Oseriös avel 2023

"Meet our three adorable Shepsky pups, 2Girls 1 Boy, ready to find their forever homes! These fun-loving, energetic bundles of joy are the perfect mix of a Husky’s calm demeanor and a Dutch Shepherd’s intelligence and eagerness to learn. "

... Och om dom får huskyns egensinnighet och självständighet? Och holländska herdehundens energinivå och arbetslust? Visste inte att det var plock-och-välj när det kommer till blandraskullar :idea:

Ännu en huskykorsning och den här har jag faktiskt aldrig sett förut - Husky x Chihuahua (What have they created?! 😱).

Nej men helt seriöst, den är sjukt söt! Lite av en handfull som knähund låter det som däremot, så därför omplacering vid fem månader.
"...the reason for sale is she needs someone with a lot of time and to be a one on one dog as lots of energy and very very bouncy. She's just too much for me..."

Ni måste ju också få se den! :love:

1739592082075.webp

Parningsannons med en fyraårig tik som parats med en hane som inte ens fyllt två år. Detta i min ras vars RAS säger "använd inte hundar yngre än 3 år i avel"...
Såg den med. Fattar inte hur folk tänker, Bog är i samma ålder och han känns som en valp fortfarande. 😅

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 372
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 352
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 638
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka