l
Ja, amerikansk. Aha, trodde de rycktes över ryggen, på huvudet osv. Fel av mig då
Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara strävhåriga hundar som rycks på kroppen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
l
Ja, amerikansk. Aha, trodde de rycktes över ryggen, på huvudet osv. Fel av mig då
Alltså, jag har tydligen inte koll så du har säkert rätt Fick bara för mig att någon/folk pratat om att rycka amris och även irländsk setter, men som sagt, måste fått det om bakfoten.Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara strävhåriga hundar som rycks på kroppen?
Vanlig cocker rycks,dom är inte strävhår.Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara strävhåriga hundar som rycks på kroppen?
Jag har alltid trott att de klipptes?Vanlig cocker rycks,dom är inte strävhår.
Dobbis/uppfödd med cocker
Vanlig cocker rycks,dom är inte strävhår.
Dobbis/uppfödd med cocker
Jag har alltid trott att de klipptes?
Nedre delen av öronen klipps,resten + huvud o rygg rycks,faner klipps.Jag trodde att de klipptes Men de rycks alltså över hela kroppen? Inte bara i öronen?
Nedre delen av öronen klipps,resten + huvud o rygg rycks,faner klipps.
Ha, då skulle jag be hanhundsägaren bekosta DNA-prov först för att "bevisa" att henne hund är pappa.....och utöver det skulle denne få så mycket skit att hon/han aldrig vågade göra en sådan grej igenVad tycker ni om det här då?
7-8-årig tik av liten sällskapsras som aldrig tidigare haft valpar lämnas till hundvakt. Hundvakten parar med vilje och i smyg tiken med sin jack russel (eller liknande). Säger inget till tikägaren. När tikägaren börjar märka saker på tiken åker de till veterinär. Får där veta att tiken är dräktig och att den troligen ska valpa inom max 2 veckor. (för sent för att abortera med andra ord). Tikägaren vill ju egentligen inte alls ha några valpar men kan inget göra. Tiken får en del problem vid valpning så de får åka till djursjukhus. Inget snitt behövs och alla klarar sig som tur är. Hundvakten, dvs hanhundsägaren vill nu ha betalt eller en valp som betalning för att tiken fått valpar.
Undrar om hundvakten någonsin från vara hundvakt igen
Jag hade stämt röven av hundvakten!Vad tycker ni om det här då?
7-8-årig tik av liten sällskapsras som aldrig tidigare haft valpar lämnas till hundvakt. Hundvakten parar med vilje och i smyg tiken med sin jack russel (eller liknande). Säger inget till tikägaren. När tikägaren börjar märka saker på tiken åker de till veterinär. Får där veta att tiken är dräktig och att den troligen ska valpa inom max 2 veckor. (för sent för att abortera med andra ord). Tikägaren vill ju egentligen inte alls ha några valpar men kan inget göra. Tiken får en del problem vid valpning så de får åka till djursjukhus. Inget snitt behövs och alla klarar sig som tur är. Hundvakten, dvs hanhundsägaren vill nu ha betalt eller en valp som betalning för att tiken fått valpar.
Om den är pappa så skall hanhundsägaren stå för samtliga veterinärkostnader.Ha, då skulle jag be hanhundsägaren bekosta DNA-prov först för att "bevisa" att henne hund är pappa.....och utöver det skulle denne få så mycket skit att hon/han aldrig vågade göra en sådan grej igen
Jag hade stämt röven av hundvakten!
Ha, då skulle jag be hanhundsägaren bekosta DNA-prov först för att "bevisa" att henne hund är pappa.....och utöver det skulle denne få så mycket skit att hon/han aldrig vågade göra en sådan grej igen
...undrar om hundvakten lever idag...?Vad tycker ni om det här då?
Vad tycker ni om det här då?
Sen kan man ju undra varför man lämnar sin höglöpande tik till en hundvakt med en fertil hane? Det finns ytterst få människor jag skulle lita på så pass att jag skulle lämna bort min hund i en sådan situation.