Nej det är inte bara du som tänker såÄr det bara jag som är cynisk och tänker att de köpt valpen för att sälja den vidare till ett högre pris?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är inte bara du som tänker såÄr det bara jag som är cynisk och tänker att de köpt valpen för att sälja den vidare till ett högre pris?
Beror väl på vad man köpt den för och vad man kan sälja den för som julklapp?Är väl inga stora pengar i en korsning labbe/golden?
Den tanken har slagit mej med, nu e inte valpen superdyr. Den ligger ute för 12 000 kr men man vet ju inte vad dom gav för denÄr det bara jag som är cynisk och tänker att de köpt valpen för att sälja den vidare till ett högre pris?
Hittade annonsen.Beror väl på vad man köpt den för och vad man kan sälja den för som julklapp?
Hunden dör innan den hunnit bli omodern och man kan köpa något annat ännu vansinnigareExotic bullies kom upp i mitt flöde - de lever bara i 3-5 år
Är väl inga stora pengar i en korsning labbe/golden?
Även om de bara tjänar 1000 kr så är det en vinst. Lättsåld, söt valp som "tyvärr" måste omplaceras till lågt pris. Är varken första eller sista valpen som råkar ut för det.Hittade annonsen.
De vill sälja den för 12 000kr så maximal vinst på 12 000kr förutsatt att de fått den, men det kan man ju i regel utesluta. Det finns ju även andra leveransklara valpar på blocket att konkurrera med så 12 000 får ses som önskat pris.
Precis vad jag tänkte säga också. Betalade de runt så lågt som fem- sex tusen blir det ju detsamma i vinst. Det är rätt snabba cash på en vecka.Även om de bara tjänar 1000 kr så är det en vinst. Lättsåld, söt valp som "tyvärr" måste omplaceras till lågt pris. Är varken första eller sista valpen som råkar ut för det.
Å andra sidan, varför måste man tro ont om alla? Är det långsökt med allergi? Jag hade varit mer misstänksam om annan ras eller några veckor äldre faktiskt.Precis vad jag tänkte säga också. Betalade de runt så lågt som fem- sex tusen blir det ju detsamma i vinst. Det är rätt snabba cash på en vecka.
För att valpmarknaden generellt är rätt ful, det bevisas ju gång på gång.Å andra sidan, varför måste man tro ont om alla? Är det långsökt med allergi? Jag hade varit mer misstänksam om annan ras eller några veckor äldre faktiskt.
Alltså, det är en blandrasvalp. Uppfödare? Tja...blandrasvalp, återigen. Renrasiga valpar har oftast en uppfödare man kan lämna till, blandrasvalpar har inte alltid uppfödare som bryr sig om hunden utan tycker väl mest att de kan sälja vidare, sålt är sålt? Så varför kan inte problemet ligga där? Valpmarknaden är rätt ful skriver du ju, fulast är nog blandrasuppfödarna där. De kanske ville lämna tillbaka och uppfödaren ville inte ta emot?För att valpmarknaden generellt är rätt ful, det bevisas ju gång på gång.
Varför åker inte en sådan valp tillbaka till uppfödaren kan man ju undra. Jag tror inte att rasen spelar någon roll, det är en attraktiv liten blandis.... och om man behåller dem längre förlorar man pengar.
Jag tänker att en mer genuin familj/köpare med verkliga problem skulle lämnat tillbaka valpen, inte sålt vidare.
Då kan det också bli en rejäl förlust då denna ligger ute för 12 000kr, men å andra sidan verkar det vara ungefär det pris denna typ av valpar ligger ute för nu i det geografiska området.Har träffat valpar av den blandningen som var köpta för 25000kr
Jag tycker inte att det ena är mer otroligt än det andra.Alltså, det är en blandrasvalp. Uppfödare? Tja...blandrasvalp, återigen. Renrasiga valpar har oftast en uppfödare man kan lämna till, blandrasvalpar har inte alltid uppfödare som bryr sig om hunden utan tycker väl mest att de kan sälja vidare, sålt är sålt? Så varför kan inte problemet ligga där? Valpmarknaden är rätt ful skriver du ju, fulast är nog blandrasuppfödarna där. De kanske ville lämna tillbaka och uppfödaren ville inte ta emot?
Oavsett valp tror jag inte det är lätt att sälja valpar nu så att sälja för att tjäna en hacka känns inte riktigt rimligt i mina ögon.... Speciellt inte för 12.
Jag tycker inte att det ena är mer otroligt än det andra.
Besökte de inte valparna innan, har de aldrig umgåtts med en hund en längre tid så att eventuell allergi kunnat blossa upp? Funderar man inte på sådant innan man skaffar valp?
Nu har jag i och för sig inte läst annonsen men de kanske skriver på ett sympatiskt vis eller på annat sätt låter seriösa.
Kanske skriver de till och med att de försökt lämna tillbaka valpen? Det hade jag gjort i alla fall om så var fallet.
Det här är ju bästa tiden på året att sälja valp. Juklappar!
Vi kanske bara är olika cyniska.
Läste du inte att jag är allergisk mot vissa hundar? Jag har haft hund i hela mitt liv, men inte reagerat mot alla. Det började någonstans i tonåren mot bekantas hund, inget jag reflekterade över. Det fortsatte med en annan väns hund. Sedan har det varit några av mina egna men inte alla. Jag reagerar mot lilltösen men inte spionen. Så, jag tänker att man kan ha haft hund tidigare och /umgåtts med hund men inte reagerat. Personen allergin gäller behöver inte ha varit så nära valpen innan den kom hem att man reflekterat att det var mot den den reagerade alternativt att den inte reagerade då.Jag tycker inte att det ena är mer otroligt än det andra.
Besökte de inte valparna innan, har de aldrig umgåtts med en hund en längre tid så att eventuell allergi kunnat blossa upp? Funderar man inte på sådant innan man skaffar valp?
Nu har jag i och för sig inte läst annonsen men de kanske skriver på ett sympatiskt vis eller på annat sätt låter seriösa.
Kanske skriver de till och med att de försökt lämna tillbaka valpen? Det hade jag gjort i alla fall om så var fallet.
Det här är ju bästa tiden på året att sälja valp. Juklappar!
Vi kanske bara är olika cyniska.
Jag har också blivit allergisk lite ur det blå, så visst händer det. Jag känner bara att sannolikheten är betydligt större att de antingen redan tröttnat då valplivet inte var en dans på rosor, eller att de vill tjäna någon tusenlapp.Läste du inte att jag är allergisk mot vissa hundar? Jag har haft hund i hela mitt liv, men inte reagerat mot alla. Det började någonstans i tonåren mot bekantas hund, inget jag reflekterade över. Det fortsatte med en annan väns hund. Sedan har det varit några av mina egna men inte alla. Jag reagerar mot lilltösen men inte spionen. Så, jag tänker att man kan ha haft hund tidigare och /umgåtts med hund men inte reagerat. Personen allergin gäller behöver inte ha varit så nära valpen innan den kom hem att man reflekterat att det var mot den den reagerade alternativt att den inte reagerade då.
Måste man skriva i en annons att man har försökt lämna tillbaka valpen?
I mina ögon är det den sämsta tiden på året och sämsta tiden i alla fall med tanke på ekonomin hos folk, att sälja valp. Det är inte lätt att sälja valp just nu.
Ok. Du har säkert rätt.Jag har också blivit allergisk lite ur det blå, så visst händer det. Jag känner bara att sannolikheten är betydligt större att de antingen redan tröttnat då valplivet inte var en dans på rosor, eller att de vill tjäna någon tusenlapp.
Det lär inte finnas någon statistik på det, det känns bara som en alldeles för vanlig ursäkt när någon slänger ut en valp eller unghund på blocket. Det är många som "plötsligt" blir allergiska.
Jag ser tvärtom. Det finns folk som till och med planerar valpar och kattungar för att de ska gå som julklappar.
Mja, vi ser väl folk olika helt enkelt.Ok. Du har säkert rätt.