sin flock å ägare!
Ebba, cadebou, 26kg, 55cm hög, nästan utdöd ras från Mallorca, Spanien; Mkt stabil tjej. Dominant som få dock men full självbehärskning, ingen aggression i henne. Aldrig nafsat efter mig när jag lagt ner henne. Inte ens efter sina valpar fören de var 7 mån å stora nog å lyda. De styr hon mentalt i huvudsak. Lugn tjej. Kräver inte mkt. Bevaka reviret å hålla koll på sin flock. Hon älskar dominanta varelser. Hon tar definitivt över om man inte styr. Hon ställer inte folk men börjar kräva. Gå ut dit, ha mat nu, hälsa på mig osv. Skäller då fram sin vilja. En perfekt mamma var hon. Men aldrig fått den dära kontakten med henne samt jag inte är en dominant person som hon önskar, så hon får flytta därför. (Tror på jämlikhet, inte hon, jäkla mansgrisen . Behåller ist 2 valpar å pappan.
Uppvuxna med mig på landet med stor inhägnad tomt. Lekt fritt där i stort sett. Fått sova i säng å vara i soffan för det mesta. Så de har tillit till allt jag gör, även när de skadat sig som valpar ofta gör. Ja i alla lägen. Hoppade aldrig ut vilket de lätt kunnat sedan 4 mån ålder. 1.2m högt nät.
Kostar 3.500 - vilket KAP! Kom o köp?!
Och jag läste Nederländs kvag...."Border Collie/Nederländskvarg
Friska,livliga valpar efter två trygga, intelligenta och lättlärda föräldrar.
Födda 13 maj
Far Gizzmo Border Collie bild3
Mor Loa Nederländskvarg hund bild4
Båda föräldrarna kan man träffa då dom är nära grannar."
Vad tusan är en Nederländskvarg hund?? Det enda som dyker upp när jag googlar är Saarlos Wolfhound, men valparnas mamma ser ABSOLUT inte ut som en sån..
Han erbjuder kurser för sina valpköpare. Du ska inte gå en?"Gillar att bli dominerad"
Jag får fan spänningshuvudvärk av att bita ihop käkarna såhär hårt...
Alltså nu blev jag lite mörkrädd.. Valpsjuk som jag alltid blir så fort hunden min är utom synhåll så kollade jag runt lite på kennlar, speciellt dem som har planerade/aktuella kullar på sask.se och jag kollar alltid upp dem på hunddata.
En kennel verkade ha kullar med väldigt många 5'or i skott. Jag kollade föräldrarna på en kull där majoriteten hade höga poäng på skott; 5:a och 3:a på skott.
Tittade nu på deras aktuella parning; tiken (som kenneln tydligen bara haft sedan februari 2015) har 5:a på skott och 1'or på in princip ALLT som har med lek att göra. Hanen har iförsig 1:a på skott, men mycket kvarstående rädslor och lite halvtaskigt lekintresse..
Vad vill man liksom få ut av sån här avel?
... Just det, utställningshundar..
Tänkte också tanken vid "gillar att bli dominerad"Dominans, dominans, dominans.....
Började nästan tro att det var en kinky sexannons.
Fjällkor, rödkullor eller lågländare? Eller månne nån köttras, Charolais?Dagens bästa överskrift på annons:
Jo de som uppfyller kraven helt verkar vettiga. Var inte dem jag menade.Blev lite intresserad så jag kollade.. du menade sask.nu eller?
http://sask.nu/kopa-aussie/valpkullar
Såg det inte rätt vettigt ut, de som uppfyllde kraven dvs?
Det var nog mer en miniatyrvariant av Highland cattle - i brokig färgFjällkor, rödkullor eller lågländare? Eller månne nån köttras, Charolais?