Har inte Facebook så är det ingen offentlig grupp lär jag inte kunna se tyvärrFinns en fb grupp om det här. Ska jag PMa namnet på den? Där finns LS beslut etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte Facebook så är det ingen offentlig grupp lär jag inte kunna se tyvärrFinns en fb grupp om det här. Ska jag PMa namnet på den? Där finns LS beslut etc.
Föder upp flerfärgade pudlar i Skåne.. guldtackans heter den.
Finns en fb grupp om det här. Ska jag PMa namnet på den? Där finns LS beslut etc.
Tack för PM! Funkade även utan fb-konto. Den kenneln kände jag till, vet att jag varit inne på hemsidan och otroligt skeptisk till alla dessa ID-hundar de ska ha.
Det lilla jag har sett så har de åkt dit bla för att ha haft pudlar ute året om i hundgårdar (utan hus?). För pudlar har ju ingen underull och därigenom har de nog frusit sig igenom vintrarna i toviga pudelpälsar. Så hade de haft nån annan ras med mer motståndskraftig päls så hade de kanske inte åkt dit lika hårt. Fast sen kanske de misskött sig ännu mer än det lilla som jag snappat upp i förbifarten. Och det kanske inte ett rasbyte hade kunnat råda bot på.jag vet,men hur ens grundintsällning kan gå från ordning o reda,seriös till djurförbud,då har man ju inte misskött lite grann,utan en hel del.
Hus hade det, men inte isolerade - så det var minusgrader. Vattnet var djupfruset, hundarna toviga och långa klor. Någon hund ska ha haft cancer och behövde avlivas.Det lilla jag har sett så har de åkt dit bla för att ha haft pudlar ute året om i hundgårdar (utan hus?). För pudlar har ju ingen underull och därigenom har de nog frusit sig igenom vintrarna i toviga pudelpälsar. Så hade de haft nån annan ras med mer motståndskraftig päls så hade de kanske inte åkt dit lika hårt. Fast sen kanske de misskött sig ännu mer än det lilla som jag snappat upp i förbifarten. Och det kanske inte ett rasbyte hade kunnat råda bot på.
Jasså kan du nämna någon ?Tack! Får intrycket av att många kennlar med harlekin är oseriösa.
Jo jag minns också att de verkade seriösa förr, men skenet kan ha bedragit hela tiden också :/Ganska intressant hur det kan balla ur och gå från GK karantänskennel till djurförbud.
Nej,jag hade karantänshund där på hedenhös tiden och den kom ut mycket välskött och i fint skick.Tom öronen stod som dom skulle.Jo jag minns också att de verkade seriösa förr, men skenet kan ha bedragit hela tiden också :/
Jasså kan du nämna någon ?
De flesta i Sverige föder ju upp enfärgat och flerfärgat , tror det finns två tre uppfödare som föder upp enbart flerfärgat här.
Min Harlekin är inte från Sverige dock, han köpte jag innan den färgen slog igenom här
Jag med!Tar gärna om om FB grupp från någon!
okej , jag tror inte på att avla på en färg jag heller, dock vet jag inte att harlekinarna skulle vara sämre och jag vet att det är endå rätt många uppfödare som föder upp både en och flerfärgat numera.Kan inte nämna någon kennel nej, men de Harlekin-individer jag träffat har inte varit bra (sjuka bland annat) och utan hälsokollade föräldrar så då drar jag slutsatsen att aveln inte är så seriös. Har en god vän som är väl insatt inom pudel och de är väl inte direkt så accepterande mot Harlekin inom pudelvärlden i Sverige vad jag förstår.
De flesta som föder upp pudel i Sverige föder väl knappast upp flerfärgade?
Finns det en helt egen grupp? Tar gärna pm med namn isfFinns en fb grupp om det här. Ska jag PMa namnet på den? Där finns LS beslut etc.
Jag sökte bara på kennelnamnetFinns det en helt egen grupp? Tar gärna pm med namn isf
Usch!En spontanköpt dvärgpinscher/jack russel terrier/amstaff-valp, är jag konstig som reagerade lite i stil med ? Söt och lite tuff, men rätt så skällig och ettrig redan.