@Migo, @Mulles_matte, @Mia_R, Det skulle visst vara collie och springer spaniel. Men alltså, jag fattar inte vad som ska vara så bra med det där...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget alls, de är väl bara skitgalda över att de har fått hitta på en "ras".@Migo, @Mulles_matte, @Mia_R, Det skulle visst vara collie och springer spaniel. Men alltså, jag fattar inte vad som ska vara så bra med det där...
Låter som en ultimat kombination! Både fett, proteiner och kolhydrater!Spaghetti+ räkor +ostrullar?
IPA? Och honor"Vill du ha en tillgiven valp av en ny ras?
Två helt unika Pomsky valpar, honor med registrering i IPA."
21 papp...
Längre ner i annonsen står
"Pomskys är en ras med sitt ursprung i Husky och Pomeranian. Detta gör att det är en ras med fantastiskt sinne och lugnt temperament. Pomsky skäller ytters lite, men dom kan ge ljud från sig rejält, om dom vill ha uppmärksamhet. Pomsky tyr sig till hela familjen medan till ex. Chihuahua väljer en packledare. Pomsky är mycket trevlig sällskapshund och älskar alla."
Rimmar lite illa att nämna husky och lugn i nästan samma mening :S
Folk som blir kränkta av att man anser att en brukshund bör kräva/vilja mer än att bara vara sällskapshund/familjehund/gårdshund....
Och jag har även lärt mig att det enda man måste vara noggrann med är att man avlar på utställningsmeriterade brukshundar med minst EXC, men arbetsutvärdering är det skit samma med för det får man ju gratis när man avlar på en bruksras, det är ju SJÄLVKLART att det blir en bra arbetshund även om man inte har en aning om hur föräldradjuren och släktingar är arbetsmässigt !
(ja, lite ironisk och uppgiven är jag...)
Har du läst i en collietråd?
Där kan folk som inte vill ha krav på mentalitet(kullindex på 100 eller mer) för att det skulle minska avelsbasen samtidigt tycka att hundar inte borde gå i avel om de inte har fått Excellent på utställning.
En falang av aussieuppfödare/köpare är på väg åt precis samma håll......
Pomsky!Finns det inte några fluffiga sällskapshundar de kan föda upp i stället?
Finns det inte några fluffiga sällskapshundar de kan föda upp i stället?
Google sa att IPA är International Pomsky Association. Är väl nån ny påhittad rasklubb för en ras som troligen aldrig kommer bli godkänd nånstansIPA? Och honor
Jag har en bekant på fb som istället för ... skriver ,,, hela tiden.Att skriva med ... HELA TIDEN borde vara förbjudet... tycker jag... det är så sanslöst...irriterande...
Har du LBB på fejan?Jag har en bekant på fb som istället för ... skriver ,,, hela tiden.
Vem har pratat om enbart bruksraser? Jag har bekanta dom föder upp raser ur de flesta rasgrupper och så fort det ställs krav på köparna så backar 90% av dem. Tyvärr är väldivt många impulsiva när de letar hund och omplaceringar är ett tacksamt byte. De noggranna kan istället köa i evigeheter på den perfekta hunden och är då beredda att betala bra. Men då har de oftast höga krav tillbaka på hälsa osv.
Skulle aldrig hända!!!Har du LBB på fejan?
"Vill du ha en tillgiven valp av en ny ras?
Två helt unika Pomsky valpar, honor med registrering i IPA."
21 papp...
Längre ner i annonsen står
"Pomskys är en ras med sitt ursprung i Husky och Pomeranian. Detta gör att det är en ras med fantastiskt sinne och lugnt temperament. Pomsky skäller ytters lite, men dom kan ge ljud från sig rejält, om dom vill ha uppmärksamhet. Pomsky tyr sig till hela familjen medan till ex. Chihuahua väljer en packledare. Pomsky är mycket trevlig sällskapshund och älskar alla."
Rimmar lite illa att nämna husky och lugn i nästan samma mening :S
"Honor", "väljer en packledare", google translate? Börjar lukta lite smuggelvalp...
Och jag fick sura miner när jag sa till en fransk bulldogsuppfödare att franska bulldoggar kan inte vara vallhundar, eller tävla något i vallning.