vallhund
Trådstartare
Valfritt?Men vad är en doodle? Vilken ras förutom pudel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Valfritt?Men vad är en doodle? Vilken ras förutom pudel?
Dagens Blocketvalpar:
-Pyrenéer/golden/BC/gordonsetter
-"Shihpoo". Äntligen dyker den omtalade shitpoo-blandningen upp och så kallar de dem för något annat
-Schäfer/golden/leonberger/rottis/terv/BC
-"Bordoodle"
-Amstaff/schäfer/boxer
-"Doubledoodle"
Shihpoo?
Jag har en shih tzu och dom är rejält tunga och stadiga.
Tror inte det är bra för lederna ifall shihpoon får pudelben ?
@Theodor
Det finns en ökänd uppfödare inom KH collie som återkommande avlar på hundar med 5:a på skott. Hen menar att hen minsann känner hundarna och att de fungerar fint hemma, "så det så".
@Theodor
Det finns en ökänd uppfödare inom KH collie som återkommande avlar på hundar med 5:a på skott. Hen menar att hen minsann känner hundarna och att de fungerar fint hemma, "så det så".
Det är så himla fult mot köpare när folk försöker undanhålla sanningen (utan att ljuga rätt ut) såpass mycket att det låter som att de säljer SKK-reggade/renrasiga valpar, när de inte gör det. Ex skriver "efter renrasiga föräldrar" , men så står det sen att valparna "reggas i jordbruksverket".....
Och samma sak där, att säga att de reggas i jordbruksverket för att få det att låta som någon sorts kvalitetsstämpel... det är ju ett krav FFS?!
Det är så himla fult mot köpare när folk försöker undanhålla sanningen (utan att ljuga rätt ut) såpass mycket att det låter som att de säljer SKK-reggade/renrasiga valpar, när de inte gör det. Ex skriver "efter renrasiga föräldrar" , men så står det sen att valparna "reggas i jordbruksverket".....
Och samma sak där, att säga att de reggas i jordbruksverket för att få det att låta som någon sorts kvalitetsstämpel... det är ju ett krav FFS?!
Tom mina katter, båda från stall/ ladugård är registrerade i JBV
Calibra är fortsatt kass i magen men nu verkar den vara i stort sett tom. Jarla sket normalt nu på lunchpromenaden men kräktes lite slem ist.
Jag är hemma för vård av hund. Jag får jobba dubbelt i morgon fredag. Jippi. Tack dogsen
...........fel tråd?
Jaaaaaa......
Äsch. De är dåliga i magen pga dålig avel. De har en böjelse för bajsätning. Sånt ska man inte avla på!
Ah har själv haft en diskussion med den uppfödaren där jag försökt får fram svar på varför hen väljer hundar med riktigt dålig MH till avel... Svaret var som sagt att hen kände hundarna mkt bättre än vad beskrivaren på MH gjorde minsann och dessutom hade tiken varit dålig just dagen då hon gick MH...! Tiken hade bl.a. 5 i skott... Den uppfödaren har ursäkter för det mesta.@Theodor
Ah har själv haft en diskussion med den uppfödaren där jag försökt får fram svar på varför hen väljer hundar med riktigt dålig MH till avel... Svaret var som sagt att hen kände hundarna mkt bättre än vad en bedömare på MH gjorde minsann och dessutom hade tiken varit dålig just dagen då hon gick MH...! Tiken hade bl.a. 5 i skott... Den uppfödaren har ursäkter för det mesta.
Den uppfödare jag tänker på har just nu bl.a. en kull där tiken har brutet MH (avbrutet av beskrivaren). Känns ju som ett toppen val av avelstik Hanens MH är inte heller något att hänga i granen...Ah har själv haft en diskussion med den uppfödaren där jag försökt får fram svar på varför hen väljer hundar med riktigt dålig MH till avel... Svaret var som sagt att hen kände hundarna mkt bättre än vad en bedömare på MH gjorde minsann och dessutom hade tiken varit dålig just dagen då hon gick MH...! Tiken hade bl.a. 5 i skott... Den uppfödaren har ursäkter för det mesta.
Den uppfödare jag tänker på har just nu bl.a. en kull där tiken har brutet MH (avbrutet av beskrivaren). Känns ju som ett toppen val av avelstik Hanens MH är inte heller något att hänga i granen...
För att det krävs för reg?Förstår inte varför människor ens gör MH när de ändå skiter i resultaten.