F
Fruentimber
Dagens asgarv. Iofs baserat på ren okunnighet, men ändå hysteriskt roligt
Himla trevlig ton, verkligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens asgarv. Iofs baserat på ren okunnighet, men ändå hysteriskt roligt
Jag svarade på vad du skrev om jakt och jakthundar. Och nej, det är inte okunnigt. Jag finner det däremot skrämmande att du tycker att man släpper en hanhund som har högre lust att leta efter löptik istället för att jaga. Men har stött på flera jägare som resonerar lika. De släpper sina hundar vind för våg och om de sen jagar eller om de dödar tamdjur, letar löptik eller bråkar med andra hundar verkar kvitta lite. Ibland jagar de ju iaf
Glad att mina vänner har pejl på sina hundar och följer utan att låta de springa vind för våg. Och skulle hunden hitta löptik hade de skämts och bett om ursäkt.
Vad det är för hanhund som parat tiken kan ju ingen svara på, men oavsett vad så är det inte naturens fel utan hanhundsägarens ansvar att hålla reda på sin hund. Sen kan shit happen ändå, men att skylla på viltet, det är bara löjligt.
Valpannons. Återger bara de värsta raderna:
Kan vid behov dolda fel försäkras
Mamman heter xx, Pappa yy. Mamman är fri från hälsoproblem.
Framkommer sen att både mamman och valpar håller på att registreras, vid 10 v. Pappan utländsk, ingen går att hitta info om.
Funderar på det också, framgår inte och annonsören vägrar svara på frågor. Tänker att det från många länder iaf borde gå att hitta nån info.Livmodersimport?
Vad är det egentligen?Livmodersimport?
När du importerar en dräktig tik.Vad är det egentligen?
När du importerar en dräktig tik.
Import av dräktig tik.Vad är det egentligen?
Gjorde som vanligt,svarade innan jag läst klart@Migo hade redan svarat.
Det händer de flesta då o då.Gjorde som vanligt,svarade innan jag läst klart
Määä.....det var ju jag som skulle få svara. Det var ju min knapp
Import av dräktig tik.
Sådär ja
Määä.....det var ju jag som skulle få svara. Det var ju min knapp
Import av dräktig tik.
Sådär ja
Tyvärr hjälper inte pejl för att ha koll på att hunden beter sig.
Jämthunden som flög på oss i skogen hade pejl och jägaren påstod att han hade 100% koll. Men han såg ju bara var den var. Att den högg och slet i en löptik (otroligt stört beteende av en hane) visste han inte.
Däremot blev han jävligt snabb på att ringa tillbaka till mig när han fattade att hunden satt i en bil. Alltså lär han ha observerat något av alla de samtal vi ringde under den halvtimme vi stod med hunden vid vägen.
Nej ja menar mest att man tar mer ansvar om man följer hunden på pejl och själv håller sig i närheten av hunden. Och sen ber om ursäkt och tar sitt ansvar om hunden gör något dumt.
Min kompis följer tex sin drever och genskjuter om han skulle vara påväg mot en väg, eller gränsen för jaktmarkerna.
Sen som sagt, shit happens, men man skyller inte på viltet eller andra om ens hund hittar på annat än att jaga när man jagar. Den hunden du tar upp dock Jäkligt märkligt beteende. Hoppas den aldrig släpptes igen.
Det gjorde den nog. Jag ljög ju om allt och var dum i huvudet enligt ägaren.
Jag tror dessutom att den gjort liknande innan för av någon anledning så var den kasstrerad och den aggressiva matchojägaren a la "Jägarna" verkade inte som typen som tog kulorna på en hund bara sådär.