Oseriös avel 2023

Haha (och buhu), det var länge sen jag kikade på hundar på Blocket men det gjorde jag nu en stund tack vare den här tråden. Jag måste säga att jag är lite paff, inte bara över vilka hundar som utannonseras utan över hur folk skriver. Rubriken "Hund" när man vill omplacera är ju ... ja, intressant. (Säger inte att jag väntat mig nåt annat, men det var liksom lite mer än jag kanske hade trott.)

Men ja, det ligger ju väldigt många jättesöta hundar ute och jag funderar nu på om jag helt enkelt kan blocka Blocket på vårt hemma-wifi inför den dag som kommer att komma då min man bestämmer sig för att han vill ha en liten sällskapshund som är mest hans :crazy:

Släktingen till mina hundar är fortfarande till salu. Först 21 000, sedan 16 000 och nu 12 000. Han är så sjukt lik Bella! Lite lurvigare, ljusare och mindre bara. Bella i samma ålder till vänster
IMG_7024.webp

Senast ändrad:
Gud så fulsöta de är :love: men vilka vansinniga priser!
Bella är ännu fulsötare nu. Jag brukar säga att hon ser ut som fem helt olika hundar som man har slängt ihop på måfå 😂
IMG_2740.webp

21000kr ligger oftast en lapsk vallhund med helt hälsotestade föräldrar och efter intressanta linjer med arbetande hundar på.
:crazy:

Priserna på små blandraser under pandemin låg mycket mycket högre. Då försökte de kränga en döv valp med hornhinnedystrofi till mig för 25 000! Och fick utan problem 30-35 för de andra. Det är bara att hoppas att de hundarna är friskare än mina, men det tvivlar jag på 😞
(Jag köpte en av mina som valp 2015 innan jag visste hur det var. De andra två har jag fått som omplaceringar)

Bella är ännu fulsötare nu. Jag brukar säga att hon ser ut som fem helt olika hundar som man har slängt ihop på måfå 😂
Visa bifogad fil 161534

Priserna på små blandraser under pandemin låg mycket mycket högre. Då försökte de kränga en döv valp med hornhinnedystrofi till mig för 25 000! Och fick utan problem 30-35 för de andra. Det är bara att hoppas att de hundarna är friskare än mina, men det tvivlar jag på 😞
(Jag köpte en av mina som valp 2015 innan jag visste hur det var. De andra två har jag fått som omplaceringar)
Ja under pandemin var det galet, folk betalade sjuka summor för vilken hund som helst.

• Gilla
Reactions: Sel
Jättesöt verkligen, men vilken benställning den ljusa har :( Visst har Bella rakare ben?
Nej, hennes framben är också rätt sneda. Bakbenen däremot är väldigt raka. Hennes äldre syster (som jag tror är mormor till valpen) hade så raka bakben att hasorna nästan vinklade framåt. Poppy (kullsystern på bilden) hade också sneda ben
2023-07-16%20(1).webp

Snabba cash? Har dom sett hur marknaden ser ut? Vad är nästa drag börja sälja sand i Marocko?
Mallarna är visserligen väldigt poppis här men själva marknaden på "tuffa hundar" är väldigt mättad i vissa områden, ja. De kollade väl helt enkelt inte! Ingenting ovanligt.

Jag ser rätt många annonser på hundar över året med rubriken "Last puppy in the litter!" typ. :arghh: 😅

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 376
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 357
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka