Det ska den inte vara heller, det är ju den som köper hunden som ska ägarregistera den hos jordbruksverket.inte reggad i jbv
I övrigt så är det ju värdelöst att folk köper från såna där typer. Som du säger, det är synd om hundarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska den inte vara heller, det är ju den som köper hunden som ska ägarregistera den hos jordbruksverket.inte reggad i jbv
Men vad i h-vete?Gick förbi tv och hörde oj hundarna parar sig,så jag kollade vad det var (unga mammor på 3an) seriösa berta skulle köpa sig nya bröst för pengarna OM hon inte var gravid (har redan 3 ungar) för då skulle hon köpa det som saknas till bebisen
Såg precis en uppfödare som har valpar på gång där en förälder har c-höft = omedelbar och olyftbar avelsspärr på valparna
Men vad i h-vete?
Då kanske hon kan sälja av en av ungarna för att betala vet. räkningen, har hon tur så räcker det kanske till nya bröst ocksåSen behöver tiken akut kejsarsnitt hos vetten under jourtid och så blir det en massa minus istället,
Det kostar minst 2 valpar till vet,men det kan kanske bli ett bröstDå kanske hon kan sälja av en av ungarna för att betala vet. räkningen, har hon tur så räcker det kanske till nya bröst också
Tänkte på ett av barnen men det fungerar nog säkert med bara ett bröst också om man är desperatDet kostar minst 2 valpar till vet,men det kan kanske bli ett bröst
Tänkte på ett av barnen men det fungerar nog säkert med bara ett bröst också om man är desperat
"Hej!
Jag är en hundägare sedan 20 år tillbaka. Nu vill jag bli en kärleksfull och engagerad boxermatte till en tikvalp. Om du har en tik som ska valpar snart och är inriktad mot sällskapshund så får du gärna höra av dig så berättar jag mer om mig.
Min boxer kommer få kärlek, långa naturpromenader, stadsbesök, vara ute på mitt landställe, säkerligen gå lite olika kurser i både det ena och andra....men inga utställningar."
Alltså, sånt här driver mig till vansinne.
Vad sägs om att kika på grupp 9 istället?
Jag tycker det är svårt att göra en bedömning ut efter den texten. Det kan innebära en hund som utöver att få vara ute hela dagen på en gård kan få ett par timmars motion i skog och mark plus regelbundna kurser i olika saker...låter som ett toppenliv även för en brukshund.
Det kan också betyda skrota på gården ett par timmar, en lpng naturpromenad för matte är 30 min i närområdet och det där med kurser är en valpkurs och kanske nån mer...
Jag skulle prata närmare med den personen innan jag sållade bort den.
70% av de hundar vi säljer är till "sällskap", det betyder inte att hundarna inte får det de behöver i motion och stimulans. Men för många valpköpare är det ett uttryck för att de inte köper för tävlings skull.Jag tycker "inriktning sällskapshund" lite says it all. Och lantställe = bor förmodligen i stan.
Är valparna 1-2 mån eller har du sett annonser i 1-2 mån?På tal om frallor så har jag nu sett tredje annonsen på fralla-valpar på 1-2 månader där valparna är importerade. Luktar valpfabrik lång väg, men är svårt göra nåt åt om de är intagna i landet på rätt sätt.
Blå är icke gk färg och är valpen blå fawn så borde en av föräldrarna vara fawn,sen är dom oftast inte renrasiga heller.Hörrni appropå oseriös avel.. Någon som har koll på hur det ligger till med den blå/grå färgen hos Fransk bulldog?
En kompis till mig har fått en dålig ide nu när de ska köpa hund och jag försöker avleda bäst jag kan
Valp som har färgen "blå fawn skäck" (musgrå??) och där båda föräldrarna ska vara blå enligt uppgift.
Visst är den blå färgen kopplad till sjukdomar?
Det kostar minst 2 valpar till vet,men det kan kanske bli ett bröst
Hörrni appropå oseriös avel.. Någon som har koll på hur det ligger till med den blå/grå färgen hos Fransk bulldog?
En kompis till mig har fått en dålig ide nu när de ska köpa hund och jag försöker avleda bäst jag kan
Valp som har färgen "blå fawn skäck" (musgrå??) och där båda föräldrarna ska vara blå enligt uppgift.
Visst är den blå färgen kopplad till sjukdomar?
Det är säljaren som kallar det "blå fawn skäck" och säger att den är renrasig men oregistrerad pga färgen, och att föräldrarna också är blåa.Blå är icke gk färg och är valpen blå fawn så borde en av föräldrarna vara fawn,sen är dom oftast inte renrasiga heller.