Det förstår jag, men det bidrar ju inte precis till att det blir mer seriöst för det.Bara o anmäla och om det nu är en riktig "olycka" så är det väl inte så konstigt om det inte utförts några hälsotester,tiken är ju ung.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det förstår jag, men det bidrar ju inte precis till att det blir mer seriöst för det.Bara o anmäla och om det nu är en riktig "olycka" så är det väl inte så konstigt om det inte utförts några hälsotester,tiken är ju ung.
Jag vet om en uppfödare där det blev merlexmerle med en tik på 9 månader..
Alltså, hur kass koll har man på sina djur om man inte märker att en ungtik är dräktig?!
Jag vet generellt när mina akvariefiskar är romstinna.
Fyfan, otroligt att det inte blir några konsekvenser för den uppfödaren.Jag vet om en uppfödare där det blev merlexmerle med en tik på 9 månader..
Noll konsekvenser för uppfödaren.
Åh, nu finns det äntligen unika och ovanliga DAX-valpar .
"Smärta, snabba o lättvindiga sötnosar, men som hatar kyla, regn o blåst".
Jag hatar också kyla, regn och blåst så det passar mig perfekt. Tänk en hund som bara behöver gå ut när det är fint väder .
Dom kosta bara 11 500, och det är ju precis lagom för en Daxvalp tycker jag. Den rasen brukar väl ligga i den prisklassen?
Ehm.. öhm.. nä. Jag kan inte för mitt liv komma på den här. Tax och..?
edit. fick googla. Den beskrivningen kunde verkligen inte göra att jag såg tax+dsg framför mig.
För mej så är Dax drever + tax.Ehm.. öhm.. nä. Jag kan inte för mitt liv komma på den här. Tax och..?
edit. fick googla. Den beskrivningen kunde verkligen inte göra att jag såg tax+dsg framför mig.
För mej så är Dax drever + tax.
Ja det har du rätt i. Glömde r.Drever + tax är en korsning som efterfrågas ibland i jaktgrupper. Kallas för drax dock.
Jag satte mig på händerna när jag såg den därInte avel men... nästan? Rasklubbens naiva marknadsföring som ligger till skuld.
"Min sheltie jagar hästarna och går inte att bryta när den gör det. Blir det lättare att bryta det om jag lär den valla?".
Eh. Javisst. För vallning är nått man lär sig i en handvändning, betydligt lättare än att säga åt den att ge fan i hästarna.
Och svaren! Folk som "Ja, jag har en kompis som vallar med sin sheltie, det går jättebra!"Jag satte mig på händerna när jag såg den där
Fast den där listan över temperaturer, handlade inte det om att man inte skulle lämna hunden i bilen långa stunder vid de temperaturerna?Denna cirkulerar runt på Facebook just nu.
Visa bifogad fil 11813
Hmm, i den ena annonsen sägs valparna vara F2 men att pappan är Pomeranian, alltså en backcross av Pomeranian (deras uttryck).
Då kan dom inte räkna. Så fort du gör en utkorsning igen, d v s mot en Pom, så blir avkomman F1, inte F2.
Ska man skryta om en ny designerras borde man väl kunna få sådana grundläggande saker rätt i alla fall
Helt OT men jag har funderat alldeles för länge utan att hitta/komma på svaret. Vad står F för i F1 och F2? Att det betyder generation vet jag men vilket ord kommer F ifrån?
Och svaren! Folk som "Ja, jag har en kompis som vallar med sin sheltie, det går jättebra!"
”De märkte inte innan det var för sent”...Varför sprutar dom inte tiken i dessa fallen? Det känns inte rättvist att låta en sådan ung tik gå igenom en dräktighet och förlossning.
Det står ju promenera?Fast den där listan över temperaturer, handlade inte det om att man inte skulle lämna hunden i bilen långa stunder vid de temperaturerna?